Knights of the Old Republic-spelen släpps på moderna konsoler i år, hävdar känd Star Wars-insider

Robot
Knights of the Old Republic-spelen släpps på moderna konsoler i år, hävdar känd Star Wars-insider
Medlem

Mycket sånt här nu de senaste två tre åren. Men det är väl så att de tidiga 3D spelen som är med go story börjar bli lätta pengar att bara fräscha upp och släppa på nytt. Men har faktiskt missat just KOTOR så jag skulle bli glad!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Nice, kommer definitivt skaffa dom och spela igenom dom igen om det här är stämmer.
Riktigt goa spel.

Medlem

Edit: Hade helt missat ryktena om att en "oväntad" studio jobbar på KOTOR. Så länge något rykte ang. KOTOR visar sig sant kommer jag nog bli nöjd.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem

"Rena uppskalade portar"... va fan då kan de behålla skiten. Det är ju lastgamla spel för tusan. Här krävs ju riktiga remakes.

Jag missade ju dessa kultförklarade titlar när det begav sig och vill gärna lira de men inte uppskalade reliker. Här behövs grundligt spackel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Bägge behöver verkligen en redig uppdatering, är nästan smärtsamt att spela de.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Ja de hade behövts en total remake på skiten samt gärna en saftig shooter-remake på Dark Forces 2

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

"Rena uppskalade portar"... va fan då kan de behålla skiten. Det är ju lastgamla spel för tusan. Här krävs ju riktiga remakes.

Jag missade ju dessa kultförklarade titlar när det begav sig och vill gärna lira de men inte uppskalade reliker. Här behövs grundligt spackel.

Fast då är det ju inte samma spel... Gör nytt i så fall, eller fräscha upp.

Spelar kotor lite då och då på mobilen, spelet är fortfarande awesome.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Här behövs grundligt spackel.

Inte direkt. Fortfarande suveräna spel.

Medlem
Skrivet av loerk:

Inte direkt. Fortfarande suveräna spel.

Storymässigt kanske, men inte gameplay. Hade det faktiskt varit roligt att slåss så hade jag kört igenom båda KOTOR för första gången nu, men det är imo totalt ointressant gameplay och jag orkar inte dra igenom två så pass stora spel med det

En upptouchning räcker för mig om dom gör om stridssystemet. Nånting större vore även jäkligt nice

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Storymässigt kanske, men inte gameplay. Hade det faktiskt varit roligt att slåss så hade jag kört igenom båda KOTOR för första gången nu, men det är imo totalt ointressant gameplay och jag orkar inte dra igenom två så pass stora spel med det

En upptouchning räcker för mig om dom gör om stridssystemet. Nånting större vore även jäkligt nice

Inte något direkt fel på stridssystemet heller. Kanske inte har samma visuella flare some Sonys filmspel, men det är att föredra.
Det är bra gameplay som fungerar.
Ska de göra något nytt kan de lika fortsätta på fallen order och introducera mer dialog.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

"Rena uppskalade portar"... va fan då kan de behålla skiten. Det är ju lastgamla spel för tusan. Här krävs ju riktiga remakes.

Jag missade ju dessa kultförklarade titlar när det begav sig och vill gärna lira de men inte uppskalade reliker. Här behövs grundligt spackel.

Jag håller med. Combat och annat förutom storyn har inte åldrats på ett angenämt sätt om vi säger så.

Medlem

Spelar just nu genom KOTOR 2 på min ipad.
Tycker det funkar riktigt bra.

Sen är det lite konstigt att betala igen för en upscale på en konsol kan jag tycka.
Exempelvis så kan du ju redan nu spela KOTOR 1 och 2 på xbox via backwards compatibility om du äger dessa.

Min poäng är, blir det verkligen någon som helst skillnad?

KoP
Medlem

Nu är jag inget Star wars fan men detta låter som ett ytterst slappt sätt bara för att casha in.

Medlem
Skrivet av loerk:

Inte något direkt fel på stridssystemet heller. Kanske inte har samma visuella flare some Sonys filmspel, men det är att föredra.
Det är bra gameplay som fungerar.
Ska de göra något nytt kan de lika fortsätta på fallen order och introducera mer dialog.

Jag tycker det är extremt segt, fult och tråkigt och det är det som gör att jag inte orkar dra igenom spelet, hur bra storyn än må vara

Medlem
Skrivet av KoP:

Nu är jag inget Star wars fan men detta låter som ett ytterst slappt sätt bara för att casha in.

Är väl som alla andra remasters. Det finns folk som vill ha det. Kan det sälja, varför inte. Yakuza remastern sålde ju bra den med

Medlem

Blev sjukt taggad när jag såg att Star Wars Episode 1 Racer hade släppts, såg trailern ... ingen remaster här inte utan samma grafik bara på ny konsol.

Medlem

När det pratas om Kotor remakes så blir jag alltid lite orolig. Dessa två spelen har jag på pedistal. De lärde mig både engelska och att älska rollspel.

En HD version kan ju vara lite gulligt men en remake vet jag inte.
Det skulle ju vara om tex Bluepoint Games stod bakom. Tycker att de har visat med sina senaste spel att de vet hur man hanterar remakes med respekt och vördnad för originalen.

Nåja, vi får se hur det blir

Skribent
Skrivet av CARTMAN:

"Rena uppskalade portar"... va fan då kan de behålla skiten. Det är ju lastgamla spel för tusan. Här krävs ju riktiga remakes.

Jag missade ju dessa kultförklarade titlar när det begav sig och vill gärna lira de men inte uppskalade reliker. Här behövs grundligt spackel.

När det dessutom finns på Ipad och liknande känns det ju jäkligt skumt att bara släppa en uppskalad version till nya konsolerna. De borde göra lite mer om de faktiskt ska släppa om spelet, ser ju faktiskt ingen anledning att köpa det uppskala på Xbox Series X när jag kan köpa det på Ipad för typ 150 kr (nu har jag det redan dessutom). Spelet funkar ju utmärkt med touchkontroller också....


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jävla mjölkande att ge ut samma spel utan uppdateringar/remaster till den ena enheten efter den andra. Vad fan ska man med det till på PS5:an? Köra på mobilen via chromecast eller via Google Stadia kanske jag kan förstå. Som extremt billigt eller gratislir för att väcka uppmärksamhet infor en eventuell trea.. tveksamt ändå.

Är jag den enda som tycker att de, båda två (även på sätt och vis oförskämt utskällda tvåan), är för upp-haussade, precis som Bioware i allmänhet? Tycker inte alls de är "bra på stories". Det de är bra på är att bygga världar, Star Wars med mer gråskala, "snälla Sith" och onda Jedis, att världen är mer komplex, mindre Disney. Men storyn i sig, vare sig vi snackar Kotor eller Mass Effect, eller vilket annat lir som helst som de gjort.. Meeeh... Att de sen levt på det ryktet efter att all kompetent personal lämnade företaget gör det inte bättre.

Jag spelade Kotor och lite Kotor ][ nyligen och till skillnad från (Dark Forces), Jedi Knight, Jedi Academy så håller de inte alls längre skulle jag säga, inte ens på mobilen/chromecast. Och storyn är den svaga länken, inte grafiken. Att de tog det värsta - jäkla utbrottet av zombiemonster - och slängde in i SWTOR fick lite kräk att samlas i munnen varje gång de körde samma j-a event.

1
Skriv svar