Snabbkollen - Vad tror du om Mass Effect Legendary Edition?

Robot
Snabbkollen - Vad tror du om Mass Effect Legendary Edition?

Remastern är avtäckt och nu siar vi om resultatet.

#mass-effect


Medlem

Jag hoppas på en flipp!!

Jag har länge varit sugen på att spela igenom ettan igen, men har spelet på skiva och ingen skivläsare på min nuvarande PC.

Medlem

Nu var det länge sen jag spelade något av dessa spel men jag har bara för mig att själva gameplay var rätt kasst. Storyn och det var suveränt. Jag tror dock att det vi får här är samma kassa gameplay med lite lätt upphottad grafik. Vet inte om det håller för att jag skulle gilla en ny genomspelning.

Hade gärna sett en ordentlig remake istället.

Geeks Gaming

Då det i nuläget krävs en del moddar enbart för att få ettan spelbart så välkomnar jag denna remastern.

oan
Medlem

Saknar i vanlig ordning "Time will tell. Time will tell", från Red Alert, som ett alternativ att rösta på.

Medlem

Hoppas verkligen de fixar detta bra. Och hoppas på 60fp på series X och PS5


signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 5700X | GPU: AMD Radeon RX 7900 XT 20gb | RAM 32gb ddr4 3600mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb
PS5 2,8TB || Iphone 14 128gb || Nintendo Switch || LG B9S OLED 55"

ELF
Medlem

Aldrig spelat något av spelen... Sue me...

Tror inte denna serie är för lilla mig. Aldrig fattat varför spelen är så populära.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Trodde att jag skulle vara betydligt mer sugen på den här remastern. Den första trilogin tillhör de spel jag kört igenom flest gånger under den förrförra generationen och därmed även genom alla tider. Problemet är väl att den första trilogin tillhör de spel jag kört igenom flest gånger under den förrförra generationen och därmed även genom alla tider.. Hade de gjort en rejäl remake liksom FFVII hade jag med stor sannolikhet straffats medelst smärtsam erektion från utannonsering till släpp men eftersom det endast verkar röra sig om lite snyggare texturer är jag inte alls sugen på att återuppleva det jag redan gjort så många gånger.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Nu var det länge sen jag spelade något av dessa spel men jag har bara för mig att själva gameplay var rätt kasst. Storyn och det var suveränt. Jag tror dock att det vi får här är samma kassa gameplay med lite lätt upphottad grafik. Vet inte om det håller för att jag skulle gilla en ny genomspelning.

Hade gärna sett en ordentlig remake istället.

Verkar dock inte som så är fallet. De har satt in lite ändringar från ME3, vilket är lovande för combat där var väldigt bra. Läste precis detta på Washington Post ((Pastebin länk) kanske är en paywall, jag har en prenumeration):

Citat:

The camera, for example, will be more pulled back, giving players a wider view of their surroundings.

“The camera movements are much more smooth,” project director and original trilogy lead writer Mac Walters said. “Getting in and out of cover feels much more smooth now as well.”

For gunfights, BioWare said it gave careful attention to weapon balancing and tuning, such as improved aiming over the original version. (We did not get to see any combat encounters during the preview event). The team took cues from “Mass Effect 3,” bringing certain looks and mechanics from that game into “Mass Effect 1,” including its cover system and an adapted combat UI. For exploring wide-open terrain on big planets, the Mako (the controllable space vehicle) will be easier and less clunky to control. In terms of load times, elevator rides have been cut down significantly, with the option to skip them entirely to return to gameplay as quick as possible.

Medlem

Jag röstade flopp men jag menade flipp!😑
För jag är såååååååå jävla sugen på det så jag önskar och hoppas med hela mitt hjärta att det blir fantastiskt.

Har drömt om en förbättrad 1a i evigheter.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Verkar dock inte som så är fallet. De har satt in lite ändringar från ME3, vilket är lovande för combat där var väldigt bra. Läste precis detta på Washington Post ((Pastebin länk) kanske är en paywall, jag har en prenumeration):

Tack för infon. Finns lite hopp om att det kan bli bra i alla fall.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag hoppas på en flipp!!

Jag har länge varit sugen på att spela igenom ettan igen, men har spelet på skiva och ingen skivläsare på min nuvarande PC.

Du skulle faktiskt kunna prova att mata in din CD-kod i Origin. Många spel kan aktiveras på detta sätt.

---

Sen till frågan, jag röstade på Meh!. Är enbart intresserad av Mass Effect (1), och att betala över 600kr sabbar hela grejen från början.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Sen CD Projekts flopp, så utgår jag att allt är flopp tills jag bevisat mig själv motsatsen.

Sen gillar jag inte remakes. Hade hellre sett BioWare göra något innovativt med Mass Effect serien.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Flipp. Längtar som bara den! Hoppas rent av hinna spela det, inte bara köpa det


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Kul för alla som inte spelat ännu, men för mig känns det som det var förnyligen detta kom för att jag skulle lägga tid på att spela dem igen


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Med den prislappen får det bannemig vara något alldeles extra, känns tyvärr personligen ganska långsökt att hoppas på.
Att spela igenom samma innehåll en gång till, även om det må vara ganska ordentligt mycket vackrare, känns inte riktigt värt 600 spänn.

För sådana som aldrig rört spelen kanske det kan vara en fin upplevelse, dock.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

1
Skriv svar