Hör hur Games Workshop hjälpt Creative Assembly designa nya arméer i Total War: Warhammer 3

Robot
Hör hur Games Workshop hjälpt Creative Assembly designa nya arméer i Total War: Warhammer 3
Medlem

Blir säkert ett köp då 1 och 2 var väldigt bra. MEN hoppades veeeeerkligen på TW WH40K .

nice att dom delar upp chaos i flera raser iaf! Om jag tolkar trailern korrekt

Medlem
Skrivet av bulleboss:

nice att dom delar upp chaos i flera raser iaf! Om jag tolkar trailern korrekt

Första som slog mig också.
Tyckte det var så tråkigt att det bara fanns en övergripande chaos faction i de första spelen.

Medlem

Ett total war som utspelar sig under the Horus heresy vore sjukt fett.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Blev sugen på 2an nu när jag läste detta efter att ha spelat 1an... sjukt att spelen ligger kvar på fullpris på steam fortfarande efter så långt tid...

1an = 59.99
2an = 59.99
3an preorder = 59.99

också sjukt att man kan köpa typ en kod för warhammer 2 på g2a för 150spänn istället... förstår inte hur detta funkar

Medlem
Skrivet av robbis:

Blev sugen på 2an nu när jag läste detta efter att ha spelat 1an... sjukt att spelen ligger kvar på fullpris på steam fortfarande efter så långt tid...

1an = 59.99
2an = 59.99
3an preorder = 59.99

också sjukt att man kan köpa typ en kod för warhammer 2 på g2a för 150spänn istället... förstår inte hur detta funkar

Det är väldigt ofta 60-80% rea på wh1 och wh2 på steam. Så de kommer troligtvis därifrån.

Skrivet av robbis:

Blev sugen på 2an nu när jag läste detta efter att ha spelat 1an... sjukt att spelen ligger kvar på fullpris på steam fortfarande efter så långt tid...

1an = 59.99
2an = 59.99
3an preorder = 59.99

också sjukt att man kan köpa typ en kod för warhammer 2 på g2a för 150spänn istället... förstår inte hur detta funkar

Varit nere på 100kr från legitima butiker (vilket G2A inte är) flera gånger.
https://isthereanydeal.com/game/totalwarwarhammer/info/

2:an håller sig dock över 350kr strecket tyvärr.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Ni missade dock en av de viktigaste delarna.

Den största skrällen är dock något som dyker upp precis i slutet, när han visar kartan.
Området Cathay är med.
Varför är det sån skräll?
Jo, för att det området har i princip ALDRIG under Warhammers över 30 åriga historia täckts. Inga spel, inga böcker, inga rollspelssupplement. Det finns ett klipp som Games Workshop lagt upp då de diskuterar det här med att nu skapa Cathay, vilket de gör centralt på GW, så att de som gör datorspelet sen har något att gå efter.

Vad är då Cathay? Det är ett sorts fantasy-Kina i fjärran (precis som Empire är fantasy Tyskland och Albion är fantasy brittanien).
Men detaljerna är otroligt sparsmakade.
Det finns en version av Sidenvägen dit, och en version av Kinesiska muren. Och det finns en kejsare om jag inte minns helt fel. . Men jag har aldrig sett några andra bilder än en karta (som även visar att en version av indien och japan finns)

Medlem

Detta var nog en av dom trailersen jag känner mig mest hypad över på länge. Att Grand Cathay introduceras är monumentalt, men också för att det öppnar dörren för ytterligare raser och faktioner att introduceras senare. T.ex Ind, Nippon, Albion etc.

Jag hoppas att TWWH3 säljer väldigt bra i Kina vilket ger CA och GW mer budget att omarbeta och nytolka raser och faktioner, för att introduceras till TWWH3 samt Old World versionen.

Dom som gnäller om Chaos Dwarfs och Ogre Kingdoms, dom kommer att komma det är mer eller mindre garanterat.

Allt detta är bara bra för TW, WH, CA och GW

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Blir säkert ett köp då 1 och 2 var väldigt bra. MEN hoppades veeeeerkligen på TW WH40K .

nice att dom delar upp chaos i flera raser iaf! Om jag tolkar trailern korrekt

Dom har sagt att dom skulle jättegärna vilja göra det. Men räkna med att det kommer ta åtminstone 3-4 år innan det händer.

Att Chaos delas upp i monogod faktioner är nog det enda rätta. Att trycka ihop dom till en hade sugit. Dom har sagt att det inte är End Times men det verkar som att dom tar dom bra sakerna från End Times och gör något eget.

Varje Chaos faktion är så unik och har väldigt många fler enheter än bara Chaos demonerna, dom har kultister (mänskliga följare), blessed och marked enheter. Inga problem att köra allt eller inget.

Anledningen är nog också för att GW har släppt många nya coola modeller för Chaos faktionerna (Age of Sigmar) som nog med modifikationer skulle fungera i WH Old World

Medlem
Skrivet av robbis:

Blev sugen på 2an nu när jag läste detta efter att ha spelat 1an... sjukt att spelen ligger kvar på fullpris på steam fortfarande efter så långt tid...

1an = 59.99
2an = 59.99
3an preorder = 59.99

också sjukt att man kan köpa typ en kod för warhammer 2 på g2a för 150spänn istället... förstår inte hur detta funkar

Typ som RDR2, inte ens på Steam sale har det kostat mindre än 40 euro. Får nog vänta några år innan jag testar det.

Medlem

Det som stör mig med rubriken "Hör hur Games Workshop hjälpt Creative Assembly designa nya arméer i Total War: Warhammer 3" är att den inte talar ett dugg till en intern läsarskara på något eget språk utan läser som en lydig förmedling av ett pressutskick.

Är det naivt att tycka att en publikation ska säga saker - och prata... Och inte bara skicka?

Jag hade önskat att vi hade en klubb... Som inte bara var att typ... konsollexklusivitet och dålig optimering är dåligt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Jag hade önskat att vi hade en klubb... Som inte bara var att typ... konsollexklusivitet och dålig optimering är dåligt.

Det är en kärleksrelation som vilar på väldigt trötta och vaga premisser.. isåfall, och något jag helt säkert kan hitta på många andra ställen.. Förutsatt att det ens var något som jag direkt brydde mig om, eller som kändes relevant längre.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Det är en kärleksrelation som vilar på väldigt trötta och vaga premisser.. isåfall, och något jag helt säkert kan hitta på många andra ställen.. Förutsatt att det ens var något som jag direkt brydde mig om, eller som kändes relevant längre.

Låt mig demonstrera en version av rubriken omformatterad till något som inte bara känns gråsaggigt:

"Se en intetsägande promotion-video kring hur Games Workshop 'är involverad' i designen av arméer i Warhammer 3"
underrubrik:
Citat - "Seeing what Creative Assembly has done with my concepts has been really.. mwr.. Fascinating.. Uh."

Jag slapp vara en hora utan att det ens var, gissar jag, nämnvärt jobbigare att skriva.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar