Wandavision-snack

Skägg.
10 Chambers
Wandavision-snack

Precis kollat klart på de två första avsnitten av Wandavision, det som till ytan är en svartvit sitcom i 60-talsmiljö. Men det är ganska uppenbart att de bygger storyn mot något mer. Spoilers för både serien och MCU er som inte sett båda ännu!

Wanda verkar ju glitcha lite ibland, först vid middagsbordet, sedan hördes en röst ur radion och sedan kryper person i hazmat-dräkt upp ur kloaken. Det verkar ju helt klart som att Wanda tappat det totalt efter att Vision blev mördad av Thanos och jag får känslan av att detta bara händer i hennes huvud, eller att hon omformat verkligheten som i House of M-serien.

Jag är inte superövertygad, det måste hända något ganska drastiskt i avsnitt tre för att jag ska orka spisa halvbra sitcom för några småskedar mystik.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Precis kollat klart på de två första avsnitten av Wandavision, det som till ytan är en svartvit sitcom i 60-talsmiljö. Men det är ganska uppenbart att de bygger storyn mot något mer. Spoilers för både serien och MCU er som inte sett båda ännu!

Wanda verkar ju glitcha lite ibland, först vid middagsbordet, sedan hördes en röst ur radion och sedan kryper person i hazmat-dräkt upp ur kloaken. Det verkar ju helt klart som att Wanda tappat det totalt efter att Vision blev mördad av Thanos och jag får känslan av att detta bara händer i hennes huvud, eller att hon omformat verkligheten som i House of M-serien.

Jag är inte superövertygad, det måste hända något ganska drastiskt i avsnitt tre för att jag ska orka spisa halvbra sitcom för några småskedar mystik.

Eventuella spoilers nedan, läs på egen risk.

Håller med om mer eller mindre allt du skriver. Läste något om att det börjar på 60 talet, men att det går framåt i tiden. Ex slutet i avsnitt två.

Tror och hoppas att där finns en smart twist som inom kort kommer att kicka igång serien ordentligt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Freakon:

Eventuella spoilers nedan, läs på egen risk.

Håller med om mer eller mindre allt du skriver. Läste något om att det börjar på 60 talet, men att det går framåt i tiden. Ex slutet i avsnitt två.

Tror och hoppas att där finns en smart twist som inom kort kommer att kicka igång serien ordentligt.

Ja, såg att folk skrev om tidsförflyttningen men det var inget jag fångade upp.


signatur
Skribent
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag är inte superövertygad, det måste hända något ganska drastiskt i avsnitt tre för att jag ska orka spisa halvbra sitcom för några småskedar mystik.

Känner exakt sådär. Jag förstår att de bygger upp något, och jag gillar att de gör något nytt av det. Men samtidigt så kommer jag inte heller orka se en halvbra sitcom i 60-talsmiljö i en hel säsong, eller ens halv säsong för den delen.


signatur

"Writer and Fighter"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Johlor:

Känner exakt sådär. Jag förstår att de bygger upp något, och jag gillar att de gör något nytt av det. Men samtidigt så kommer jag inte heller orka se en halvbra sitcom i 60-talsmiljö i en hel säsong, eller ens halv säsong för den delen.

Vore ball om detta var bryggan till nästa fas i MCU, samtidigt blir det kanske för flummigt för baseras på House of M. Känns som den serien behöver mutanter också.


signatur
Medlem

Jag förstår att man vill bygga upp en mystik men då bör man bygga upp det med bättre intriger som i exempelvis Perry Mason.
Jag orkar inte med serier där allt händer i avsnitt 8 och 9.

Medlem

Man såg ju Hydras symbol vid något tillfälle så kanske dom är inblandade på något sätt.

2 första avsnitten var bedrövliga...riktigt riktigt dåliga. Om jag inte visste att det var Marvel så hade jag stängt av efter 5 minuter och aldrig gett det en chans.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ja, såg att folk skrev om tidsförflyttningen men det var inget jag fångade upp.

Jag reagerade inte heller. Men samtidigt, slutet av avsnitt två pekar på det rätt tydligt, såhär i efterhand.

Frågan är dock vad det faktiskt innebär.

En sak har Marvel lycksats med här. Att skapa intresse och spekulation.

Hatten av.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Känner exakt sådär. Jag förstår att de bygger upp något, och jag gillar att de gör något nytt av det. Men samtidigt så kommer jag inte heller orka se en halvbra sitcom i 60-talsmiljö i en hel säsong, eller ens halv säsong för den delen.

Vill påstå att jag kan garantera dig att så ej kommer att ske.

Nästa avsnitt lär vara 70/80 tal.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Man såg ju Hydras symbol vid något tillfälle så kanske dom är inblandade på något sätt.

2 första avsnitten var bedrövliga...riktigt riktigt dåliga. Om jag inte visste att det var Marvel så hade jag stängt av efter 5 minuter och aldrig gett det en chans.

Tror att Marvel rider på just det. Folk vet att det är Marvel, därför investerar man tiden. Det måste ju vara/bli bra. Detta skapar en unik möjlighet att göra något nytt och kreativt.

Kaxigt och imponerande om de syr ihop det.

Är glad att de vågar iaf.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Fragtjuv

Jag tycker att de två första avsnitten var mysiga att se på men håller med om att det måste hända något i kommande avsnitt.

Jag är tämligen säker på att det lär hända saker redan i avsnitt 3 eftersom jag tycker att det här kändes som ett långt intro och det såg ut att ske ett litet tidshopp i skrutet av avsnitt 2.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Jag tycker att de två första avsnitten var mysiga att se på men håller med om att det måste hända något i kommande avsnitt.

Jag är tämligen säker på att det lär hända saker redan i avsnitt 3 eftersom jag tycker att det här kändes som ett långt intro och det såg ut att ske ett litet tidshopp i skrutet av avsnitt 2.

Dela din uppfattning.

Tror att vi kommer att bli belönade för vårt tålamod och vår nyfikenhet i avsnitt tre.

Avsnitten är ju inte mer än 30 min, så ingen stor deal egentligen, om resterande avsnitt uppar tempot och storyn.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Freakon:

Jag reagerade inte heller. Men samtidigt, slutet av avsnitt två pekar på det rätt tydligt, såhär i efterhand.

Frågan är dock vad det faktiskt innebär.

En sak har Marvel lycksats med här. Att skapa intresse och spekulation.

Hatten av.

Ja, mycket spekulationer och analyser nu! Brukar inte gå all in på sånt men här känns det som ett måste.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ja, mycket spekulationer och analyser nu! Brukar inte gå all in på sånt men här känns det som ett måste.

Hatten av för Marvel i att skapa sådant intresse


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Freakon:

Hatten av för Marvel i att skapa sådant intresse

Om de levererar


signatur
Medlem

Jag är väldigt nyfiken på tredje avsnittet. Hoppas det blir bra. Det måste bli bra. Typ något som är riktigt genomtänkt och smått episkt. Det är ju Marvel! *försöker hålla tillbaka förväntningarna* 😁

Avstängd

Värdelös än så länge.


signatur

Jag är feministen som står upp mot rasismen.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om de levererar

Sant. Time will tell


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skägg.
10 Chambers

Ja, alltså, det händer ju grejer i tredje avsnittet.

Det börjar bli väldigt uppenbart att allt detta sker i Wandas artificiella verklighet men Vision verkar ändå ha någon form av eget medvetande. Fortfarande på gränsen till tolererbart.

.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ja, alltså, det änder ju grejer i tredje avsnittet.

Det börjar bli väldigt uppenbart att allt detta sker i Wandas artificiella verklighet men Vision verkar ändå ha någon form av eget medvetande. Fortfarande på gränsen till tolererbart.

.

Ja, i senaste avsnittet hände det grejer. Lite kaotiskt på ett kul sätt liksom och det känns som att handlingen börjar komma igång. Nästa avsnitt ska bli väldigt intressant.

Skägg.
10 Chambers

Nuså! I fjärde avsnittet börjar det ta fart ordentligt. Döpte om tråden till ”snack” istället för ”första intryck”.

Förvänta mig inte att det skulle bli så mycket Truman Show som det blev i Ep4 men gillar det, eller att serien skulle ha så stark koppling till MCU. Känns verkligen som en preguel inför nästa fas filmer. Nu är jag med på tåget!


signatur
Medlem

Ja nu i fjärde avsnittet tog det fart, nu har dom mitt intresse och jag ser fram emot nästa avsnitt.

Medlem

Ja, det tog verkligen skruv i handlingen. Mycket bra avsnitt. Ska bli intressant att se fortsättningen.

Fragtjuv

Ja. Det har tagit fart ordentligt nu. Jag tycker faktiskt att det var intressant redan start men nu börjar det ju hända grejer på allvar. Avsnitt fyra och fem har varit riktigt vassa.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Låter intressant, måste prova, tack för tips!

Skribent

Kul serie faktiskt!

Det spekuleras att det är Mephisto som står bakom några av karaktärerna (särskilt de som kommit tillbaka från de döda). Antigen det, eller har han gett Wanda utökad kraft i utbyte mot något. Wanda verkar inte kunna påverka vissa element, såsom den där storken och andra saker - så en tredje part är nog inte omöjlig. Det är också konstigt att Vision börjar ifrågasätta sin verklighet om Wanda styr hans tankar, vilket tyder på att han inte helt konrollerad av henne iaf. Sen att hennes bror kom in där i slutet, vilket Wanda säger sig inte ha något att göra med.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Fragtjuv
Skrivet av erikcedervall:

Kul serie faktiskt!

Det spekuleras att det är Mephisto som står bakom några av karaktärerna (särskilt de som kommit tillbaka från de döda). Antigen det, eller har han gett Wanda utökad kraft i utbyte mot något. Wanda verkar inte kunna påverka vissa element, såsom den där storken och andra saker - så en tredje part är nog inte omöjlig. Det är också konstigt att Vision börjar ifrågasätta sin verklighet om Wanda styr hans tankar, vilket tyder på att han inte helt konrollerad av henne iaf. Sen att hennes bror kom in där i slutet, vilket Wanda säger sig inte ha något att göra med.

Scenen med hennes bror och skämtet om att de ersatt honom med en annan skådis var briljant. Jag fick sån jävla gåshud och flög upp ur soffan


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Skaffade disney+ för en månad, inte alls lockad av något - bra att det blir inlåst så att man slipper bli utsatt

Skribent
Skrivet av joelthor100:

Scenen med hennes bror och skämtet om att de ersatt honom med en annan skådis var briljant. Jag fick sån jävla gåshud och flög upp ur soffan

Måste missat det skämtet, måste se om!


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Från att slötitta, flina lita åt det glättiga samt att undra lite åt det konstiga.

Det lossnat ordentligt. Friskt vågat med första avsnitten. Nu är jag hungrig på mer.

Är det sagt hur många avsnitt det blir denna säsong?

12
Skriv svar