Total War: Warhammer 3 avtäckt – släpps i år

Medlem

Åh yes! Har väntat på detta länge. Ska bli sjukt nice att kampanja på en ännu större Mortal Empires-karta.

Så, vi kan alltså räkna med 4 demonarméer, Cathay och Kislev i bas. Hoppas verkligen att Ogre Kingdoms och Chaos Dwarfs kommer som DLC!

Medlem

Chaos snabbfakta:
Khorne - Krig, blod, skallar och renodlad ilska. I praktik kan ni räkna med saker som slår hårt för följeslagare av denna gud.
Tzeentch - Lurig gammal gubbe i muterad fågelform. I praktik magiker utan dess like, och gillar det där med att ändra på saker.
Nurgle - Pest pappa. I praktiken mer pest och mindre pappa.
Slaanesh - En riktig livsnjutare, eller kanske en snuskgubbe. I praktik vet man precis varför man väljer denna armé, men kan försöka övertyga andra om annat.

Chaos är mer eller mindre en fysisk manifestation av levande varelsers syndiga tankar som inte ligger allt för långt ifrån det sju dödssynderna, och för folk som äter icke traditionella semlor och därmed riskerar att fundamentalt förstöra våran vackra välfärdsnation ifrån grunden.

Medlem
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av burkmopp:

Chaos är mer eller mindre en fysisk manifestation av levande varelsers syndiga tankar som inte ligger allt för långt ifrån det sju dödssynderna, och för folk som äter icke traditionella semlor och därmed riskerar att fundamentalt förstöra våran vackra välfärdsnation ifrån grunden.

Mandelmassa är tveklöst ett knep av Slaanesh att skilja agnarna från vetet - skarpa sinnen ger inte vika av så bristfälliga smakupplevelser!

Medlem

Blir nog enda spelet jag köpet i år. Resten blir backloggen och Gamepass.

Medlem

Ny dator och nytt warhammer. Lindrar besvikelsen efter cyberpunk.

Medlem

Mjölka, mjölka, mjölka.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Mjölka, mjölka, mjölka.

Har dock varit känt att det ska vara en trilogi sen länge

Medlem
Skrivet av Thane:

Har dock varit känt att det ska vara en trilogi sen länge

Kan väl tycka att utannonseringen av en trilogi inte ger frikort att släppa samma spel (till fullpris) tre gånger med minst sagt minimala skillnader.

Medlem
Medlem
Skrivet av kebbe:

Kan väl tycka att utannonseringen av en trilogi inte ger frikort att släppa samma spel (till fullpris) tre gånger med minst sagt minimala skillnader.

Tyckte det var stor skillnad mellan ettan och tvåan. Sen vet vi ingenting om hur trean kommer vara gameplay-mässigt.

Medlem

Frozen 3: Blood for the blood god

"Let it go... let it go... can't hold it back anymore"

Det ser alltid bra ut när de släpper klipp.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Wathammer i all ära, men vad händer med de historiska stora utlovade titlarna? Det var några år sedan det släpptes ett riktigt TW spel... 30-åriga kriget, 100-års kriget, Italienska inbördeskriget på 1500-talet, Viktorianska eran - det finns så många fler epoker att utforska (utan magi och enskilda hjältar).

Första Warhammer var kul, men striderna och framförallt belägringarna var för snabba och för mycket action.


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av Roten:

Wathammer i all ära, men vad händer med de historiska stora utlovade titlarna? Det var några år sedan det släpptes ett riktigt TW spel... 30-åriga kriget, 100-års kriget, Italienska inbördeskriget på 1500-talet, Viktorianska eran - det finns så många fler epoker att utforska (utan magi och enskilda hjältar).

Första Warhammer var kul, men striderna och framförallt belägringarna var för snabba och för mycket action.

Three kingdoms är senaste historiska och det släpptes 2019. Troy släpptes förra året och får väl ses som halv-historiskt.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Mjölka, mjölka, mjölka.

Dom får gärna mjölka mer Total War: Warhammer är spel av högsta kvalité med hundratals timmar av content.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av kebbe:

Kan väl tycka att utannonseringen av en trilogi inte ger frikort att släppa samma spel (till fullpris) tre gånger med minst sagt minimala skillnader.

Vet inte om du trollar eller aldrig har spelat spelen, för det är ju ren och skär lögn att påstå att det är "minst sagt minimala skillnader" på spelen. Helt ny kampanj + karta, helt nya faktioner och en lång radda större ändringar samt tillskott i spelmekaniken. Att spela ettan när man kört tvåan ger fan avsmak, så pass mycket sämre som den är.

Dock är jag nyfiken på vilken insidekälla det är du har hos Creative Assembly som låtit dig kika på trean, då du tycks veta att det är "samma spel" och även denna gång "minimala skillnader". Eller du kanske bara drar infon från luften igen?

Medlem
Skrivet av Roten:

Wathammer i all ära, men vad händer med de historiska stora utlovade titlarna? Det var några år sedan det släpptes ett riktigt TW spel... 30-åriga kriget, 100-års kriget, Italienska inbördeskriget på 1500-talet, Viktorianska eran - det finns så många fler epoker att utforska (utan magi och enskilda hjältar).

Första Warhammer var kul, men striderna och framförallt belägringarna var för snabba och för mycket action.

Jo nog saknar man de historiska titlarna, de som släppts senaste åren räknas inte. Förhoppningsvis kommer de i en ny motor men är kanske att hoppas på för mycket.

Är väl inga belägringar som varit värd namnet sen Medieval 2..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Vet inte om du trollar eller aldrig har spelat spelen, för det är ju ren och skär lögn att påstå att det är "minst sagt minimala skillnader" på spelen. Helt ny kampanj + karta, helt nya faktioner och en lång radda större ändringar samt tillskott i spelmekaniken. Att spela ettan när man kört tvåan ger fan avsmak, så pass mycket sämre som den är.

Dock är jag nyfiken på vilken insidekälla det är du har hos Creative Assembly som låtit dig kika på trean, då du tycks veta att det är "samma spel" och även denna gång "minimala skillnader". Eller du kanske bara drar infon från luften igen?

När menar du att jag "drog info från luften"? Tyckte att fullprisuppföljaren till ettan kändes som en expansion i nivå med vad Battle March var till Mark of Chaos (med skillnaden att sistnämnda också såldes som en expansion). Ganska väntat när det trycktes ut inom ett år från ettan. Har ingen aning om hur trean blir, missade dock att det redan hunnit gå över tre år sedan föregångaren släpptes. Finns väl därmed hopp om att det tillför mer än vad tvåan gjorde.

Medlem

För egen del började jag spela Rome 2 igen för någon vecka sedan. Inser att jag tycker avsevärt bättre om de administrativa utmaningarna där jämfört med i Warhammer-spelen. De känns liksom rimliga. Internpolitik, krig om tronföljden och kulturell aversion.

I Warhammer däremot tycker jag att många parametrar känns som tagna ur luften. Klimat. Kaosprocent(?). Annan mumbo-jumbo. Kanske går det att lära sig, men för mig försvinner charmen med att bygga ett fantasy-imperium då det rasar i bitar kring mig utan någon begriplig anledning.

Med det sagt ser jag fram mot custom battles i WH3. Alltid kul att kasta maximalt absurda arméer mot varandra.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Håller med kebbe. Mjölkning! De borde släppt ett medieval 3 med tanke på hur gammalt 2an är.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Alla som är slavar under Chaos eftertraktar någonting. oavsett gud. Styrka, makt, kunskap, odödlighet. Och vem är det som blir starkare av allt trånande och eftertraktande? Just det.

For Slaanesh!

Frilansare

Ser faktiskt orimligt mycket fram emot att spela Kislev. rysk/polsk-inspirerad kultur, med f-ing isbjörnskavalleri? Sign me up.
Preussiska The Empire med Karl Franz är fortfarande min stora favorit, men Kislev kanske kan toppa.
Sen gillar jag ju dvärgarna orimligt mycket. Fantastiska när man vill turtla med fett artilleri.

Vilka raser/fraktioner ligger på er topp 3?

Mina 3 raser:
Lizardmen (och där e Kroq-gar favorit)
Empire
High Elf's


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Håller med kebbe. Mjölkning! De borde släppt ett medieval 3 med tanke på hur gammalt 2an är.

Känns som många inte vet om/förstår att warhammer 1,2,3 mer eller mindre är DLCs till varandra och inte "samma" spel med nya uppdateringar (vilket medieval 1,2/rome 1,2 är). Tanken från början var ju 3st spel som hanterar olika delar av världen som sedan kombineras ihop i en gigantisk kampanjkarta som har kontent från alla 3 spel.

Medlem

Äntligen, gillade ettan mer än tvåan som jag tyckte var lite rörigt.
Hoppas trean blir lite mer strömlinjeformat.

Ge mig gameplay trailer nu!


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Men va? Vad är detta för jävla skit Total War har gått in på?

Vad hände med dom minnesvärda spelen såsom Rome och Empire?
Jag vill ha nytt total war empire, eller Shogun eller något man kan sätta sig in i

Medlem
Skrivet av totte1015:

Men va? Vad är detta för jävla skit Total War har gått in på?

Vad hände med dom minnesvärda spelen såsom Rome och Empire?
Jag vill ha nytt total war empire, eller Shogun eller något man kan sätta sig in i

Smaken är som baken. Tycker själv att Warhammer-spelen är de bästa i Total War-serien.

Inaktiv
Skrivet av Joakim Bennet:

Ser faktiskt orimligt mycket fram emot att spela Kislev. rysk/polsk-inspirerad kultur, med f-ing isbjörnskavalleri? Sign me up.
Preussiska The Empire med Karl Franz är fortfarande min stora favorit, men Kislev kanske kan toppa.
Sen gillar jag ju dvärgarna orimligt mycket. Fantastiska när man vill turtla med fett artilleri.

Vilka raser/fraktioner ligger på er topp 3?

Vågar man sig på att sätta uppkommande Nurgle på förstaplatsen?

(1. Nurgle)
2. Lizardmen
3. Tomb Kings
4. Brettonia

Medlem
Skrivet av totte1015:

Men va? Vad är detta för jävla skit Total War har gått in på?

Vad hände med dom minnesvärda spelen såsom Rome och Empire?
Jag vill ha nytt total war empire, eller Shogun eller något man kan sätta sig in i

Three kingdoms kom för två år sen👍 Bra sätt att skaffa sig intresse för kinesisk historia. Kände samma sak angående Warhammer i början men efter att ha testat det så är det de bästa total war-spelen som finns.

123
Skriv svar