Del två av Final Fantasy VII Remake ska rycka undan mattan för fansen

Robot
Del två av Final Fantasy VII Remake ska rycka undan mattan för fansen

Square Enix ämnar ta oss med överraskning.

#final-fantasy-vii-remake, #square-enix


Medlem

Vi får se. Tycker fortfarande inte om de förändringar i storyn som de gör jämfört med originalet.

Medlem

Slog mig tillräckligt när de ryckte mattan i första delen. Håller mig undan!

Medlem

Gillade det dom har ändrat, var nyskapande trots att det är en remake. Mycket man kände igen och en hel del som var nytt. Längtar till del 2.

Medlem

Har undvikit allt så gott det går. Vill ha en PC version! Hade skaffat det till konsol om jag ägde en...

Medlem

Harem time, lets gooooo! 🙌

Dex
Medlem
Skrivet av Loading:

Gillade det dom har ändrat, var nyskapande trots att det är en remake. Mycket man kände igen och en hel del som var nytt. Längtar till del 2.

Håller med! Jag gillade att dom ändrade storyn lite grann. Bara det inte spårar ut för mycket med ny story i nästa delar, men än så länge är jag ok med vad dom har gjort

Var också väldigt kul att få se så mycket mer med Jessie, Biggs och Wedge.

Skulle varit trevligt med en 4K och 60 FPS med lite finar texturer på vissa delar bara nu så hade allt varit toppen!

Medlem

Nu hoppas jag de öppnar upp världen som i originalet och låter mig utforska världen jag en gång förälskade mig i.

Skribent
Skrivet av Dex:

Håller med! Jag gillade att dom ändrade storyn lite grann. Bara det inte spårar ut för mycket med ny story i nästa delar, men än så länge är jag ok med vad dom har gjort

Dessvärre brukar det ju precis hände det när Tetsuya Nomura får hålla i tyglarna, att det spårar ur alltså. Titta bara på Kingdom Hearts-serien.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Nomura goes brrr

Ja, jag vet inte. Nu när jag har fått smälta FF7R ett tag så är jag väl okej med det, även om ändringarna känns väldigt konstiga. Att man ändrar saker har jag egentligen inga problem med men jag är inte säker på att de gick rätt väg.

Likt förbaskat så känner jag mig själv och vet att jag troligen kommer köpa nästa del, så de gjorde tydligen mer bra än dåligt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Jag tycker att många av sakerna dom gjorde med ff7re var riktigt bra, ändringarna gjorde det lite mer spännande och striderna var riktigt roliga, det gamla ff7 ser så extremt stelt ut i jämförelse.
Hoppas vi får veta mer om ff7re2 i år


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

FFVIIR var bra fram tills sista timmen. Slutet förstörde allt.

Medlem

Kommer inte att köpa del 2. För besviken av del 1 för att köpa 2:an.

Medlem

Med tanke på hur FF 7 remake midgar edition slutar så har man haft i bakhuvudet att square drämde till med det bedrövliga slutet så att de kunde få fria tyglar o inte behövde följa original manuset något mer.
Lite orolig över att det kommer balla ur helt o hållet o bli ngn sorts kingdom hearts kopia så känner mig inte direkt taggad på någon del 2 för tillfället.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Spelet var inte rondbaserat numera eller? (Det är faktiskt det enda jag gillar med de tidigare FF spelen)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av SunShine:

Med tanke på hur FF 7 remake midgar edition slutar så har man haft i bakhuvudet att square drämde till med det bedrövliga slutet så att de kunde få fria tyglar o inte behövde följa original manuset något mer.
Lite orolig över att det kommer balla ur helt o hållet o bli ngn sorts kingdom hearts kopia så känner mig inte direkt taggad på någon del 2 för tillfället.

Jag älskade spelet men håller med dig. Känns inte som Square kan få in i sina huvuden vad deras fans vill ha utan de ska alltid hålla på och fiffla runt åt helvete när de gör sina berättelser. De gör äntligen vad alla vill ha och så klart ska de börja ändra runt på allt. Varför inte bara låta spelet utspela sig som originalet och sen göra fler spinoffs om de vill expandera universumet. Aja tror fortfarande nästa del kommer bli nice men jag tror samtidigt att de hade kunnat bli mycket bättre.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Jag älskade spelet men håller med dig. Känns inte som Square kan få in i sina huvuden vad deras fans vill ha utan de ska alltid hålla på och fiffla runt åt helvete när de gör sina berättelser. De gör äntligen vad alla vill ha och så klart ska de börja ändra runt på allt. Varför inte bara låta spelet utspela sig som originalet och sen göra fler spinoffs om de vill expandera universumet. Aja tror fortfarande nästa del kommer bli nice men jag tror samtidigt att de hade kunnat bli mycket bättre.

Jag hade också otroligt kul med det fram till shinra building. Där började det hända grejer jag inte var nöjd med och slutet ska vi inte tala om. Dels för jag inte vill spoila för andra och dels för jag formligen ogillade det o det grövsta haha.
Och du har så rätt. De verkar inte kunna hålla fingrarna borta från att fiffla för mkt med sina spel. Men de har sin skara fans som köper allt de gör trots allt så de verkar nöjda och lär tyvärr inte ändra inriktning.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Efter hur första delen i Remake serien utspelar sig så kan jag nästan lova att...

... någon annan karaktär dör än den som dör i originalet.

Skribent
Skrivet av Fiigaro:

Jag älskade spelet men håller med dig. Känns inte som Square kan få in i sina huvuden vad deras fans vill ha utan de ska alltid hålla på och fiffla runt åt helvete när de gör sina berättelser. De gör äntligen vad alla vill ha och så klart ska de börja ändra runt på allt. Varför inte bara låta spelet utspela sig som originalet och sen göra fler spinoffs om de vill expandera universumet. Aja tror fortfarande nästa del kommer bli nice men jag tror samtidigt att de hade kunnat bli mycket bättre.

och här fanns det ju rum för att fiffla runt utan att ändra originalberättelsen. Om de bara get oss mer kött på benen runt Avalance och baserat hela första delen runt deras rebell-aktioner, så hade det kunnat bli riktigt bra. Tex. en ändring att Cloud träffat dem tidigare och att första delen av remaken hade varit mindre uppdrag, som sen leder upp till "bombing mission" hade ju kunnat funka. Hade nog inte stört någon och vi hade fått se mer av Midgar och även fått chans att ge mer story till Barret och Tifa.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Helt ointresserad efter de ändringar som gjorts i handlingen. Nu kan kan de mjölka ut ff7 serien i all oändlighet och det är väl det som är tanken. Sedan kan man undra varför kalla det remake, även om definition av remake är omdiskuterad. Final fantasy 7 arbiters of fate hade kanske varit en mer passande titel.

1
Skriv svar