Vi har sett remastern – läs allt om Mass Effect Legendary Edition

Medlem

Jag faller som en fura för denna remaster, helt välkommet för min egen del.

Medlem

Stor skillnad på texturerna samt 4k och ett finare Me1, givet köp för en andra genomspelning. Blir kul spela igenom på 85" aren.

Medlem

"I think I'm quite ready for another adventure!"


signatur

Through the cables and the underground now

Medlem

"I am the very model of a scientist Salarian..."

Medlem

Jag älskade Mass Effect en gång i tiden. köpte spelen till både Xbox och pc, körde igenom ettan om och om igen, köpte alla böcker och serietidningar, köpte en ipod och senare en ipad ENBART för att kunna spela dom exklusiva sidospelen.

Sedan kom Mass Effect 3 och det jävla spelet och dess makalöst usla slut knäckte mig som människa, jag var på dåligt humör i veckor efteråt.

Vill inte bli påmind om slakten av vad som kunnat vara den bästa speltrilogin igen så jag kommer undvika denna remaster, men jag rekommenderar starkt starten på trilogin till folk som inte spelat det förut.

Nu skall jag ta mina glömskepiller och försöka förtränga slutet igen.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Kanske har besvarats tidigare men kommer detta som gratis uppdatering för oss som redan äger alla spelen på pc? Känns föga intresserad att betala för texturer man redan kan modda in. Gratis.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Kanske har besvarats tidigare men kommer detta som gratis uppdatering för oss som redan äger alla spelen på pc? Känns föga intresserad att betala för texturer man redan kan modda in. Gratis.

Varför skulle de lägga ner massa tid och arbete, för att sen släppa det gratis?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Är det här på riktigt? Det ser ju ut som vanligt fast de lagt till en lens flare för att dölja hur lågupplöst det är?

Det är betydligt mer än så, kolla runt på klippen som finns på Youtube. Men det är onekligen roligt att de tar upp så sjukt mycket av skärmen. xD


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Körde igenom 3an i somras. Fortfarande bra och fullt spelbart. Inget behov av en remaster för min del. Skulle kunna acceptera en lätt remake av Mass Effect 1 dock. Ta bort loot systemet för är det inte bra så kan det lika gärna vara ett lätt system som i 2an och 3an. Överväg att ta bort filler uppdragen med Mako, ersätt med nya uppdrag med högre produktionsvärde.

Medlem

Såg ut som samma fast med JJ Abrahms lens flares haha. Men ska ändå bli gött, ser fram emot att få spela 1an igen, det var helt klart min favorit i serien.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Varför skulle de lägga ner massa tid och arbete, för att sen släppa det gratis?

För att det finns flera exempel på spel som fått remasters där ägarna av originalspelet får en gratis uppdatering med det "nya" innehållet.

Medlem

Älskar serien men kommer nog avvakta för att se hur det faktiskt blir vid släpp, har blivit bränd för många gånger tur att det finns annat att lira och att min backlogg av spel bara byggs på


signatur

^Katten, idle extreme.

Medlem

Mass effect är nog en av om inte den bästa trilogin som skapats! Bioware i högform, hela serien är bara underbart världsbyggande i världsklass! (Förutom Andromeda). Med det sagt trodde jag det rörde sig om en remake, så får se om jag köper en remaster. Men det nya spelet kommer jag följa med spänning!

Medlem

Började kasta mina pengar mot skärmen i fjol när det stod klart att de arbetar med en remaster. Vid det här laget ligger det drivor av sedlar i hela rummet.

För mig blir det här sannolikt årets spelhändelse tillsammans med HZD2.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Ser ingen information om huruvida detta är exklusivt för Origin?

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Båda två överanvänder det

Jag tror dock Michael Bay kan hitta ett sätt att få en lens flare att explodera.

Skrivet av SID 6.7:

Jag älskade Mass Effect en gång i tiden. köpte spelen till både Xbox och pc, körde igenom ettan om och om igen, köpte alla böcker och serietidningar, köpte en ipod och senare en ipad ENBART för att kunna spela dom exklusiva sidospelen.

Sedan kom Mass Effect 3 och det jävla spelet och dess makalöst usla slut knäckte mig som människa, jag var på dåligt humör i veckor efteråt.

Vill inte bli påmind om slakten av vad som kunnat vara den bästa speltrilogin igen så jag kommer undvika denna remaster, men jag rekommenderar starkt starten på trilogin till folk som inte spelat det förut.

Nu skall jag ta mina glömskepiller och försöka förtränga slutet igen.

Känner samma sak. 3an var så hemsk att jag inte vill spela om den. 1an och 2an är fullkomligt underbara, medans 3an mest påminner om hur Disney slaktade SW med de nya filmerna.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

För att det finns flera exempel på spel som fått remasters där ägarna av originalspelet får en gratis uppdatering med det "nya" innehållet.

Och det finns flera exempel på spel som fått remasters där de kostat pengar, så hur är det en anledning?

De har trots allt investerarare och styrelseledamöter att göra glada.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Kul! Var längesen jag spelade igenom trilogin, har bara gjort det en gång och då på ps3. Ettan har jag dock spelat många gånger, älskade det!
Backloggen är dock stor så det här får vänta lite, men kommer definitivt köra igenom det nån gång, har heller aldrig spelat någon med någon av dom DLC som verkar finnas, så det är något att se fram emot.

Medlem

Som en person som aldrig tog mig igenom triologin när de var nya ser jag sjukt mycket fram emot detta släpp. Men det är riktigt synd att det inte släpps till Switch, hade göra kört det handheld

Medlem
Skrivet av arkhanari:

Ser ingen information om huruvida detta är exklusivt för Origin?

Står Steam/Origin för PC i nyheten, så det lär väl inte vara det. Om man nu inte skulle behöva EA Play då, men det vore ju en märklig variant.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Och det finns flera exempel på spel som fått remasters där de kostat pengar, så hur är det en anledning?

De har trots allt investerarare och styrelseledamöter att göra glada.

Förlåt att jag ställde en helt rätt relevant fråga. Var inte meningen att göra dig upprörd.

Medlem

Härligt! Längtar till Maj.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Förlåt att jag ställde en helt rätt relevant fråga. Var inte meningen att göra dig upprörd.

Förlåt att jag gav dig ett rätt relevant svar, var inte meningen att göra dig så upprörd.

EDIT: Poängen var mest att det finns anledningar till att det skulle kunna vara gratis, med tanke på hur mycket mods det finns till spelen redan, men att det ska vara gratis för att vissa andra remasters är gratis är inte direkt en anledning.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Härligt! Remasters och remakes har ju varit på tapeten ett bra tag nu. Däremot har det varit spel och spelserier som jag personligen inte har haft någon anknytning till förrän nu. Mass Effect är nog än av mina favoritspelserier genom tiderna.

Efter att ha sätt trailern och tagit del av den information som finns så fick jag lite blandade känslor. Att ha alla spel och all content på ett och samma ställe, förbättrat, polerat och optimerat för modern hårdvara – det är ett givet köp för mig!

Vad som får mig att fundera är hur sammanhängande dessa förändringar är, speciellt det visuella, genom de tre spelen. Jag upplevde ingen större skillnad för tvåan och trean medan ettan har fått sig ett rejält ansiktslyft när det kommer till ljussättning. Mjukare och mer naturligt ljus kontra uppföljarna som ärvt ljuset från originalen där jag upplever att man fortfarande har problemet med "crush the blacks" och på så sätt förlorar en hel del detaljer i det mörka partierna. För mig ser nu tvåan och trean betydligt mer "plastigt" ut i jämförelse med ettan.

Tog fram de exempel som gick att få tag i:
Exempel 1
Exempel 2
Exempel 2

Så klart behöver första spelet mest arbete och uppföljarna har en helt annan utgångspunkt när det kommer till grafiken. Naturligt blir det då att vi upplever störst skillnad i ettan. Det kan också handla om att behålla designvalet för varje spel och det respekterar jag.

Det är förmodligen jag som gör en höna av en fjäder men jag kunde inte undgå att lägga märke till detta. Jag hoppas att det kommer att finns en känsla av sammanhållning mellan de tre spelen i slutändan. Inte bara i spelmekaniken men också i det vi ser.

Frilansare
Skrivet av Roy Batty:

Jag förstår att det kanske är svårt att recensera en remaster p.g.a nostalgi etc.. men är det något ni ämnar att göra?

Oklart om vi sätter ett betyg, men vi lär nog ge ett matigt omdöme!

Medlem
Skrivet av Dunder:

Förlåt att jag gav dig ett rätt relevant svar, var inte meningen att göra dig så upprörd.

Ditt svar var att vara dryg? Jag frågade om det kommer en gratis uppdatering, eftersom detta har skett tidigare med flertalet remasters och vore därför inte något konstigt. Du ställde bara en konstig (irrelevant) motfråga om varför det skulle varit gratis.

Du söker argument och bråk så jag blockerar nu dig och söker svar på andra forum. Hejdå.

Medlem

@Godofcheese @QuenchedAnger Jag skriver samma som jag gjorde på Swec, men jag tror ni glömt att det inte är något nytt med storslagna horisontella lens flares i ME Det var säkert länge sedan folk spelade det så det är lätt att glömma sig, men det är inte utan anledning att det finns en drös moddar som tar bort dem från spelet.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Ditt svar var att vara dryg? Jag frågade om det kommer en gratis uppdatering, eftersom detta har skett tidigare med flertalet remasters och vore därför inte något konstigt. Du ställde bara en konstig (irrelevant) motfråga om varför det skulle varit gratis.

Du söker argument och bråk så jag blockerar nu dig och söker svar på andra forum. Hejdå.

Nej, ditt svar var att vara dryg, med det fjantiga "var inte meningen att göra dig upprörd". Mitt inlägg var en ärlig fråga med tanke på att andra remasters kostar pengar, så varför skulle inte denna göra det?

EDIT: Att man söker argument är däremot inget konstigt, det brukar man göra i diskussioner, så jag antar att du blandar ihop det med engelskans argument?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Mitt inlägg var en ärlig fråga med tanke på att andra remasters kostar pengar, så varför skulle inte denna göra det?

Som vi redan har konstaterat finns det både remasters som kostar och remasters som ges i form av en gratis uppdatering till ägare av originalet. Av det skälet ställde jag min fråga, som du säkert förstår. Eftersom du ändå inte kunde besvara frågan kunde du likväl undvikit skriva men du bestämde dig för att vara dryg istället.

Tack o hej.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Som vi redan har konstaterat finns det både remasters som kostar och remasters som ges i form av en gratis uppdatering till ägare av originalet. Av det skälet ställde jag min fråga, som du säkert förstår. Eftersom du ändå inte kunde besvara frågan kunde du likväl undvikit skriva men du bestämde dig för att vara dryg istället.

Tack o hej.

Nej, jag besvarade din fråga, flera gånger.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skriv svar