EA bekräftar - Nytt Battlefield i slutet av året

Gå ihop med CCP och göra ett nytt EVE Online Dust 2.0? ..please
Think big ..liksom.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

"De skriver också att spelet ska ta banstorlek och förstörelse till en ny nivå"

Säger de inte detta vid VARJE nytt BF-släpp? De får komma med lite nya USP-ar nu kan jag tycka.

Skrivet av Pretorian24:

skulle gärna få tillbaka känslan att bara kunna hoppa in i ett fordon som står parkerat på kartan, en helikopter (kan faan inte flyga dessa) eller en pansarvagn.

THIS

Medlem

Ett Bf2 med modern grafik hade varit något!

Skrivet av ChriL:

Många som klagar här, är det inte bättre att tänka positivt och hoppas att spelet blir bra istället? Bättre att blicka framåt än bakåt.

Snarare att folk har realistiska förväntningar, har mycket erfarenhet av serien och inte stiger på hypetåget. Självklart hoppas alla att det blir bra, men det är inget fel med att tvivla.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Skrivet av Ankh:

Nu kan iofs säkert någon rätta mig om jag har fel - men jag har för mig att man kan vara en svart kvinna..i tyska armen med. Men det där kommer jag inte ihåg om det faktiskt gick eller om det var spekulationer bara.

Men yes, det var kanske inte den bästa videon. Det finns en hel del annat att haka upp sig på.

Nej, just det där med svarta kvinnor i tyska armen är inte möjligt i BFV. Läste det påståendet när spelet släpptes också och kikade men det går inte. Fanns iallafall inte när Pacific-DLCn släpptes heller vilket var senast jag spelade.
Men det finns ju en hel del märkliga kombinationer...

Medlem

fy fan har dom redan nextgen dom måste ha bra connections eller ser in i framtiden

IMO när en Generation är släppt och går att köpa så är den current inte nextgen lägre trött att dom mjölkar ordet så hårt

Det rycktas om 128 spelare på en server? Jag förstår inte riktigt tjusningen med det. Dom roligaste matcherna brukar vara stora banor med 32-48 spelare, hardcore med endast spawn på squadleader vilket gör att squaden håller ihop mycket mer, då känns det som att spelet blir mycket mer taktiskt och med ett lugnare tempo där dom man spelare med hjälps åt mer och spelare mer strategiskt. Ju mer folk det blir ju mer oorganiserat kaos blir det.
Ett annat problem enligt mig är ju banorna som oftast inte är gjorda för 64 spelare tycker jag. Man kan gå från att spela Caspian Border i BF4 tex som ju funkar helt okej för 64 spelare till att nästa match hamna på Operation Locker eller Operation Metro som mer är gjorda för 16-32 spelare.

Medlem
Skrivet av PeterMagnusson84:

Det rycktas om 128 spelare på en server? Jag förstår inte riktigt tjusningen med det. Dom roligaste matcherna brukar vara stora banor med 32-48 spelare, hardcore med endast spawn på squadleader vilket gör att squaden håller ihop mycket mer, då känns det som att spelet blir mycket mer taktiskt och med ett lugnare tempo där dom man spelare med hjälps åt mer och spelare mer strategiskt. Ju mer folk det blir ju mer oorganiserat kaos blir det.
Ett annat problem enligt mig är ju banorna som oftast inte är gjorda för 64 spelare tycker jag. Man kan gå från att spela Caspian Border i BF4 tex som ju funkar helt okej för 64 spelare till att nästa match hamna på Operation Locker eller Operation Metro som mer är gjorda för 16-32 spelare.

Håller med, alltför många spelare brukar bara resultera i ostrukturerat kaos. Mina bästa minnen från de senaste spelen som jag har spelat ordentligt (BC2 & BF3/4), är nog 32-player Rush. Då är banorna och matchens flöde mer fokuserat och mer intensivt. 64 spelare fungerar bra på stora banor, men det blir bara för mycket på små banor!

Medlem

Hoppas på ett stort mäktigt krig i modern skepnad. Eller varför inte gulfkriget från 90-talet. Eller gärna Vietnam kriget. Älskar att kriga i gröna täta djungler. Jag vill iaf ha ett Battlefield där helikoptern är tillbaks då det är mitt favorit fordon. Huey eller BlackHawk är skoj att flyga.

Jag vill absolut inte ha ett framtidskrig.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Ni som spelat BF-serien sen start: Vad är det ni vill ha i ett nytt spel? Är det större banor?

Jag har spelat mer på senare tid och gillar det mesta. Känner inte att banstorleken är problemet utan skulle gärna få tillbaka känslan att bara kunna hoppa in i ett fordon som står parkerat på kartan, en helikopter (kan faan inte flyga dessa) eller en pansarvagn.

Håller med dig, man vill ha en riktig bas där helikoptrar och flyg står parkerade, inte bara spawna in i ett flygplan som redan är i luften.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av nixdorf:

Vi millenials är folk i åldersspannet ~24-40 och är förmodligen den generation som stött på spel med de högsta trösklarna.

Sorry, menade Gen Z.


signatur

I drank what?

Medlem

Stora och små kartor! Mer förstörelse, ju mer du bombar ju mer ska kartan du spelar på formas och vissa vägar kan du inte längre ta osv. Och alla fordon som spawnar ska också ligga kvar efter du har spängnt dom. Större bomber som öde lägger halva mappen vorre lite fränt och flera vapen med olika mods osv. Det vorre väl kul.

Inaktiv
Skrivet av Soulless:

Lär väl inte hända men jag vill ha en uppföljare på 2142.
Bästa BF förutom BF2!

Håller med, samt BF: Vietnamn! Älskade verkligen hur kontrollerna för helikoptrarna var i det spelet =D

Avstängd

Kan de rädda en döende serie? Senaste bra var BF4, allt efter det har varit värdelöst.

Skrivet av Lord Pingu:

PK i BF? Nu har jag inte spelat sedan BF3 men det här verkar ju konstigt. Vad är det för PK-trams de håller på med då?

Iom "BF1" så spårade de ur fullständigt.

Skribent
Skrivet av anon_646:

Håller med, samt BF: Vietnamn! Älskade verkligen hur kontrollerna för helikoptrarna var i det spelet =D

Med dagens teknik är det dags för Vietnam igen tycker jag. De fanns ju en expansion till BC2, men vill ha ett spel bara baserat runt det kriget. Tänker hur det kan målas upp en tät realistisk djungel nu och dessutom få in förstörelse av träd och liknande.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd

Om de skall ta förstörelse till nästa nivå kan slagfältet lika gärna utspelas på en fotbollsplan... och lägg gärna till en catwalk där spelare kan visa upp sina dyra skins!

Förstörelse är kul i Singleplayer men i Multiplayer förstör (hah!) det hela grejen med att taktiskt kunna ta täckning och ta sig fram som en Squad. Det slutar med att bara spamma med tanks, bazookas och andra explosiva medel.

Visst, BF:BC2 gjorde det bra med minimal möjlighet till förstörelse samtidigt som det fanns var riktigt coolt på sin tid.

Numera uppmuntrar den höga förstörelsenivån till spammande av explosiva vapen och att spela i grupp/squads blir inte lika tilltalande eftersom allt bara exploderas - inklusive squads! Oändligt med skott i tanks gör inte saken bättre heller.

Ta exempelvis Strike at Karkand i BF2 kontra BF3. I BF2 kunde du vara taktisk då det fanns täckning på flera ställen medan du i BF3 bara jämnar allt med marken och vips så är det en fotbollsplan i öknen...

Tyvärr gick BF-serien utför redan vid BF3 trots att det var kul ett tag med alla expansioner och så då många kom från BF2 och kunde spela som folk fortfarande (aka teamplay) och inte spela Singleplayer-style som om de är Stålmannen och skall bära ett lag på 32 spelare mot 32 andra på helt egen hand.

När yngre generationer hoppade in i BF-serien kommandes från Singleplayer-spam-skjutande COD-spelserier där endast individen lyfts fram (OP-vapen så att enskilda individen känner att de kan bara hela laget på egen hand) istället för laget (spela taktiskt och kunna använda sig av kartan istället för att allt ser tillplattat ut) så blev Rolig Multiplayer döende, imho.

Spelet kommer bli snyggt och bra i ljud och Singleplayer kommer bli underhållande. Multiplayern kommer bli precis som alla senaste (BF1 & 5): spammande explosivvapen, spawncampande snipers och fuskare. Rolig Multiplayer är döende i BF-serien, tyvärr.

Medlem

Jag gissar att det blir lite battle-royal-baserat åtminstone..


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Ge mig nutid och samma upplåsningssystem och klasser som i BF4 så är jag nöjd. Nog med WW1 och 2

Äntligen! Det känns som om BF har varit borta i flera år nu.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Utifrån den här informationen är jag 99% säker på att vi snackar WW3. Som någon tidigare sa, så ja det kan vara destructable träd i vietnams djungel men somehow I doubt that. Tyvärr får vi vänta mer för nästa BF Vietnam

Medlem
Skrivet av General White:

Kan de rädda en döende serie? Senaste bra var BF4, allt efter det har varit värdelöst.

Iom "BF1" så spårade de ur fullständigt.

Gör det möjligt att spela kvinna i deras fiktiva krig "spårade ur fullständigt".

Det enda som spårade ur fullständigt var väl killar som absolut inte kunde dela med sig med 50% av världens befolkning och låta dem känna sig lite inkluderade. Ganska patetiskt om ni frågar mig 🤷


signatur

IDKFA

Medlem

dumpar de frostbite, så kan det bli bra.

Avstängd

Världen vs China & Ryssland, igen?

Medlem

Jag är inte jättekräsen utan har gillat alla battlefield som släppts, men det som jag speciellt har gillat är de små designvalen, som tex Kubra Dam i bf2 när man kunde flyga igenom tunneln i bygget eller i caspian border (i bf4?) där man kunde ta sig in på ett ställe genom att simma ner under vattnet och sen komma upp i en bunker. Det fanns även en bana kring ett berg med borg där det fanns gångar att ta sig in vilket var riktigt kul utan att det för den delen förvandlades till Metro. Jag tar gärna större kartor, men det får inte bli allt för öppet, och squad-play måste premieras.

Tycker man ska återgå till att vapnen är låsta till vald nation och att man jobbar mer med begränsade klasser framför allt på medic och snipers så det får ett bättre värde och att folk blir tvingade att samarbeta. Bad Company förstörelse , tyngre fordon som tål lite mer. De är min lilla önskelista


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem

Vill ha tillbaka commander rollen så man har någon som kan ge alla squads order och få tillbaka lite taktik i Bf.
Spelar inte så stor roll vilken tid spelet utspelar sig.
Spelat sen 1942 och älskar verkligen BF och har höga förväntningar som alltid 😁

Inaktiv
Skrivet av Ducci:

dumpar de frostbite, så kan det bli bra.

Det där får du nog ta och utveckla.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Gör det möjligt att spela kvinna i deras fiktiva krig "spårade ur fullständigt".

Det enda som spårade ur fullständigt var väl killar som absolut inte kunde dela med sig med 50% av världens befolkning och låta dem känna sig lite inkluderade. Ganska patetiskt om ni frågar mig 🤷

WW2 är inte fiktivt.


signatur

I drank what?

jbx
Medlem
Skrivet av Mirage:

WW2 är inte fiktivt.

Nej, men spel är!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Mirage:

WW2 är inte fiktivt.

BF5 har väl aldrig (hoppas jag) utgett sig för att försöka återskapa eller skildra historiska händelser på ett korrekt sätt. Isf får man ju tex även plocka bort en hel del saker från spelet eftersom de aldrig brukades i kriget öht, Turner SMLE eller alla dessa spejsade experimentella sikten som knappt existerade alls förutom som enstaka ex på någon forskningsavdelning någon stans.

Skriv svar