Diskutera – Var ska nästa Total War-strid utspelas?

Robot
Diskutera – Var ska nästa Total War-strid utspelas?

Vilken konflikt vill du se i Creative Assemblys nästa?

#total-war, #total-war-warhammer-3


Medlem

Empire 2 i form av renässansen och framtår hade varit mest önskvärt. I princip samma tidsperiod Europa Universalis men med Total Wars-strider.

Men magkänslan känner att det är dags för Medieval 3 först

Medlem
Medlem
Medlem

Sagan om ringen fast i total war tappning,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Medieval 3! Jag fick lite gammal feeling för medeltiden iom warhammer 1 & 2 men jag vill ha mer slag vid Hastings och lite korståg på det

FM-guru
F.d. Sisyr

Det är dags för Medieval 3 nu. Tvåan är tillsammans med Warhammer 2 alltjämt min favorit i Total War-serien.

Medlem

Medieval 3 helt klart. Alltså det är knappast någon som vill ha spel som utspelar sig i asien, så inte en chans att de ska släppa något sånt igen.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Medieval 3 såklart. Även om ett Empire 2 hade varit rätt trevligt också.
För de som törstar efter Total War-medeltid så är ändå Medieval Kingdoms-modden till TW: Attila i ganska bra skick nu.

Medlem

empire 2, line battles är som gjorda för total war.

Medlem

Bornholm.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Total War: Warhammer 40 000 skulle ju verkligen vara en drömtitel. Games Workshop borde ju skrika efter ett riktigt bra rts spel i 40 k universumet.

Medlem

Svenska Förorten - Ta över gangstrarna i Stockholm, Göteborg, Malmö. Shottaz vs vårby vs backa gängen - Där Eliasson spelar joker med tafsa inte och Sluta Skjut armband!

Skämt åsido - Tror även det blir Medieval 3 med avstamp från 8 eller 900 talet? Tror att vikingaperioden (kanske skulle varit denna utgåva då man får ju sia 3-4 år i tiden .-.) kommer vara nästa trendiga period. 2:an verkar ta utspela sig mellan 1080 - 1530, var länge sedan jag spelade det

Hade varit kul ifall de fick sagan om ringen licensen så att man fick ett nytt och "riktigt" strategispel från den världen. Dock så håller ju ett par moddare på med Slaget om midgård Reforge i Unreal tror jag och det verkar bli fett https://www.youtube.com/channel/UCCLe3p0r-qSEfcWTTJWR04A/feat...

Hade helst velat se perioden 1820 - 1950 då jag börjat snöa in mig lite på 1800-talet i och med Filmen The Lighthouse och Säsong 1 av the Terror

Medlem

Jag hade velat se Total war Lemmings

Medlem

Lägger också min röst på Empire 2.

Tillfredsställelsen man får av att spela som Sverige och invadera Danmark är svårslaget.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Medieval 3 helt klart. Alltså det är knappast någon som vill ha spel som utspelar sig i asien, så inte en chans att de ska släppa något sånt igen.

Three kingdoms var det snabbast säljande Total War spelet någonsin och sålde 1 miljon kopior första veckan. Så nog finns det anledning för dem att göra mer spel i asien.

Gnällkuk

StarCraft-universumet. Är iofs helt ointresserad av TW men ändå


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent

Westeros hade faktiskt varit nice, om de också fick in det politiska spelet.


signatur

"Writer and Fighter"

Vad som helst historiskt. Bara inte nåt fantasy/hjälte strunt.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Inaktiv
Skribent

Warhammer 40K hade kunnat bli hur grymt som helst.

Medlem

Tyttebärskriget, 1700-tal, Bohuslän.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Sagan om ringen fast i total war tappning,

tror du har något där, speciellt då tolkiens son nyligen stigit ner från sin position i stiftelsen som skyddar verken, till förmån för lite girigare släktingar som inte alls har några problem att sälja ut hans verk.

Medlem
Skrivet av superlim:

tror du har något där, speciellt då tolkiens son nyligen stigit ner från sin position i stiftelsen som skyddar verken, till förmån för lite girigare släktingar som inte alls har några problem att sälja ut hans verk.

Man kan alltid drömma! Har fantastiska minnen från Sagan om Ringen-moddarna till Rome/Medieval 2.

Medlem
Skrivet av superlim:

tror du har något där, speciellt då tolkiens son nyligen stigit ner från sin position i stiftelsen som skyddar verken, till förmån för lite girigare släktingar som inte alls har några problem att sälja ut hans verk.

Ser man vad Warhammer blev kan det nog finnas värre företag att sälja licensen till. Perfekt nu när Amazon har en serie på G och Sagan om Ringen kommer vara på tapeten.

Medlem

Medieval 3, men skulle inte bli allt för besviken med Empire 2..

Medlem

Empire 2 eller Medieval 3. Annars ett Total War Saga om enandet utav Tyskland kanske vore något?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

CFW
Medlem

Medieval 3, Empire 2 eller, kanske helst, Victoria/WW I

Medlem

40k
Helst något under Horus Heresy, meeeeeeen om GW får bestämma lite så vill dom pusha primaris
Dom har sagt förut att dom skulle vara intresserade att göra det, men har lagt all fokus på Total Warhammer trilogin.

Skulle behövas skriva en riktigt jäkla bra story varför alla raser är på en och samma planet och strider
annars skulle motorn behövas göras om rejält om dom ska sätta in andra planeter, space battlerurururu etc etc


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

30 åriga kriget!

Annars ser jag väldigt gärna ett Sagan om Ringen TW. Kanske inte i Tredje åldern. Men andra åldern hade suttit fint. Då var alverna fortfarande starka och Numenor hade flera bosättningar i Midgård och Sauron smög i kulisserna och smed Härskarringen.

123
Skriv svar