Grafikjämförelse – Mass Effect-originalen kontra Legendary Edition-trailern

Robot
Grafikjämförelse – Mass Effect-originalen kontra Legendary Edition-trailern
Medlem

Det var jäklar vad de skulle blanda stillbilder med video i massa olika FPS i denna videon, blev riktigt förvirrande.
Självklart är det ofta bättre, men i vissa scener tycker jag faktiskt att originalet ser bättre ut rent stilmässigt.

Medlem

Kommer den i en fet box så köper jag den för hyllan. Kommer nog dock aldrig orka spela igenom dem en gång till...

jbx
Medlem

Ska spelas! Var ju snyggt redan från början.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av robbis:

Kommer den i en fet box så köper jag den för hyllan. Kommer nog dock aldrig orka spela igenom dem en gång till...

Bara att förboka! https://gear.bioware.com/products/mass-effect-legendary-cache...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av robbis:

Kommer den i en fet box så köper jag den för hyllan. Kommer nog dock aldrig orka spela igenom dem en gång till...

"THE LEGENDARY CACHE DOES NOT CONTAIN THE GAME"

....


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

"THE LEGENDARY CACHE DOES NOT CONTAIN THE GAME"

....

Perfekt för hyllan då ju

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

"THE LEGENDARY CACHE DOES NOT CONTAIN THE GAME"

....

Skulle precis skriva detta också... Vilken värdelös "collector's edition" som inte innehåller spelet till det priset. De lever lite väl mycket på nostalgin från forna dagar, men jag antar att folk köper ändå.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

"THE LEGENDARY CACHE DOES NOT CONTAIN THE GAME"

....

Fan vilken rackliga version av spelet isf. 🤪 Och taskigt för dem som förbokat och vill ha spelet.

Medlem

Helt galet att spelet inte ingår i den samlingen. Har de inte råd att ge bort spelet till de 1000 personer (eller hur många de nu tillverkar) som köper den samlingen? Har aldrig köpt den nivån av material men... damn. Har de flyttat ner till min hemregion Småland med hela sitt crew?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Geeks Gaming

Priset va okey men frakten 🤮

Testpilot

Powered by 2x AA batteries (not included)

Hjälmen alltså som kan byta mellan blått (paragon) och rött (renegade) ljus. Känns som när man var barn och bläddrade i leksakskatalogen.

Gen
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Priset va okey men frakten 🤮

Var tvungen att kolla hur mycket det var och håller med 75 jävla dollars.

Medlem

Legendary edition är skarpare men vetesjutton om den är snyggare... lite mysigt filmisk känsla i originalbilderna i videon imo

Medlem

Legendary Edition ser ut som man "minns" att det såg ut.
Bra uppdatering för den som inte spelat det såklart. Framförallt sög ju hanteringen av de prylar man samlade på sig i inventoryt på typiskt Biowarevis, men förhoppningsvis är det tweakat lite. Alla dlc utom Pinnacle Station är med. Här finns lite mer info om fler ändringar:

Geeks Gaming
Skrivet av Gen:

Var tvungen att kolla hur mycket det var och håller med 75 jävla dollars.

Man skulle tydligen få 25 dollar off också så vet inte om de är inbakat så egentligen de skulle va 100 dollar. Och sen då ev betala typ 600kr för själva spelet. Då är man helt plötsligt uppe i 3000kr

Medlem

Det enda jag lärt mig av den videon är att originalet var snyggt

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

"THE LEGENDARY CACHE DOES NOT CONTAIN THE GAME"

....

Skrivet av Dunder:

Skulle precis skriva detta också... Vilken värdelös "collector's edition" som inte innehåller spelet till det priset. De lever lite väl mycket på nostalgin från forna dagar, men jag antar att folk köper ändå.

Skrivet av Proximately:

Helt galet att spelet inte ingår i den samlingen. Har de inte råd att ge bort spelet till de 1000 personer (eller hur många de nu tillverkar) som köper den samlingen? Har aldrig köpt den nivån av material men... damn. Har de flyttat ner till min hemregion Småland med hela sitt crew?

Med tanke på att de vill ha 60 dollarinos bara för själva spelet så är det väl inte särskilt förvånande att det inte ingår i det paketet för det priset? Hade väntat mig närmare $200 i sådana fall. Bara hjälmen hade jag utan problem kunnat se en prislapp på åtminstone tusenlappen svenska riksdaler på (ungefär - ser ut att vara motsvarande kvalitet, godkänd men inget speciellt. Med lite tur lärde de sig i alla fall av Fallout 76 att undermålig merch kan slå tillbaka). Några hundralappar för resten känns inte heller oväntat.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av bopp:

Legendary Edition ser ut som man "minns" att det såg ut.

Precis, hjärnan är spännande ibland Förvisso körde jag med en jäkla massa moddar sist jag spelade igenom 1-3 ^^

Medlem

Dom vill alltså sälja exakt samma spel en gång till i ny förpackning?
Oväntat

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Med tanke på att de vill ha 60 dollarinos bara för själva spelet så är det väl inte särskilt förvånande att det inte ingår i det paketet för det priset? Hade väntat mig närmare $200 i sådana fall. Bara hjälmen hade jag utan problem kunnat se en prislapp på åtminstone tusenlappen svenska riksdaler på (ungefär - ser ut att vara motsvarande kvalitet, godkänd men inget speciellt. Med lite tur lärde de sig av Fallout 76 att undermålig merch kan slå tillbaka). Några hundralappar för resten känns inte heller oväntat.

Ja, det är väl mer en principsak för mig. Släpp inte något i stil med ett samlarpaket i samband med spellanseringen utan själva spelet i. It's just... like... vad hade de tjänat på 1000 spel? Kanske typ en halv miljon...ish? De har råd att ge bort det, det är vad jag menar. Har väldigt, väldigt svårt att se det på något annat sätt. Men helt sinnessjukt var kanske att ta i lite. ^^'


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Ja, det är väl mer en principsak för mig. Släpp inte något i stil med ett samlarpaket i samband med spellanseringen utan själva spelet i. It's just... like... vad hade de tjänat på 1000 spel? Kanske typ en halv miljon...ish? De har råd att ge bort det, det är vad jag menar. Har väldigt, väldigt svårt att se det på något annat sätt. Men helt sinnessjukt var kanske att ta i lite. ^^'

Ja, ur rent PR-perspektiv känner jag att det är ett rätt onödigt beslut - bättre hade varit att lägga på ett par hundralappar och ha med spelet. De som köper en sån CE köper nog sannolikt spelet också, om man säger så. Och de hade sannolikt köpt den oavsett om den hade kostat 1500 eller 2000 spänn.

Inte minst med tanke på att de inkluderar en fysisk spelkartong, det blir ju nästan som en käftsmäll att inte inkludera spelet då... -_-


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Njaaaeee de blir å vänta på en deal när de första dårarna lagt dyra pengar på en gnutta putsad edition inte särskilt imponerad då spelen var snygga när de kom och nog kunde de skippat de här och satsat på en riktig remaster och sen följa upp med en ny del 4, de hade fått ta några år men de här känns lite som om de vill casha in och BioWare behöver väl fila på ryktet efter Anthem men de här blir en lätt cashgrab för dem

Medlem

Och ja kan man inte ens ge spelet i den där boxen så riktar man verkligen in sig på en gammal skara fans som redan har spelet men bara måste ha en plastig hjälm i hyllan för att nörda ner sig i. Synd att de verkar fortsatt ha väldigt lågt förtroende för vår intelligens och vilja att bränna pengar på skräp

Medlem

Nice! Om de kunde göra en Dragon Age Origins Remaster så hade jag blivit väldigt glad.

1
Skriv svar