Varken Overwatch 2 eller Diablo 4 släpps i år

Robot
Varken Overwatch 2 eller Diablo 4 släpps i år

Men kanske lite Warcraft och Diablo till mobiler.

#activision, #diablo-4, #overwatch-2


Testpilot

Förbannat tråkigt.

Medlem

D4 hade varit trevligt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Minst sagt förbannad som regelbunden Overwatch-spelare. Om det inte släpps detta året varför komma ut o säga att det inte kommer mer OW content för ni måste fokusera på OW2? Echo var för 10 månader sen, hur mycket nytt innehåll har Fortnite, Siege, etc alla större onlinespel fått under den tiden? Inte en chans att jag köper OW2 vid släppet om dom inte börjar aktivt utveckla spelet igen

Medlem

Lär aldrig köpa ett blizzard spel igen så lika bra. Slipper man bli frestad samt lurad av deras marknadsföring som de sysslat med senaste åren.

Medlem

Jag tror ganska få hade förväntat sig D4 2021? Blizzard är ju inte kända för korta utvecklingscykler. Kanske en closed-Beta i slutet av året.

Gen
Medlem

Dessa jävla mobilspel...

Medlem
Skrivet av Gen:

Dessa jävla mobilspel...

Do you guys not have phones?

Medlem

Måste råda riktig content drought i OW1 just nu. Länge sedan jag spelade men det kändes som att tvåan skulle dyka upp nu under Q1-Q2 och det var jag faktiskt lite sugen på.

D4 kan de behålla.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Tråkigt, ser verkligen framemot Overwatch 2, men då undrar jag vad de kommer att visa upp på Blizzcon...


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Gnällkuk

Fan vad trist... såg fram emot D4. Känns som utvecklingen av det spelet har varit minst sagt kantat av problem...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ingen trodde D4 skulle komma i år.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ingen trodde D4 skulle komma i år.

Väldigt många trodde D4 skulle komma i år.

Medlem
Skrivet av Therant:

Väldigt många trodde D4 skulle komma i år.

Då har de nog aldrig följt Blizzard förut i sina liv någonsin.

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Minst sagt förbannad som regelbunden Overwatch-spelare. Om det inte släpps detta året varför komma ut o säga att det inte kommer mer OW content för ni måste fokusera på OW2? Echo var för 10 månader sen, hur mycket nytt innehåll har Fortnite, Siege, etc alla större onlinespel fått under den tiden? Inte en chans att jag köper OW2 vid släppet om dom inte börjar aktivt utveckla spelet igen

För egen del tycker jag bara det är bra att de inte släpper fler karaktärer. Det finns tillräckligt många och oftast förstör de bara balansen då de nästan alltid gör karaktärerna för OP från start, och sen ogärna nerfar dem. Se bara hur Birgitte totalt förstörde spelet under lång tid. Nu är spelet förhållandevis välbalanserat och roligt att spela.

Medlem
Skrivet av Blackrabbit2:

Tråkigt, ser verkligen framemot Overwatch 2, men då undrar jag vad de kommer att visa upp på Blizzcon...

TBC.

Medlem

Diablo 4 har alltså varit under utveckling sedan 2014, alltså snart 7 år. Men känner man Blizzard rätt så tar de tid med sina spel

https://diablo.fandom.com/wiki/Diablo_IV


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skrivet av Therant:

Väldigt många trodde D4 skulle komma i år.

Ur vilken röv drog du det ? De som missat pandemin och trodde att Netflix skapar Diablo 4 ?

Medlem

"Activisions strategi framöver är att deras större varumärken ska ha mobilspel som en inkörsport till de tyngre grejerna..."

"Det börjar med mobilspel och slutar med heroin" brukar väl uttrycket lyda.

Medlem
Skrivet av RullstolsHulkeN:

Ur vilken röv drog du det ? De som missat pandemin och trodde att Netflix skapar Diablo 4 ?

Onödigt agg lol.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Avstängd

overwatch skulle jag inte spela om jag fick betalt per timma. D4 däremot hade varit intressant, synd att det dröjer ytterligare. Hoppas på ett D2 remake då (är generellt emot remakes, men D2 är så gammalt nu att ett undantag är okej).

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Då har de nog aldrig följt Blizzard förut i sina liv någonsin.

Kunde cd project red släppa ett spel 2år för tidigt så ksn blizzard göra lika dant. Sen så går det ut med klipp och säger förlåt. Sen får det drömmarnas bj från sina fans som försvara allt.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Onödigt agg lol.

Jag tippar på att han är bitter! Kolla in hans namn

Skribent
Skrivet av Ziljun:

Minst sagt förbannad som regelbunden Overwatch-spelare. Om det inte släpps detta året varför komma ut o säga att det inte kommer mer OW content för ni måste fokusera på OW2? Echo var för 10 månader sen, hur mycket nytt innehåll har Fortnite, Siege, etc alla större onlinespel fått under den tiden? Inte en chans att jag köper OW2 vid släppet om dom inte börjar aktivt utveckla spelet igen

Undrar om det är en strategi från deras sidan? Dvs att låta ni regelbundna OW-spelare spela er less så ni sen får upp hajpen för 2an och köper det när det kommer. Skulle de släppa 2an medan 1an fortfarande var aktuellt skulle de förmodligen sälja mindre. De har ju haft liknande problem med WOW, svårt att släppa ett nytt MMORPG (Titan) på marknaden när WOW fortfarande var populärt. Börja konkurrera med sig själva är ju sällan bra.

Men jag förstår din ilska, helt klart...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag skulle kunna tänka mig wc3 till iOS 🙄

1
Skriv svar