Total War: Warhammer 3 avtäckt – släpps i år

Robot
Total War: Warhammer 3 avtäckt – släpps i år

UPPDATERAD. Kislev, Cathay och fyra Kaos-raser sällar sig till stridigheterna!

#cathay, #kislev, #total-war-warhammer-3, #trailer


Medlem

Blood for the blood god!!

Älskar Warhammer sedan barnsben men suger verkligen på TW-spel (har typ alla). Aja kul nyhet hur som haver.

Frilansare
Skrivet av I am Grööt:

Blood for the blood god!!

Älskar Warhammer sedan barnsben men suger verkligen på TW-spel (har typ alla). Aja kul nyhet hur som haver.

Det sköna med just Total Wars alla Warhammer-titlar är ju att de är väldigt underhållande även om man suger på TW! Mycket lägre tröskel.

Inaktiv

Jäklar, längtar efter att få sprida Papa Nurgles gåvor till mänskligheten!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Det sköna med just Total Wars alla Warhammer-titlar är ju att de är väldigt underhållande även om man suger på TW! Mycket lägre tröskel.

Ja det kan visserligen ligga någonting i det du säger. Jag får försöka "öva" lite med WH 1&2 så länge (läs kika guider på Youtube).

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Yeah baby! Min mest efterlängtade titel på länge.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Frilansare

Läste någonstans att Games Workshop ännu inte har gjort arméer till Cathay och att Kieslev håller på att byggas i omgörning av The Old World, kan någon WH-nörd bekräfta det? Blir ju intressant om Creative Assembly får hitta på egna enheter?

Frilansare
Skrivet av anon_326114:

Jäklar, längtar efter att få sprida Papa Nurgles gåvor till mänskligheten!

Berätta om Papa Nurgles för oss plebs!

Medlem

Hoppas det kommer till Stadia.

Inaktiv
Skrivet av Joakim Bennet:

Läste någonstans att Games Workshop ännu inte har gjort arméer till Cathay och att Kieslev håller på att byggas i omgörning av The Old World, kan någon WH-nörd bekräfta det? Blir ju intressant om Creative Assembly får hitta på egna enheter?

Nu är inte jag jätte insatt i just fantasy delen, mer inne i 40k. Men TW spelen utspelas i Warhammer Fantasy, vilken inte finns längre. GW gjorde om det för några år sedan till Warhammer Age of Sigmar.

Så flera raser i TW spelen som inte finns tabletop längre. Någon som är mer insatt får jättegärna komplettera.

Medlem

Har noll koll på Warhammer-loren... Men har ändå ändå total war-spelen har varit galet roliga! Speciellt Wulfharts kampanj i tvåan!

Frilansare
Skrivet av Thane:

Har noll koll på Warhammer-loren... Men har ändå ändå total war-spelen har varit galet roliga! Speciellt Wulfharts kampanj i tvåan!

Ja gud ja, har fortfarande inte klarat av den. Svår, i jämförelse med andra!

Inaktiv
Skrivet av Joakim Bennet:

Berätta om Papa Nurgles för oss plebs!

Nurgle är en av de 4 Chaos gudarna. Han står för födelse, död samt återfödelse.

Men mest känd för att sprida ond bråd död i form av hemkokta sjukdomar. Dessa ses av honom samt hans följare som "gåvor" till de olyckliga satarna som råkar stå i hans väg. Han kallas även Papa Nurgle av hans följare då han ses som en morfar som bryr sig om sina undersåtar på sitt eget vridna sätt.

Death Guard (plauge marines) i 40k är väl hans mest kända enhet.

Tillägg: Nurgle avskyr Tzeentch och missar aldrig en chans att ställa till det för sin storebror.

Medlem

Warhammer - Me Like alot.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Riktigt roligt att det skall släppas i år, Warhammer spelen har varit dom Total War jag har haft roligast med, bäst omspelnings nöje med dom. skall följas med glädje på fler trailers som visar lite lords och lite ingame material


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Inaktiv

Nurgle är "pestens gud", och skaven (råttmänniskor) verkar älska honom....

Nu var det länge sen jag spelade wh tabletop, men har för mig att nurgle hade en "odör" runt sig, som gav skada/gjorde att man missade, men den fan fick jag ihjäl med mina woodelfs, när jag och kompisar spelade, med "special characters", bågskyttar, och få slå om alla missar....tack vare "Naieth the profetess" och hennes uggla....

Ny eller uppdaterad motor?, eller bara nya enheter?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Ny eller uppdaterad motor?, eller bara nya enheter?

Blir nog en uppdaterad motor. Ska fungera med de gamla spelen eftersom det ska bli en enda karta tillslut.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Nurgle är en av de 4 Chaos gudarna. Han står för födelse, död samt återfödelse.

Men mest känd för att sprida ond bråd död i form av hemkokta sjukdomar. Dessa ses av honom samt hans följare som "gåvor" till de olyckliga satarna som råkar stå i hans väg. Han kallas även Papa Nurgle av hans följare då han ses som en morfar som bryr sig om sina undersåtar på sitt eget vridna sätt.

Death Guard (plauge marines) i 40k är väl hans mest kända enhet.

Tillägg: Nurgle avskyr Tzeentch och missar aldrig en chans att ställa till det för sin storebror.

Grandfather Nurgle var det väl?

Annars rätt. Alltid kul att se en Great Unclean One vältra sig fram över slagfältet


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av Mirage:

Grandfather Nurgle var det väl?

Annars rätt. Alltid kul att se en Great Unclean One vältra sig fram över slagfältet

Han kallas även "Father Nurgle" och "Papa Nurgle", kanske inte lika ofta men valde det då det rullar bättre:).

Medlem

Äntligen något att se fram emot!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Otroligt bra nyheter! Först Mass Effect: Legendary Edition igår, och nu Warhammer III idag.
Blir förbokning så fort det blir tillgängligt.
Har spenderat över 2000 timmar i Warhammer II enbart.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Läste någonstans att Games Workshop ännu inte har gjort arméer till Cathay och att Kieslev håller på att byggas i omgörning av The Old World, kan någon WH-nörd bekräfta det? Blir ju intressant om Creative Assembly får hitta på egna enheter?

De bygger de tillsammans med Games workshop då de håller på att relauncha fantasy som "old world" (om jag inte misstar mig?). Games workshops youtube släppte samtidigt idag videon Designing Kislev and Cathay for Total War: Warhammer III.

Medlem

Som sagt jag är ingen total war fann men total war warhammer en helt annan sak! "ONE Choppa is more then two choppa, two choppa is more then one choppa WARAAAGGH!"


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Nu är inte jag jätte insatt i just fantasy delen, mer inne i 40k. Men TW spelen utspelas i Warhammer Fantasy, vilken inte finns längre. GW gjorde om det för några år sedan till Warhammer Age of Sigmar.

Så flera raser i TW spelen som inte finns tabletop längre. Någon som är mer insatt får jättegärna komplettera.

Nästan så. Games workshop släppte en serie Warhammer fantasy romaner som för Warhammer FB världen mot slutet och undergången. The end times heter serien. Riktigt bra bokserie. https://www.goodreads.com/series/135636-warhammer-the-end-tim...

För att göra en lång historia kort så slutar det med att världen går under efter en slutstrid mot kaos gudarna, alla folk stryker med. Sigmar överlever genom att hänga sig kvar vid kärnan av den sönderslagna världen/planeten som var tills han hittas av Dracothion the Great Drake som återuppväcker honom. Han visas sedan till "The Eight Realms" som är namnet på den nya världen Games Workshop jobbar med nu. Där så återuppväcker han vissa gamla gudar samt att vissa hjältar från gamla världen blivit upphöjda till lägre gudar av the winds of magic. De gamla raserna är borta och istället så är det nya som är löst baserat på dem. Age of Sigmar är väldigt annorlunda mot Fantasy Battles så gillade du FB är det inte säkert du gillar Age of Sigmar. Även världsbygget med 8 reamls är mycket annorlunda.

Här finns en lång beskrivning om vad som hände efter bokserien slutade och nuvarande spelet Age of Sigmar börjar. https://ageofminiatures.com/aos-lore/
Games workshop egen tidslinje som inte är lika lätt att hänga med i: https://ageofsigmar.com/timeline/

Genesis: the destruction of the Old World and the birth of the Mortal Realms

Sigmar flew through the black void of space, clinging desperately to the burning molten core of his world.

The flames seared Sigmar’s divine flesh, causing him immense agony, but what hurt more than any physical pain was the knowledge that he had failed.

Sigmar, the God-King of mankind, had failed to stop the corruptive force known as Chaos from devouring his world. Now, this burning husk was all that Sigmar could claim divine providence over.

Sigmar knew not for how long he flew through the inky abyss. Was it years? Centuries? Millenia, even?

Utterly alone, Sigmar only had the ghosts of his past to keep him company. Faces of those he had failed appeared in the flames, taunting him, as did the face of chaos itself:

Archeon the Everchosen, champion of Chaos, the being most directly responsible for the sundering of the world that was.

It was Archeon who united the hordes of the Chaos wastes and led the united armies from their dark wastelands into the heart of ordered civilization, bringing about the end times.

As Sigmar relived the destruction of his world, over and over, his grip weakened.

But just when all seemed lost and Sigmar’s mind had begun to fade, hope appeared. Dracothion – the great celestial drake – was drawn to the light of the burning core.

Upon sensing another divine soul, Dracothion found Sigmar and brought him to the Mortal Realms – realms formed from the energy of the world that was, guided into being by the winds of magic that govern the cosmos.

It was here that Sigmar learned much – many other beings from the old world had also survived the end times through their own means, some of whom ascended to divinity.

The cylindrical nature of reality demanded that the gods of old were to be reborn or reincarnated through the winds of magic, some of whom were bound within said winds or scattered across the realms.

Sigmar also came face to face with a stark truth: Sigmar and Archaeon were seemingly connected on a metaphysical level, as two sides of the same coin. This meant that with Sigmar’s return Archeon would not be far behind him.

When Archeon did return, it would mean the return of Chaos, and the corruption and destruction of the world would begin anew. Resolving to not fail his world again, Sigmar set out to prepare the realms for the inevitable rise of Chaos.

With Dracothion guiding him, Sigmar learned how to traverse the realms using magical paths and doorways known as realm gates. He set out to explore the realms, and these wanderings marked the beginning of the Age of Myth.

Geeks Gaming

Gött. Gått och längtat efter 3an länge.
Önska dom kunde göra ett tw 40k spel också.

Skribent

Jag var så sjuuuuukt peppad när första Total War: Warhammer annonserades. Jag hade fantiserat om det i flera år hur bra det skulle passa som Total War-spel. Men sen när det släpptes kom jag aldrig riktigt in i spelet. Inte för att det var dåligt, men tror nog för att jag hade blivit lite mätt på Total War. Har fan en livstid timmar i Empire och Rome....

Jag kanske borde börja spela det nu när det gått några år, se om suget kommer tillbaka.


signatur

"Writer and Fighter"

Frilansare
Skrivet av Gurg:

De bygger de tillsammans med Games workshop då de håller på att relauncha fantasy som "old world" (om jag inte misstar mig?). Games workshops youtube släppte samtidigt idag videon Designing Kislev and Cathay for Total War: Warhammer III.

Wow, tack för filmtipset! Lägger in den i artikeln!

Medlem

Får hålla ett öga på detta, kanske det här blir spelet som äntligen för mig in i total war: Warhammer serien

Gillar dock 40K mer. Total War: Warhammer 40K skulle få mig att slå några kullerbyttor av glädje.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Joakim Bennet:

Läste någonstans att Games Workshop ännu inte har gjort arméer till Cathay och att Kieslev håller på att byggas i omgörning av The Old World, kan någon WH-nörd bekräfta det? Blir ju intressant om Creative Assembly får hitta på egna enheter?

Creative Assembly har fått hitta på egna enheter till flertalet faktioner redan. Varken Norsca eller Vampire Coast har några table top arméer, utan där fick man med lore som avstamp hitta på eget. Vampire Coast fick ju t.o.m en påhittad legendary lord i form av Cylostra Direfin, som inte alls finns i Warhammer-loren.

Vad gäller Cathay och Kislev så har de sistnämnda en table top armé, medan Cathay är i samma sits som Norsca och Vampire Coast.

123
Skriv svar