Diskutera – Var ska nästa Total War-strid utspelas?

Medlem

Helst Warhammer 40,000 eller Lord of the Rings. Hade varit apgrymt.


signatur

I drank what?

Geeks Gaming

Empire 2 eller 40k/Horus heresy.

Känns som alla de vanliga tw spelen dom gjort senaste tiden om man bortser Warhammer har varit ganska lika varandra.

Medlem

Total War: Warhammer 40K
Invadera planeter, med storslagna strider (tio tusentals enheter på vardera sida), med AI strider som pågår utanför stridszonen. Och kartor som kan förändras under stridens gång (lite som Battlefield 3 hade det med skyskrapan och dammen man kunde ha sönder).

Allt detta skulle nog inte funka med deras nuvarande TW spelmotor dock..

Medlem

Vad sägs som strejkerna mot lockdown. De som är för och emot vaccin

Medlem

Empire 2 helt klart.

Medlem

Europa 30-åriga kriget.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Trettio%C3%A5riga_kriget

Fan, era jävla nördar.. Kan ni inte komma på nån faktisk historisk epok!!

"Terminator!!"

Äsch you know I love you guys


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Medieval 3 eller Empire 2, Det stora Nordiska kriget hade också fungerat fast kanske som en mindre spin-off i serien Total War Saga.

Men Medieval 3 hade varit riktigt trevligt att se.

Medlem

Total War: Star wars

Medlem

Ge mig 30-åriga kriget, har väntat decennier på det! Det är en era med stor variation av trupptyper och strategier länder emellan.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

1200-tal ned hela eurasiska kontinenten! Mongoler, samurajer, turkar, östrom/Byzantine, riddare och allt man kan önska sig!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Helt klart kalla kriget! Massor av deltagande nationer, mycket ny teknik, hemliga program m.m

Medlem

Total War: The Great War
Hade varit riktigt najs nu när motorn klarar av flygande enheter!

Medlem
Skrivet av superlim:

tror du har något där, speciellt då tolkiens son nyligen stigit ner från sin position i stiftelsen som skyddar verken, till förmån för lite girigare släktingar som inte alls har några problem att sälja ut hans verk.

Ja alltså han gick väl bort förra året. Således har han stigit ner..

Hursomhelst, för egen del som instämmer jag i Medieval 3.
Kan också önska ett betydligt bättre Rome denna gång men högst osannolikt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Nu vill jag inte var en party pooper men nu har väll CA sagt att dom aldrig gör treor så hur otroligt mäktigt mediveal 3 än hade blivit så tyvärr, jag vill hellre erövra världen som stor Khanen hellre

Tror: Medival 3
Hoppas: Empire var mitt drömspel som blev sann så en 2a vore väldigt Nice.

Total War story: 30 åriga kriget


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem

Som tidigare medlemmar skrivit. 30åriga kriget vore riktigt trevligt.

Medlem
Total war - Solsysyemet

I rymden! Rättare sagt i vårt solsystem.
I en inte allt för avlägsen framtid när vi populärast alla planeterna. Slagen kan alla utspela sig på planeterna, vi kan skippa rymdskeppsgrejerna.

Empire eller Medieval helt klart. Inge mer orcher och alver!

Medlem

Om det var fantasy så skulle jag definitivt uppskatta Warhammer 40k och på den historiska fronten så är nog 30-åriga kriget en intressant tidsperiod.

Medlem

Någon crossover titel vore kul.

Total war: Warioland vs Marioland

Total war: Fallout

Total war: Plants vs Zombies

Total war: Pokemon

Total war: God of War

Total war: World of Warcaft

Total war: Lego

Medlem

Ni som gastar om 40k, hur tänker ni att striderna ska gå till? Kräver ju att motorn byts helt. Nej, tack.

Samma med WW1 och WW2. Nej, tack.

Empire 2 eller Medival 3 vore en dröm.

Amerikanska inbördeskriget hade varit grymt om Europa fanns med samtidigt som spelbart. Olika länder stödjer olika sidor etc.

Avstängd

WW1 vore fantastiskt intressant (WW2 desto mer men det hade aldrig tillåtits i det nuvarande året). Annars 1700-talet á Empire II - hade jag definitivt skaffat direkt.

Skrivet av Chef-la-def:

Någon crossover titel vore kul.

Total war: Warioland vs Marioland

Total war: Fallout

Total war: Plants vs Zombies

Total war: Pokemon

Total war: God of War

Total war: World of Warcaft

Total war: Lego

Helt klart det dummaste jag läst.

Medlem

Jag kan rekommendera moden Medieval Kingdoms 1212 AD till TW: Attila till er som suktar efter medieval III, det är så nära du kan komma för tillfället. Förövrigt hoppas jag på ett nytt empire, dom storslagna bataljerna i krutröken och skepps striderna saknar jag!

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Ja alltså han gick väl bort förra året. Således har han stigit ner..

Hursomhelst, för egen del som instämmer jag i Medieval 3.
Kan också önska ett betydligt bättre Rome denna gång men högst osannolikt.

heh, han avgick dock innan

Skrivet av G4ruda:

Ni som gastar om 40k, hur tänker ni att striderna ska gå till? Kräver ju att motorn byts helt. Nej, tack.

Samma med WW1 och WW2. Nej, tack.

Empire 2 eller Medival 3 vore en dröm.

Amerikanska inbördeskriget hade varit grymt om Europa fanns med samtidigt som spelbart. Olika länder stödjer olika sidor etc.

Tror dom tänker att bara för dom själva inte vet hur striderna skall gå till så kan nog Creative assembly komma på det, och att OM det behövs ny motor så e det också Creative assembly som skall göra det och inte dom själva.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Total War: Star Wars Clone Wars
Line battles med kloner vs droids.
Och campaign map i rymden!

Ta över planeter istället för städer.


signatur

cags

Medlem
Skrivet av General White:

Helt klart det dummaste jag läst.

Tänk Lego och alla de licenser de sitter inne på. Då får vi plötsligt Star Wars, Sagan om Ringen och Medieval 3 i ett spel.

Sen kan det också vara kul att inte vara alltför seriös i tråden hela tiden!

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Tror dom tänker att bara för dom själva inte vet hur striderna skall gå till så kan nog Creative assembly komma på det, och att OM det behövs ny motor så e det också Creative assembly som skall göra det och inte dom själva.

Poängen var inte att användarna skulle lösa det, utan att det vore trist om CA skulle frångå hela sitt koncept.

40K skulle tarva någon form av Dawn of War-liknande strider för att göra det universumet rättvisa. Tycker inte att det passar.

Skribent
Skrivet av G4ruda:

Ni som gastar om 40k, hur tänker ni att striderna ska gå till? Kräver ju att motorn byts helt. Nej, tack.

Samma med WW1 och WW2. Nej, tack.

Empire 2 eller Medival 3 vore en dröm.

Amerikanska inbördeskriget hade varit grymt om Europa fanns med samtidigt som spelbart. Olika länder stödjer olika sidor etc.

Jag tror de säkerligen redan funderat över mer moderna krig, men tror de här med kulvapen och hur striderna senare i historien utspelade sig inte riktigt passar TW-serien. Tror som du säger, att de måste förändra konceptet och spelmotorn. Men om de kan göra det på ett bra sätt så får de gärna för mig gå in på mer moderna krig. Gillar också din tanke om Amerikanska Inbördeskriget.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Snapphanar och ruskprickar.

123
Skriv svar