Lead and Gold: Gangs of the Wild West

Robot
Lead and Gold: Gangs of the Wild West

Vilda västern plågas av trubbel. FZ tar sitt medborgaransvar, skickar dit en man med svintung revolver och läderdoftande anteckningsblock för att ta tempen. Dessvärre dog denne man, men anteckningsblocket hittades - ingen skada skedd.


Medlem
Lead and Gold: Gangs of the Wild West

av filmen verkar det som ett western tema tf2 ^^ verkar skoj.

Medlem

Riktigt roligt spel, köpte spelet på steam. Fick testa betan, Det är som TF2 men jag tycker att det är mycket roligare än det

Medlem

Köpte det igår. Har inte hunnit testa det så mycket. Men det är riktigt roliga game modes och ett helt okej spel för endast €15 så länge man klarar sig undan lagget.

Men jag har hört att spelet ska ha dedikerade servrar när det släpps på riktigt. Så det lär ju fixas.

Medlem

skit rolig artikel att läsa tack för underhållningen Hampus!


signatur

woop woop

Medlem

Roligt spel, men tycker inte det förtjänar en 4:a när det inte finns dedicated servers/tools.
En 3:a i nuläget helt klart.

Medlem

konstig recension

Medlem

Lite konstig recension. Inte så mycket "fakta" eller vad man ska säga
Och du beskrev bara tre klasser, fast det står "sist av oss fyra", eller vad det inte klasserna du beskrev?
Fattade inte riktigt, kanske förstod fel XD

Medlem

recensenten borde ha nöjt sig med ett inledande styckes beskrivande berättelse och sedan skrivit som vanligt. fick inte ut så gott som någonting vad det gällde beskrivande av själva spelet eller spelkänslan...

Medlem

Spelet verkar trevligt men jag håller med tidigare inlägg om att en klassisk recension är bättre. Fick inte ut så mycket vettigt av den här.

Medlem

Annorlunda recension, me likey Känns som att man ska ta och pröva liret.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Fick ingen dirket info om spelet ur denna recension, kan någon skriva en recension till om vad detta speltillför scenen

Medlem
Skrivet av rigge:

Roligt spel, men tycker inte det förtjänar en 4:a när det inte finns dedicated servers/tools
En 3:a i nuläget helt klart.

Vad snackar du om? Svenskt spel = +1 i betyg på fz, trodde alla hade lärt sig det nu för tiden.

Förövrigt så var det en ganska dålig recension som inte direkt gjorde en sugen på att skaffa spelet

Medlem

Alltid trevligt med lite kontrovers - sörrö!

Men här är en kompletterande film som jag lekt fram med fem minuter gameplay och allmänt struntsnack - i ett.

Man måste ju prova på nytt för att se hur ni ärade läsare påverkas, och påverkar. Jag kommer att ta till mig kritiken och kommentarerna som bifogats.

Ha en härlig söndag


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Har kört en del nu, och i mitt tycke så är det ju absolut inte inte någon TF2-dödare direkt Spelet är välgjort, utan att bjuda på några större excesser, vare sig när det gäller varken grafik eller spelmekanik. Men i små doser är det trevlig pangpang-underhållning för en billig peng, speciellt för de som gillar western-miljö. Kan man skrapa ihop tre polare att spela med (och skrika på över Teamspeak el. dyl.) så ökar ju spelvärdet förstås. Men det känns inte som något man sitter och spelar fyra timmar om dagen... I dagsläget verkar det finnas väldigt få servrar tyvärr. Om det beror på ett litet antal spelare eller något annat är dock för mig oklart, man kan bara hoppas att det bättrar sig med tiden.


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

Jag kanske bara hade tur, men under säg de timmar jag spelade innan själva texten så stötte jag aldrig på problem med att inte finna servrar, eller att det skulle var för laggigt för länge. Jag kan tänka mig att det skulle sänkas i omtycke om man aldrig finner games som man vill fortsätta spela på i timme efter timme. Karma kanske?


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Tyckte recensionen var dålig...

Medlem

Härlig video Harpa

Medlem
Skrivet av Manjisan:

Härlig video Harpa

Nice spel ska köpas! å rolig video:up:

Inaktiv

Köpte spelet för ungefär 2 veckor sedan, då var det patchat till 0.8, fungerade helt smärtfritt - inga lagg eller dylikt. Vad jag inte riktigt förstod med spelets gång var att man rankar...vad spelar det för roll? Vinsterna utgör ju vad spelsättet handlar om - samla pengar, ta över flaggor eller bara ta död på andra.

I övrigt tyckte jag recensionen var annorlunda (på ett bra sätt). Kul att någon kan skriva en recension ur första perspektiv, ger en annan inblick i spelet än att bara tjata spelsätt och grafikinställningar.

Medlem
Skrivet av Call of tuty:

Lite konstig recension. Inte så mycket "fakta" eller vad man ska säga
Och du beskrev bara tre klasser, fast det står "sist av oss fyra", eller vad det inte klasserna du beskrev?
Fattade inte riktigt, kanske förstod fel XD

den 4de klassen är en snabb skjutande revolerman, sämst på långa avstånd men är närstrids esset! specialförmåga = skjuta mkt och fort.

Spelet är ju billigt och värt de pengarna (köpte det på Steam) kanske ligger något under TF2 i innehåll men är roligt sålänge det finns folk som spelar det (inga dedikerade servrar om jag fattat rätt?), själv gillar jag "Vilda Western temat" som bryter av mot det vanliga CS köret..

Ombyte förnöjer, har du råd så köp det för att få omväxling, har du ont om cash så hoppa över. Spelet kan ju självklart inte mäta sig med Battlefield Bad Company2 i underhållningsvärde, men det är väll inte riktigt meningen heller!?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Inte för att jag brukar klaga men denna "recension" var under all kritik, med andra ord totalt intetsägande.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Hop aboard the whine train!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

"Hitta bästa pris" borde ligga längst ned, inte mitt i recensionen.

Gillade inte riktigt sättet texten var skriven på. På tok för kort och bitvis lie väl ofokuserad. Tycker även att hela "anteckningsblock"- tjafset kändes forcerat och påklistrat, vilket gick ut över innehållet. Visst kan man tyda information, men att läsa mellan raderna är ingenting jag tycker passar i en recension. I en bloggtext där man rekommenderar spelet kanske, men inte i en recension.

Med detta sagt så gillar jag initiativet att testa någonting nytt istället för att följa den vanliga mallen för recensioner. Verkar vara lite av Harpas grej det där.

Medlem

Spelet verkar intressant, särskilt för att det är svenskutvecklat, vilket suktar till att man vill stödja de.

Annorlunda recension, som redan konstaterats. Annorlunda är inte i regel bra, men det du skrivit, Hampus, är bra och jag tror jag förstår vad du vill säga. Sättet öppnar inte upp att behandla eller förmedla samtliga punkter man som läsare är intresserad av, åtminstone inte så kortfattat. Kunde gott ha fått en sida till, alltså.

Bagatell, men:
Hörde förresten idag på Vetenskapsradion: Språket, lustigt nog, att din användning av "egna" är felaktig. Förstod jag poängen så behövs ett (icke-possessivt?) adjektiv innan objektet för att "egen" ska bli "egna", och borde således heta "vår egen flagga". Vilket dessutom jag tycker låter bättre.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Tack för kommentarerna - och framförallt den konstruktiva kritiken! Min tanke är att det generellt går att utveckla sitt skrivande, variera sig och finna vägar som fungerar. Jag tänker också att det kanske behövs fler ord för att faktiskt kunna berätta en story som drar upp allting på just det här sättet och att det i detta fall till viss mån blev lite styltigt.

Och Fjornis, där ser man I'll keep that in mind.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Riktigt bra recension och riktigt bra video. Keep up the good work.

Medlem
Skrivet av Blodsbrorsan:

Okej så jag köpte spelet, 150 spänn är ju en smal summa.

men fan vad jag önskar att det hade dedikerade servrar, för jag får alltså logga in och ut ur tiotals matcher innan jag hittar en med vettig ping. Serverlistan kan bara inte stämma, för matcher som lovar 15-20 ping kan lagga som en motherfucker.

Gunslinger klassen känns överlägsen, det är bara på väldigt långa avstånd som han inte regerar. @toast; gruvarbetaren är väl ändå tänkt att vara närstridsesset med sin hagelbrakare. Men även där tycker jag pistolslingaren är bättre som tömmer ett klipp i magen på bråkdelen av en sekund. För övrigt är det bara dom två vars specialegenskaper används flitigt. Deputys och Trappers specialare är nästan värdelösa i ett så snabbt och stressigt spel som detta, särskilt Trapperns fälla som är väldigt "situational" (bra på vissa banor, kass på andra).

..sa jag att det var kul förresten? ^^ Jag bara önskar att dom kunde jobba på dedikerade servrar och kanske balanserade klasserna lite.

Vad jag hört är dedikerade nåt som ska komma inom kort.

Medlem

Dedikerade servrar är på gång. För att hålla koll på vad som händer med spelet kan ni besöka forums.leadangold.com där utvecklarna berättar om nyhyeter och svarar på frågor.


signatur
Medlem

Ser ut att vara ett riktigt kul lira det kanske blir ett köp sen ifall om Steam har en rea.


signatur

I got a Goldenshower.

12
Skriv svar