Amazons nya vd: Vi ska fortsätta försöka göra hitspel

Robot
Amazons nya vd: Vi ska fortsätta försöka göra hitspel

Trots alla stålar går det trögt för jätten på gamingfronten.

#amazon, #new-world


Medlem

New world blir säkert kul, frågan är dock hur länge. Känner att jag kommer lira det max två månader men har gärna fel.

Medlem
Skrivet av Najkan:

New world blir säkert kul, frågan är dock hur länge. Känner att jag kommer lira det max två månader men har gärna fel.

Efter betan känns det lite som många andra mmorpg'er som försökt ge sig in i marknaden, saknar djup och balans. Ofta tar de slut när man når maxlevel till skillnad från WoW där det börjar där.

Medlem

New World får gärna vara ett litet frö som blommar ut till något riktigt bra! Jag är taggad! Får jag bara mitt grafikkort så är jag redo med nya setup'en! AAAETURNUM! HERE I COME!

Gnällkuk

...fortsätta? vilket var deras senaste hit?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Umi
Medlem

Gick ju bra sist dom släppte ett spel

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

...fortsätta? vilket var deras senaste hit?

"Fortsätta försöka" står det ju ☺️
Skam den som ger sig osv

Medlem

New World ska jag definitivt lira

Äntligen något nytt unikt mmo än wow eller kina kopior

Medlem

Blir att testa New World, men jag är fortsatt skeptisk till att ett big corpo-företag kommer att få med någon själ i sina spel.

Pssst...


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Stresstestet av New World var underhållande, tänkte köpa spelet när det väl är färdigt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Gnällkuk
Skrivet av svampfan:

"Fortsätta försöka" står det ju ☺️
Skam den som ger sig osv

Jaha... haha, här var det på topp med läsförståelsen idag


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det är väl just det som är felet. Att försöka göra ett hitspel bara för att tjäna så mycket pengar som möjligt. Ingen fantasi eller själ nedlagt i utvecklingen, bara följa en mall...

Medlem

Dom kan ju börja med att anställa rätt sorts folk för just programmeringen och folk för koncept bilderna, inte någon mupp ifrån lagret som programmerar vilket rutt roboten ska gå. Jätte skämt, bli inte så förbannat arg. Kände ilskan samtidigt som jag skrev. Den dagen amazon lyckas släppa ett spel som är bra, då har jag förmodligen lagt ner spelandet.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Det är väl just det som är felet. Att försöka göra ett hitspel bara för att tjäna så mycket pengar som möjligt. Ingen fantasi eller själ nedlagt i utvecklingen, bara följa en mall...

Ursäkta!! Den mallen du pratar om hade varit guld värld för många utvecklare idag. Kolla bara på borderlands 3, dom kunde ha följt mallen som gjorde borderlands 2 så grymt bra. Ea games kunde ha använt den för bf spelen. Cd projekt red hade en mall som dom pratade om i 8 år, vad hände där ? Blizzard har tydligen tappat bort sin mall också. Vad hette dom som gjorde fallout serien, it just work! Vilken mall va ? Helt fucking otroligt!!
I'm a gamer, the hateful one!! 7 till och vi har en film titel.

Medlem

NWs januari uppdateringen verkar verkligen som att det går åt rätt håll.

KoP
Medlem

Amazon, lägg bara ned era försök. Blir ju inte bra när man gör något med endast profit i blick och 0 passion bakom.

Medlem
Skrivet av KoP:

Amazon, lägg bara ned era försök. Blir ju inte bra när man gör något med endast profit i blick och 0 passion bakom.

Fortf nyfiken på New World. Det senaste jag såg av det var avtändande dock men minns inte varför.

Diggade väl mer när det kändes lite åt typ Rust hållet och mindre när det kändes åt typ WoW hållet.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

De kanske borde testa singelplejer spel istället? Går kanske bättre för dem där.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Fortsätta göra hit? De måste ha en gamer som VD för den avdelningen. VIsionären som tänker utanför, och jobbar för spelens bästa, och är grym på att leda folk.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Säkert ennu ett battleroyal eller fps skräp. Och självklart pay to win.

Medlem

Toppstyrning är aldrig bra. Titta bara på EA

Avstängd
Skrivet av Hellspites:

Ursäkta!! Den mallen du pratar om hade varit guld värld för många utvecklare idag. Kolla bara på borderlands 3, dom kunde ha följt mallen som gjorde borderlands 2 så grymt bra. Ea games kunde ha använt den för bf spelen. Cd projekt red hade en mall som dom pratade om i 8 år, vad hände där ? Blizzard har tydligen tappat bort sin mall också. Vad hette dom som gjorde fallout serien, it just work! Vilken mall va ? Helt fucking otroligt!!
I'm a gamer, the hateful one!! 7 till och vi har en film titel.

BF har tappat oerhört sedan BF Hardline. Allt beröm och utmärkelser, mängden spelare tillika intäkterna har minskat enormt. BF serien sitter inte längre på tronen av FPS, just pga att de har gått bort från mallen, gått bort från det spelarna vill ha.

CD projekt levererade ju inte med Cyberpunk just pga de gick bort från att fokusera på PC till att anpassa efter svaga konsoller, utöka teamet med mer tanke på mainstream och hype än kärlek (se Witcher trilogin, obv)

Blizzard har gjort många misstag, men också en del rätt. De viker av från vad som fungerar allt oftare, men samtidigt levererar de ibland (se, Wow som fortf är en otrolig framgångssaga och mer relevant än någonsin)

Bethesdas Fallout - oerhört uppskattad och högt aktad singleplayer serie, kanske en av de bästa. Vad gör man? Utvecklar en värdelös multiplayer-only som var katastrofalt dålig på alla mätbara vis och saknade någon form av känsla öht.

Borderlands 3 kan jag inte uttala mig om då jag inte ens orkat ta mig igenom 1an.

Avstängd
Skrivet av Kleptoman:

De kanske borde testa singelplejer spel istället? Går kanske bättre för dem där.

Singleplayer är inte lika intressant längre då det är multiplayer pengarna ligger. Där kan man släppa meningslösa skins, loot boxes och DLCs, eller ännu värre, en in-game shop (GTA V t.ex) där du indirekt tvingas lägga större summor.

Ett singleplayer kan du sälja en gång, kanske en expansion därefter (kräver dock mer tid och kärlek att utveckla) inte lika intressant för de giriga.

1
Skriv svar