Total War: Warhammer 3 avtäckt – släpps i år

Medlem
Skrivet av Kyronius:

Åh yes! Har väntat på detta länge. Ska bli sjukt nice att kampanja på en ännu större Mortal Empires-karta.

Så, vi kan alltså räkna med 4 demonarméer, Cathay och Kislev i bas. Hoppas verkligen att Ogre Kingdoms och Chaos Dwarfs kommer som DLC!

Hmm, ja, Chaos Dwarfs? Vet ej mycket om de. Sett några modeller men dett är allt. Det är alltså dvärgar som har trampat fel i livet? Damned, Ogre Kingdoms har jag inte heller nåt koll på. Jag är nästan säker på att de kommer ha de med. Kanske DLC. Hursomhelst, så kommer det bli riktigt mysigt att spela när det kommer ut. Det kommer bli många nya figurer och karaktärer. Hoppas i sommar.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Inaktiv
Skrivet av krislevin:

Hmm, ja, Chaos Dwarfs? Vet ej mycket om de. Sett några modeller men dett är allt. Det är alltså dvärgar som har trampat fel i livet? Damned, Ogre Kingdoms har jag inte heller nåt koll på. Jag är nästan säker på att de kommer ha de med. Kanske DLC. Hursomhelst, så kommer det bli riktigt mysigt att spela när det kommer ut. Det kommer bli många nya figurer och karaktärer. Hoppas i sommar.

På steam står det tyvärr late 2021 som release datum.

Medlem
Skrivet av krislevin:

Hmm, ja, Chaos Dwarfs? Vet ej mycket om de. Sett några modeller men dett är allt. Det är alltså dvärgar som har trampat fel i livet? Damned, Ogre Kingdoms har jag inte heller nåt koll på. Jag är nästan säker på att de kommer ha de med. Kanske DLC. Hursomhelst, så kommer det bli riktigt mysigt att spela när det kommer ut. Det kommer bli många nya figurer och karaktärer. Hoppas i sommar.

GW slutade tyvärr uppdatera Chaos Dwarfs under tidigt 00-tal och slutade sälja dem helt, tyvärr. De hade en riktigt tuff babylonsk estetik och var genomonda små kaosdjävlar som förslavat gobliner och susslade med magi (vilket dvärgar inte ska). De skildes åt från resten av dvärgarna under deras folkvandring och vände sig till Chaos när deras egna gudar verkade ha övergivit dem. Mer här: https://whfb.lexicanum.com/wiki/Chaos_Dwarf

Jag fick aldrig chansen att spela med dem i WHFB när det begav sig, så jag är barnsligt pepp på att få spela som dem i WH3.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Ser faktiskt orimligt mycket fram emot att spela Kislev. rysk/polsk-inspirerad kultur, med f-ing isbjörnskavalleri? Sign me up.
Preussiska The Empire med Karl Franz är fortfarande min stora favorit, men Kislev kanske kan toppa.
Sen gillar jag ju dvärgarna orimligt mycket. Fantastiska när man vill turtla med fett artilleri.

Vilka raser/fraktioner ligger på er topp 3?

1. Alla lag utom Beastmen och Chaos
2. Beastmen och Chaos, men Beastmen får sin update som sista DLC och free update och Chaos lär få sin overhaul när 3an släpps.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Joakim Bennet:

Ser faktiskt orimligt mycket fram emot att spela Kislev. rysk/polsk-inspirerad kultur, med f-ing isbjörnskavalleri? Sign me up.
Preussiska The Empire med Karl Franz är fortfarande min stora favorit, men Kislev kanske kan toppa.
Sen gillar jag ju dvärgarna orimligt mycket. Fantastiska när man vill turtla med fett artilleri.

Vilka raser/fraktioner ligger på er topp 3?

1. "Summon the elector counts!"
2. "The nation's calling!"
3. "I am ready, are you?"

Sen någonstans ett antal oceaner efter Empire ligger Vampire Counts samt Tomb Kings och skvalpar. Gillar dock egentligen att spela nästan alla raser... Är väl bara hordefaktionerna (urtråkig kampanj) och High Elves (för OP) som inte är så kul.

Medlem
Skrivet av Kyronius:

GW slutade tyvärr uppdatera Chaos Dwarfs under tidigt 00-tal och slutade sälja dem helt, tyvärr. De hade en riktigt tuff babylonsk estetik och var genomonda små kaosdjävlar som förslavat gobliner och susslade med magi (vilket dvärgar inte ska). De skildes åt från resten av dvärgarna under deras folkvandring och vände sig till Chaos när deras egna gudar verkade ha övergivit dem. Mer här: https://whfb.lexicanum.com/wiki/Chaos_Dwarf

Jag fick aldrig chansen att spela med dem i WHFB när det begav sig, så jag är barnsligt pepp på att få spela som dem i WH3.

Ha, ja, det blir nog lyckliga slag det. Ok, ja, men de återupplever många raser, units och regler. Jag tror trean i samråd med ettan och tvåan kan bli riktigt, riktigt bra. Shit, vad spännande det ska bli!!!!


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

123
Skriv svar