Ori-regissör kallar Cyberpunk 2077- och No Man's Sky-skaparna för "kvacksalvare" – ber sedan om ursäkt

Robot
Ori-regissör kallar Cyberpunk 2077- och No Man's Sky-skaparna för "kvacksalvare" – ber sedan om ursäkt

Även Peter Molyneux (såklart) fick sig en känga.

#cyberpunk-2077, #no-mans-sky, #ori-and-the-blind-forest


Medlem

Lite väl burdus...

Hypeade multiplayer gjorde han väl inte (Murray)...

Jävlar vad han inte sa att spelet inte hade Multiplayer dock.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Alla har vi dåliga dagar. Stort gjort med den ursäkten!

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Lite väl burdus...

Hypeade multiplayer gjorde han väl inte (Murray)...

Jävlar vad han inte sa att spelet inte hade Multiplayer dock.

Ehm...

Medlem

Lätt att kasta skit när man ägnar sig åt glorifierade 2D-plattformare. Han kan testa att lämna 80-talet och göra någonting nytt med sina egna spel.

Avstängd
Skrivet av kebbe:

Lätt att kasta skit när man ägnar sig åt glorifierade 2D-plattformare. Han kan testa att lämna 80-talet och göra någonting nytt med sina egna spel.

Jovars. Själv har han knappast lovat mer än vad han levererat i sina egna spel vilket är själva poängen med många av dagens "AAA"-spel!

Medlem

Fan vilken idiot! Glad över att jag inte köpte Ori will of the wisps. Han ska inte ha ett spänn från mig.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Grejen är ju den att han har helt rätt. Det var bara tonen och aggrsiviteten som var problemet. Inte sakfrågan!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Lätt att kasta skit när man ägnar sig åt glorifierade 2D-plattformare. Han kan testa att lämna 80-talet och göra någonting nytt med sina egna spel.

Han gjorde väl iochförsig lika mycket nytt för sin genre som CDPR gjorde för sin med Cyberpunk.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Lätt att kasta skit när man ägnar sig åt glorifierade 2D-plattformare...

... på ett sätt som få andra i branschen tydligen antingen inte vill eller kan göra. Ori är inte bara vackert för ögat utan det är väldigt balanserade spel på alla plan och framför allt med ett grymt kul gameplay.

Att Murray, Molyneux och CDPR är duktiga på att lova saker de inte kunnat leverera är ju i övrigt knappast en hemlighet.

Medlem
Skrivet av maq777:

Grejen är ju den att han har helt rätt. Det var bara tonen och aggrsiviteten som var problemet. Inte sakfrågan!

Håller med. Jag läste Thomas Mahlers inlägg på Resetera och det må vara en del hårda ord men han har ju som du skriver helt rätt i sakfrågan.

Så negativa ni var mot honom? Det är väl helt sant att alla dessa utgivare ljög om sina skapelser. Det är helt rätt att kalla kvacksalvare för kvacksalvare.

Nu har jag aldrig spelat Ori, men det verkar som de har levererat det som de utlovat? Vad spelar det för någon roll om det är "glorifierade 2D-plattformare"? Om det är det han kunde skapa och inte föreställde det som något annat så får han väl lov att uttala sig när andra ljuger.

Jag förstår aldrig den kritiken som folk ådrar sig bara för de kritiserat andra, även när det är sant. Som när Linus Torvalds gör ett uttalande om någon teknik där han är mycket kunnig.

Låt folk sakligt kritisera andra. Det är ingen tvekan om att Cyberpunk, No Man's Sky och Fable såldes med lögner. Jag kan säga det trots att Fable är ett av mina favoritspel.

Medlem

CD Projekt Red has issued a statement explaining that it will allow anyone who has valid proof of purchase of the physical edition of Cyberpunk 2077 to contact the company for a refund. Those who want a refund for their physical copy of Cyberpunk 2077 should first attempt to get one through the store where they purchased it, and if that doesn't work, contact CD Projekt Red. From now until December 21, CD Projekt Red will refund those consumers, even saying that it will do so out of its "own pocket" if need be.
Fick idag mail från GOG att dom ej refundar mitt cyberpunk 2077 som jag försökte refunda enda jag kan få är gog wallet funds då spelet var köpt på "realese" köpt på komplett.se som vägrar ta i min reklamation då koden är använd ja dom är nårra jäkla KVACKSALVARE aldrig mer cdrp eller gog fyfan

Medlem

När det gäller No Mans Sky är inte Sean nån som verkar gilla att vara i rampljuset, han verkar snarare obekväm inför den roll han fick axla med att åka runt och prata om spelet. Hade Sean Murrray / Sony kunnat hantera situationen bättre? Självklart. I hans fall tror jag att problemet är att han pratade om allt det dom ville ha med i spelet istället för att hålla sig till vad som var realistiskt möjligt inför release datumet.

Personligen tycker jag att Sean Murray och Hello Games gjort rätt för sig med tanke på allt det dom gjorde efter release och kanske ännu håller på med!


signatur

Through the cables and the underground now

Medlem

Är väl ingenting i det han skrev som inte stämmer? Sedan kunde han ha uttryckt det med lite mer grace.

Tycker det känns betydligt mer oroväckande att läsa vissa kommentarer. Ser mycket hellre en värld där utvecklare kan ta blad från mun och uttrycka sina åsikter om något i branschen behöver korrigeras. Sedan kan det ske på olika sätt. Men då hade hans inlägg inte fått samma nyhetsvärde heller.

Både här och på Sweclockers var man inte sena med att förminska Mahler för att han "bara" gjort plattformare. Jag gillar inte genren och tycker ändå att Ori är bland de bästa spelen jag spelat de senaste 5 åren. Dessutom är det helt ovidkommande vilka spel han har gjort.

Medlem

Känsligt ämne haha. Han har helt rätt. Utvecklare ljuger och ber om fullpris för trasiga spel som saknar utlovade funktioner. Hur kan ni försvara det? Skamligt beteende.

Medlem

Skräp. En person sa något, tog tillbaka det. Hade ni rapporterat det då och där så hade denna nyhet varit relevant. Nu är det bara snuskig click bait.

Edit: tycker jag


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

The Ashen One

Cyberpunk var ju inte riktigt det man förväntade sig, om man jämnför med Witcher 3 som är väldigt sluten så vet jag inte vad jag kan säga.. Känns som alla bolag som blir stora tappar hela känslan för kärlek till spel och bara kör på för att tillfredsställa Aktieköparna..

Tråkig pengakultur...

Medlem
Skrivet av stoffe20:

CD Projekt Red has issued a statement explaining that it will allow anyone who has valid proof of purchase of the physical edition of Cyberpunk 2077 to contact the company for a refund. Those who want a refund for their physical copy of Cyberpunk 2077 should first attempt to get one through the store where they purchased it, and if that doesn't work, contact CD Projekt Red. From now until December 21, CD Projekt Red will refund those consumers, even saying that it will do so out of its "own pocket" if need be.
Fick idag mail från GOG att dom ej refundar mitt cyberpunk 2077 som jag försökte refunda enda jag kan få är gog wallet funds då spelet var köpt på "realese" köpt på komplett.se som vägrar ta i min reklamation då koden är använd ja dom är nårra jäkla KVACKSALVARE aldrig mer cdrp eller gog fyfan

Undrar hur många som egentligen fått refundat CP ? Det lät ju alltid för bra för att vara sant...som spelet då

ZF
Medlem

Oavsett klumpiga ordval tycker jag inte NMS passar in i hans systemkritik. CDPR valsade ju på i eget, eller aktieägarnas, intresse. Hello drogs med i mediahypen, mycket av just media. Ingen självkrik har setts från någon av de inblandade där inte.

Skrivet av kebbe:

Lätt att kasta skit när man ägnar sig åt glorifierade 2D-plattformare. Han kan testa att lämna 80-talet och göra någonting nytt med sina egna spel.

Fast rent tekniskt är det även 3D.

Och det går ju att bryta ny mark eller gå längre på befintlig även i gamla beprövade genrer. Till och med i riktig 2D.

ZF
Medlem
Skrivet av Caesarsaurus:

Undrar hur många som egentligen fått refundat CP ? Det lät ju alltid för bra för att vara sant...som spelet då

Alla som köpte det på nedladd till Playstation, tydligen oavsett om det efterfrågades eller inte.

Låter lite överdrivet, men efter det så tog de ju till och med bort spelet i butiken.

Medlem

Vi har utan tvekan många kvacksalvare i den här industrin men lite tror jag att vi får vad vi förtjänar. Om det är något som spel-konsumenter är bra på så är det att hitta sätt att sänka ribban lite till.

Medlem

Han har ju rätt....


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem

Precis som FZ som gav Cyberpunk 5/5.

Medlem
Skrivet av neetodesu:

Precis som FZ som gav Cyberpunk 5/5.

För mig är det 5/5 och då längtar jag ändå efter att dom fortsätter jobba på spelet. Det är trasigt ibland men fortfarande en ruskigt bra grund till något som kommer bli ett av de bästa spelen genom tiderna. För mig var det till och med bättre än Witcher 3 som jag håller högt. Fortfarande spelarnas press att det släpptes när det släpptes. Önskar dom väntat 1 år men nu är det som det är och grunden är satt. Inom 6 månader kommer det vara ännu bättre. Alla jag känner som köpt det älskar det. Jag har över 100 timmar redan och det är få spel idag som jag lirar så intensivt.

Medlem

Varför be om ursäkt han konstaterade ju bara fakta men visst han kan ju trampa någon på tårna och det är väl inte så bra för någon i hans position.

Medlem

cancel culture. goodbye thomas.


signatur

Trust is for fools...

Medlem
Skrivet av neetodesu:

Precis som FZ som gav Cyberpunk 5/5.

För vissa är det 5 av 5 och för andra är det 0 av 5. Vi alla tycker olika, det är bara acceptera det.

Medlem
Skrivet av stoffe20:

...jäkla KVACKSALVARE aldrig mer cdrp eller gog fyfan

... Du säger det men när nästa "stor-titel" släpps är du nog där och köper.😁

Medlem

Att kritisera att ett företag fuckar upp tycker jag inte är något fel och absolut inte något man ska behöva be om ursäkt för (det bör t.o.m. uppmuntras imo), men att hoppa på enskilda personer är att gå över gränsen när det gäller alla kreativa yrken. Utvecklare själva har sällan samma perspektiv som en t.ex. pressansvarig och inser inte alltid att om man säger en sak så kan det ses som bindande av åhörarna.

En viktig del av kreativt utvecklingsarbetet handlar om brainstorma coola idéer oavsett om det är realistiskt genomföra inom tidsramen eller ej, det bör finnas andra personer i teamet som har rollen att hålla verklighetsförankring och tygla utvecklarna. Man släpper inte bara såna inlärda beteenden, speciellt inte i en pressad situation. Det som Sean Murrey specifikt kan kritiseras för är att han som kärndel av utvecklingsteam tog pressansvaret istället för låta en person utanför teamet få det ansvaret; som ceo borde han förstå det.

Spelare borde också inte hypa upp spel så jävla mycket och ta allt som sägs som ordagrann sanning. Utvecklare har inga skyldigheter till oss spelare, i slutändan är det deras kreativa verk som vi får ta del av. Ibland (ofta) så blir det inte som utvecklaren vill och resultatet blir en kompromiss. Man ska alltid ha det i åtanke innan man börjar kasta anklagelser på enskilda personer.

12
Skriv svar