BANNzai! Activision krossar 60 000 CoD Warzone-konton i ett mäktigt svep

Robot
BANNzai! Activision krossar 60 000 CoD Warzone-konton i ett mäktigt svep
Medlem

Det är klart att free to play inte hjälper, men att skylla på det i första hand funkar inte. Det finns många spel, som PUBG som inte är free to play som har värre problem med hackare/fuskare.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Det är för mig helt ofattbart hur många det är som fuskar! Vart är det roliga i det hela?

Medlem

Jag är för dålig för att stöta på fuskare för jag har inte upptäckt så många. Jag stötte på en hel del under en säsong när det var som värst men efter det har det inte varit så mycket.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Det är för mig helt ofattbart hur många det är som fuskar! Vart är det roliga i det hela?

Du har för höga tankar om människor. För vissa så är det roligare att sabotera bara för sakens skull. När jag var yngre (cirka 20 år sen), så hade jag lite polare som spelade de tidigare versionerna av CS, helt ointresserade av spelet eller att spela som folk, men jävligt inne på att hoppa in och endast köra teamkills eller använda diverse fusk. Just troll-mentaliteten var roligare än att spela för dem, rätt normala människor rent allmänt dock, konstigt nog, men inte gamers.

KoP
Medlem

Hur f*n kan det vara så många som fuskar? Fast sett till antal aktiva spelare kanske det inte är så många? Men det är som jag alltid sagt: People are shit. :'D

Medlem
Skrivet av Jozo:

Det är för mig helt ofattbart hur många det är som fuskar! Vart är det roliga i det hela?

Tror fuskare är dåliga spelare som inte vill lägga ner tid på att bli bra, eller så är de rentav obotligt dåliga spelare som inte kan bli bra oavsett hur mycket tid de lägger ner. För dessa "mindre duktiga" personer är det nog roligt.

Själv varken fuskar jag eller spelar CoD MP men jag har någon form av skadeglädje måste jag erkänna och tycker det är väldigt skoj att skjuta ihjäl spelare som är dåliga förlorare som blir griniga o gnäller i chatten(spelade CS för lääääääänge sedan).

Inaktiv

Jag tror även det finns en aspekt av makt som de andra spelarna inte har. Att ha fusk och på sätt kunna se genom väggar eller bli mer pricksäker ger ett övertag som gör att man blir gudalik/övernaturlig mot de andra spelarna som då hamnar i ens våld.

Medlem

I samma sekund skapades 60.000 nya konton, så länge spelet saknar anti cheat och är gratis så gör det ingen skillnad.

Medlem
Skrivet av KoP:

Hur f*n kan det vara så många som fuskar? Fast sett till antal aktiva spelare kanske det inte är så många? Men det är som jag alltid sagt: People are shit. :'D

Under jul helgen hade de största fusk företagen gratis helg och värvade massor med användare.
Därav är nästan alla cheaters i cod nu för tiden, super trist.

Medlem
Medlem
Skrivet av Jozo:

Det är för mig helt ofattbart hur många det är som fuskar! Vart är det roliga i det hela?

Det är roligt att vinna, punkt. Så tänker personerna. De tycker att alla som inte fuskar är loosers.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Skrivet av Gaara:

Tror fuskare är dåliga spelare som inte vill lägga ner tid på att bli bra, eller så är de rentav obotligt dåliga spelare som inte kan bli bra oavsett hur mycket tid de lägger ner. För dessa "mindre duktiga" personer är det nog roligt.

Själv varken fuskar jag eller spelar CoD MP men jag har någon form av skadeglädje måste jag erkänna och tycker det är väldigt skoj att skjuta ihjäl spelare som är dåliga förlorare som blir griniga o gnäller i chatten(spelade CS för lääääääänge sedan).

De finns inget roligare än jaga "bra spelare" , ni vet de som har flicks och springer runt som dårar med smg och försöker få dig att tro att du är en sämre spelare för att du föredrar andra vapen samt att alla andra som INTE irrar omkring med autoaim och ljudlösa steg är campers, jag ÄLSKAR när de får utbrott på min 4-åring för att han lärt sig hur man ska knäcka deras gameplay, synd att han tappar koncentrationen ibland och letar efter nya "pangare" å köra lastbil mm annars hade han redan varit en beast i Warzone men skönt att de sparkar ut de värsta drägget men de kommer alltid finnas men de tappar ju normalt sugen efter 1-2 säsonger och går vidare till nästa.
Och en sak till när de gäller WZ.... black ops sabbade hela balansen och har fortfarande inte nerfat de värsta vapnen (Mac10 & DMR) så fuskare eller ej, så länge de har obalanserade OP vapen så spelar de ingen roll då alla kan anklagas att fuska med de vapnen. DMR bli ju en semiauto oneshot killer med minimal recoil på alla avstånd som ex helt sinnesjukt roligt/tråkigt att använda men de tar emot då den slaktar allt med lite träning. Man känner i själen att det är fel att använda den 😱

Medlem

Dessutom har jag märkt att det är rätt många snipers som lyckas skjuta dig genom väggar när de inte ens har siktet på dig eller skjuter igenom hela hus men det är så pass få gånger att man inte riktigt stör sig rejält men när de gäller att vinna så e de fan inte kul då alla kör Ghost och har du EN enda wallhacker eller aimfuskare samt radar-fuskare så är ju chanserna minimala att du står på pallen som segrare,konstigt att fler å fler campar till slut?
Samt det nya Roze skin som gör att hela lag sitter å gömmer sig i mörker men tror att de ska nerfa de snart,bara stött på några i MW men de sitter ju kvar där nästa spawn muhahahahaha

1
Skriv svar