Sony vill sälja närmare 15 miljoner PS5-konsoler under nästa räkenskapsår, men inser "svårigheter"

Robot
Sony vill sälja närmare 15 miljoner PS5-konsoler under nästa räkenskapsår, men inser "svårigheter"

För hur ska man sälja om det inte finns konsoler?

#playstation-5, #sony


Medlem

Tror inte de kommer lyckas, tyvärr

NuZ
Testpilot

Nae tyvärr kommer de nog inte lyckas med det. Sitter och bevakar favoritbutiken som tusan men knappen är låst


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Backloggens befriare

Ja, jag vill ju jobba och tjäna närmare 600K detta året. Det lär inte hända det heller.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Till slut kund, nej.
Till Scalpers, ja.

(Inte Sonys fel förvisso)


signatur

“All thinking people are atheists.”

The Ashen One

MAKE MORE! Eller släpp bara våran PRO som alla vill ha! ^^

Medlem
Skrivet av Tassel:

Till slut kund, nej.
Till Scalpers, ja.

(Inte Sonys fel förvisso)

Tror inte scalpers kan hålla på så länge till, jag tror (hoppas) det inte finns så många desperata gamers kvar som köper från scalpers.

Medlem

Sony står inför problemet att det inte finns tillräckligt med kapacitet hos TSMC för att hinna med allt. Givetvis tillverkas det olika kretsar beroende på ändamål, men TSMC ska tillverka kretsar till AMD, Nvidia, Apple, och eventuellt Intel. Samsung har likaså samma problem med att kunna producera tillräckligt med kretsar för att Nvidias 30XX ska finnas i tillräckliga antal.
Scalpers är i sig ett problem som grundar sig i få antal konsoler. Och Sony kan inte tillverka fler konsoler än det finns kretsar.

Även bilindustrin har i dagsläget en väldigt stor brist på halvledare, det är alltså inget unikt för spelindustrin, trots att det är olika kretsar och tillverkare.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Mycket handlar om att fabrikerna inte producerande lika mycket 2020 som tidigare år.

Och för att hinna ikapp ,räcker det inte med att fabrikerna går 100% .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Kanske dags för Gamers att vara lite ödmjuka och nöjda med det de faktisk har? Sen är det ju inte riktigt så att det kryllar av PS5 exklusiver som inte går att köra på andra plattformar.

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

MAKE MORE! Eller släpp bara våran PRO som alla vill ha! ^^

Ska vi tro att det dröjer ca 3 år för VR och en Pro-modell denna generation också? Är ju sugen på PS5 så vet inte om jag kan hålla ut så länge

Medlem

Finns inte några spel som lockar mig än. Ännu mindre på Xbox. Känns lite för onödigt lyxigt att slå till. Men ska bli kul att testa PS5-kontrollern om utvecklarna tar sig till den, vill gärna prova den. Annars känns det bara som en grafikuppdatering, ingen revolution direkt.

1
Skriv svar