The Division 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Story / Spelare till PS4 / Guide / Frågor

Medlem
Skrivet av mondobiz:

@svartlock: det ska jag definitivt prova. Sjukt frustrerande att inte komma tillbaka till Washington.

Provade, använde lmg och shotgun. Done. 😁 Tillbaka till Washington o projects fick jag en pestilance. Jag spelar ju med en lmg marksman. När jag söker på pestilance så är det
både bra och anus. Vad säger ni pro människor?

Medlem
Skrivet av mondobiz:

Provade, använde lmg och shotgun. Done. 😁 Tillbaka till Washington o projects fick jag en pestilance. Jag spelar ju med en lmg marksman. När jag söker på pestilance så är det
både bra och anus. Vad säger ni pro människor?

Min LMG DPS-build är med Pestilence, funkar ypperligt.
Bakers Dozen/M1A Rifle för att plocka NPCs på avstånd.
Petrov chest med Braced (Vedmetytsya Vest)
Petrov gloves (Contractors Gloves)
Providence mask
Providence backpack med Vigilance
Ceska Vyroba holster
Overlord kneepads ( Fox's Prayers)

Skills och sidearm efter smak.

Så gillar jag att spela LMG DPS

Medlem

Tack för tipset svartlock. Jag har spelat ganska casual och inte orkat grotta ner mig i builds. Jag gillar Lmg och marksman helt enkelt 😊 Nu kanske jag ska titta lite mer på vad som passar ihop oxå 😊

Medlem

Ubisoft har lagt upp ett inlägg med information om närmaste planerna för The Division 2. Bland annat info om TU11 och TU12, samt den kommand " Transmogrification" funktionen där man kan ändra utseende på gear men behålla stats.

https://www.ubisoft.com/en-gb/game/the-division/the-division-...

Officiell The Summit trailer

Medlem

I ca 3 månader har ett "project" varit trasigt för en del spelare(min co-op spelare tex), tills sedan en vecka tillbaka har de fixat detta.
Man var alltså tvungen att vara online när servern är nere om man hade denna bugg, vilket var omöjligt
Weekly SHD Requisition Project som bla ger en exotic cache.
https://forums.ubisoft.com/showthread.php/2239068-Weekly-SHD-...
https://forums.ubisoft.com/showthread.php/2246546-Serious-Wee...
och i den senare tråden svarades till slut med:
Sept. 15th patch notes:
Maintenance Notes: "Fixed an issue that could prevent the weekly SHD requisition project from resetting if the player was offline when the reset triggers"

Ny patch iaf att ladda ner, 7.27 GB.
New Season – Concealed Agenda https://forums.ubisoft.com/showthread.php/2272471-Title-Updat...

Medlem

Skaffade nyss på rea på ps store. Brukar vanligtvis inte lira den här typen av spel, är det lätt att komma in i?

Medlem
Skrivet av istid:

Skaffade nyss på rea på ps store. Brukar vanligtvis inte lira den här typen av spel, är det lätt att komma in i?

Det är enkelt i början och bara följa kampanjen och köra den och sidouppdrag för att ta sig igenom spelet. Sen finns ett endgame som är en jakt på så bra gear som möjligt och ökande svårihetsgrad för att få bättre loot. Men vill man bara köra kampanjen får man säkert ut en 30 timmar eller mer i alla fall.

Vill du köra endgame och t.ex. PVP finns det många bra buildvideos på youtube. Kolla så att de är aktuella eftersom balansen ändras i patchar. Det är en hel del grind, men det får man räkna med i alla looter spel.

Medlem

The Division 2 patch notes för TU12.1
https://forums.ubisoft.com/showthread.php/2316782-Title-Updat...

Släpps imorgon 2 februari. Ändringarna nedanför, resten på länken ovan.

New Apparel Event: Resident Evil
Racoon City has sent their best and brightest to answer the call in D.C. and New York City. This unique crossover apparel event launches alongside the newly revamped Reanimated Global Event. In addition to the wonderful outfits available through apparel keys, agents also get the opportunity to collect 7 new back trophies and 4 new patches celebrating Resident Evil!

To get the patches and trophies, the level 40 BOO daily projects have been replaced with S.T.A.R.S. Support and S.T.A.R.S. Assault projects. One of these projects will be available each day, and each will reward 2 new patches or trophies each day they are completed until the full set has been collected.

Optimization Station Changes
* Reduced all optimization costs by 75%.
* Reduced all optimization material crafting recipes by 50%.
* With this update agents should be able to afford to optimize their weapons and gear about once an hour. Though it may take up to two hours to gather all the resources necessary to optimize the final tier of many items.

4K 60 FPS Support for Xbox Series X/S and PlayStation 5

Gnällkuk
Skrivet av Fulci:

The Division 2 patch notes för TU12.1
https://forums.ubisoft.com/showthread.php/2316782-Title-Updat...

Släpps imorgon 2 februari. De stora ändringarna nedanför.

New Apparel Event: Resident Evil
Racoon City has sent their best and brightest to answer the call in D.C. and New York City. This unique crossover apparel event launches alongside the newly revamped Reanimated Global Event. In addition to the wonderful outfits available through apparel keys, agents also get the opportunity to collect 7 new back trophies and 4 new patches celebrating Resident Evil!

To get the patches and trophies, the level 40 BOO daily projects have been replaced with S.T.A.R.S. Support and S.T.A.R.S. Assault projects. One of these projects will be available each day, and each will reward 2 new patches or trophies each day they are completed until the full set has been collected.

Optimization Station Changes
* Reduced all optimization costs by 75%.
* Reduced all optimization material crafting recipes by 50%.
* With this update agents should be able to afford to optimize their weapons and gear about once an hour. Though it may take up to two hours to gather all the resources necessary to optimize the final tier of many items.

4K 60 FPS Support for Xbox Series X/S and PlayStation 5

https://static2.cdn.ubi.com/pxm/TCTD2/Main.jpg

Var du ironisk?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Var du ironisk?

Angående vad? Menar du "stora ändringarna"? Jag menade det i relation till resten av change-loggen som jag inte tog med. Mer korrekt hade kanske varit "noterbara ändringarna".

Gnällkuk
Skrivet av Fulci:

Angående vad? Menar du "stora ändringarna"? Jag menade det i relation till resten av change-loggen som jag inte tog med. Mer korrekt hade kanske varit "noterbara ändringarna".

Jaha, ja det kanske hade varit bra att ha med. Jag får ett litet sug då och då att återvända men det här kändes ju som enbart kosmetisk uppdatering och QoL maybe


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jaha, ja det kanske hade varit bra att ha med. Jag får ett litet sug då och då att återvända men det här kändes ju som enbart kosmetisk uppdatering och QoL maybe

Får hoppas det kommer mer/större info sen när season 4 är slut om cirka 3-4 veckor.

Medlem

Uppdateringen på servrarna skulle tagit 3 timmar. Men blev försenad, först 3 timmar längre sen ytterligare 2 timmar till. Ska vara uppe 17:30 CET sägs det just nu.
https://forums.ubisoft.com/showthread.php/2316831-EXTENDED-Ma...

Medlem

Hoppade in efter en frånvaro på ca 1 år. Lite irriterande
att mina builds inte e vad d en gång var... men förståeligt
att spelet måste utvecklas.
Fick tag i en series x och måste säga att det är en STOR skillnad i tid för allt som har med laddning att göra! Och nog fan är det ett snyggt spel! Älskar miljöerna och detaljerna i världen som skapats.
Spelar 95% sp så hoppas att man inte tvingas in i mp för att det ska kännas relevant/få de bästa utrustningen eller vapnen..

Medlem
Skrivet av AmfYoYo77:

Hoppade in efter en frånvaro på ca 1 år. Lite irriterande
att mina builds inte e vad d en gång var... men förståeligt
att spelet måste utvecklas.
Fick tag i en series x och måste säga att det är en STOR skillnad i tid för allt som har med laddning att göra! Och nog fan är det ett snyggt spel! Älskar miljöerna och detaljerna i världen som skapats.
Spelar 95% sp så hoppas att man inte tvingas in i mp för att det ska kännas relevant/få de bästa utrustningen eller vapnen..

Kul att höra med Xbox Series X.

Man kan köra allt innehåll solo utom två raids och legendary missions. Det senare i alla fall praktiskt. De går att köra solo på heroic istället, fast man får inte en del loot då som bara finns på legendary.

Medlem
Skrivet av AmfYoYo77:

Hoppade in efter en frånvaro på ca 1 år. Lite irriterande
att mina builds inte e vad d en gång var... men förståeligt
att spelet måste utvecklas.
Fick tag i en series x och måste säga att det är en STOR skillnad i tid för allt som har med laddning att göra! Och nog fan är det ett snyggt spel! Älskar miljöerna och detaljerna i världen som skapats.
Spelar 95% sp så hoppas att man inte tvingas in i mp för att det ska kännas relevant/få de bästa utrustningen eller vapnen..

Förstår den känslan. Gick från One S till Series X - WOW! Grafiken är så sjukt inbjudande i spelet (även första spelet) vilket gör upplevelsen så mycket bättre.

Samma för mig, kör bara SP då jag inte har tiden att gå in med mer i det. Lite synd för jag missar så mycket som alla mer aktiva spelare kommer ju aldrig få ett sjukt bra build känner jag Men njuter för fullt ändå!

Medlem

Tillåter spelet Crossplay? Tänkte köra på pc men vännerna kör på ps4.

Medlem

Riktigt fint när det är 4K60 nu!
En jämförelsevideo:
https://www.youtube.com/watch?v=6bKNX64YR_U

Tycker väl inte att ändringarna i övrigt känns så stora. Samma grind man är van vid ungefär. Har fortfarande lite svårt att veta hur jag får till bäst build, sen tycker jag inventory management är lite drygt.

Måste man ha alla sina loadouts på karaktären för att byta till dem fortfarande? Det gör det ju svårt att plocka upp grejer om man har fullt av olika vapen och armor.

Medlem

The division har så sjukt mycket potential egentligen, men dom får lixom aldrig riktigt till endgame och loot, hade kunnat vara så sjukt bra spel annars.

The division 1 där i början när man kunde köra solo DZ runs, vilken känsla det var på den tiden, nu är loot så sjukt wierd och random, gillar inte iden med worldtiers heller

Medlem
Skrivet av bickelito:

Tillåter spelet Crossplay? Tänkte köra på pc men vännerna kör på ps4.

Tyvärr ser det inte ut att komma crossplay mellan PC och Playstation. Utvecklarna skrev så här i maj 2020:

"Stadia and PC have crossplay now. That is not something that will likely happen for consoles any time soon. The game was not made with crossplay in mind, so the efforts to make that happen would be quite big."

Källa

Medlem

Hade flyt igår och i förrgår fick tre exotics jag inte hade på några timmar. Random drop och från cache. Vet inte om det är ändrat, förut fick jag mest Chameleon hela tiden.

Scorpio får man från season 4 (nivå 55), ska vara väldigt bra med rätt build. Fick Vile masken också.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Hade flyt igår och i förrgår fick tre exotics jag inte hade på några timmar. Random drop och från cache. Vet inte om det är ändrat, förut fick jag mest Chameleon hela tiden.

Scorpio får man från season 4 (nivå 55), ska vara väldigt bra med rätt build. Fick Vile masken också.
https://i.imgur.com/1c4SLKO.jpg

https://i.imgur.com/pkW7Yyx.jpg

Men snyggt! Är dessa svåra att få för en som mig? Relativt dålig spelare

Medlem
Skrivet av Beera:

Men snyggt! Är dessa svåra att få för en som mig? Relativt dålig spelare

Handlar nog inte om hur bra du är då det är RNG. Men högre svårighetsgrad ger väl högre chans till exotisk.

Här finns en video om hur du lättast farmar dem
https://www.youtube.com/watch?v=3F49hg734Ec

Medlem

Skrev ett lite negativt inlägg om spelet men efter en kvälls spelande är jag hooked igen. Satt uppe alldeles för länge och spelade. Tror att det är viktigt att ha ett mål. Typ en build man vill göra eller en exotic man vill leta upp. Ska ta och köra summit och låsa upp capacitor för att göra en skill build. Jag tycker ju ändå om turrets och sådär.

Medlem
Skrivet av Beera:

Men snyggt! Är dessa svåra att få för en som mig? Relativt dålig spelare

Det finns ett relativt enkelt sätt att få en exotic per vecka. Under projects finns varje vecka en "Weekly SHD requisition" där man ska skänka en bunt material och resurser. Det ger en "Exotic Cache", vilket ger en slumpartad exotic. För att klara det behöver man bara se till att samla ihop tillräckligt mycket av det som behövs och skänka till projektet.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Handlar nog inte om hur bra du är då det är RNG. Men högre svårighetsgrad ger väl högre chans till exotisk.

Här finns en video om hur du lättast farmar dem
https://www.youtube.com/watch?v=3F49hg734Ec

Skrivet av Fulci:

Det finns ett relativt enkelt sätt att få en exotic per vecka. Under projects finns varje vecka en "Weekly SHD requisition" där man ska skänka en bunt material och resurser. Det ger en "Exotic Cache", vilket ger en slumpartad exotic. För att klara det behöver man bara se till att samla ihop tillräckligt mycket av det som behövs och skänka till projektet.

Jaha, hade inte en blekaste om att det fanns liknande uppdrag! Stort tack mina herrar!

Medlem

Jag hade jättekul med ett gäng vänner när det släpptes. Sen fanns det mindre saker att göra och alla tröttnade på att det tog så lång tid att få nytt innehåll.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Jag hade jättekul med ett gäng vänner när det släpptes. Sen fanns det mindre saker att göra och alla tröttnade på att det tog så lång tid att få nytt innehåll.

Det hamnar väl nånstans ändå i samma fälla som Diablo och dylikt. Man grindar för att få bättre vapen för att få möta svårare fiender för att få bättre vapen.

Men nu finns expansioner och The Summit och sådär. Finns nog en del nytt för dig.

Gnällkuk
Skrivet av Ribcage:

Det hamnar väl nånstans ändå i samma fälla som Diablo och dylikt. Man grindar för att få bättre vapen för att få möta svårare fiender för att få bättre vapen.

Men nu finns expansioner och The Summit och sådär. Finns nog en del nytt för dig.

The Summit verkar dock vara något de flesta spelar ett tag tills de inser att det är för repetativt och enformigt vad jag hört? Kul med ett nytt spelläge, men lite för klent konstruerat.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Jag hade jättekul med ett gäng vänner när det släpptes. Sen fanns det mindre saker att göra och alla tröttnade på att det tog så lång tid att få nytt innehåll.

Samma här. Endgame loopen var sjukt tråkig och enformig så alla jag spelade med inkl. jag lade av. Det var väl strax efter släppet av Warlords expansionen. Det var dessutom nätstintill helt omöjligt att hitta gear med rätt attribut (Röd, Gul, Blå attribut) och talents till builden man försökte bygga.

Ni som fortfarande spelar, hur är det att hitta rätt gear nu? Mindre grind? Fler användbara builds istället för att gå full glaskanon?


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Skriv svar