Resident Evil Villages samlarutgåva visar oss spelets karta

Robot
Resident Evil Villages samlarutgåva visar oss spelets karta

Få ett hum om miljöerna vi kommer utforska med hjärtat i halsgropen.

#Capcom, #Resident-evil-village


Medlem

Låter fantastiskt. Detta vill jag snarast utforska o nysta i. Inför Resident Evil 7 var jag också tveksam inför ett 1a persons perspektiv men det visade sig fungera riktigt väl. Har inget emot 3e person perspektiv heller. Båda fungerar bra i denna serie tycker jag.

Dock så hade det blivit ett helvete att lira Resident Evil 7 och Resident Evil 8: Village på konsol då jag absolut MÅSTE använda mig av mus + KB. Handkontroll blir så svårt när det är FPS. Med 3e person vy så kan jag dock lira med en kontroll utan problem.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

är inte taggad på ett FPS spel RE

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

är inte taggad på ett FPS spel RE

Så då gillar du inte Resident Evil 7 heller då?


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

är inte taggad på ett FPS spel RE

Låtsas som att det inte är Resident Evil då och ett nytt FPS bara.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

är inte taggad på ett FPS spel RE

Spela 7:an. Så extremt bra spel.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Hoppas alla områden på kartan är en del av spelet, verkar vara rätt stort och mycket att utforska isåfall
Själv föredrar jag fps läget(ala 7an) med en handkontroll, det blir mjukare och mer inlevelse. Är nog det enda fps jag gör det istället för m+k


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Spela 7:an. Så extremt bra spel.

Det kanske är ett bra spel, när det gäller just horror! Men är det resident evil spel, tror inte riktigt på de. Dom har gått ifrån vad som gjorde residentv evil 2 så jävla bra. Ta tillexempel Resident evil 2, sen byter du titeln till något annat och släpper spelet. Vilket jävla liv det skulle bli, folk hade skrikit klon och plagiat osv. Ta nu Resident evil 7 och gör samma sak. Det skulle bli ett helt nytt spel.

Medlem

Ser ut som Ostek Mill eller Oulek Mill, tippar på det sistnämnda för det låter mer rumänskt.

eld
Medlem
Skribent
Skrivet av kanshira:

Ser ut som Ostek Mill eller Oulek Mill, tippar på det sistnämnda för det låter mer rumänskt.

Jag var också inne på Oulek, Oslek eller Oelek, men tyckte att det var för mycket krafs i bokstavens överkant för att vara ett "u".

Medlem

Folk är allergiska mot nytänkande och förändring tydligen.

Skribent

Känns lite som de i nästa del skulle kunna göra en re-imagination av 4an och koppla till detta spel och byn.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag var också inne på Oulek, Oslek eller Oelek, men tyckte att det var för mycket krafs i bokstavens överkant för att vara ett "u".

Orlok kanske? Då är det en ren referens till vampyren i filmen Nosferatu, som utspelar sig i Transsylvanien.

Skribent
Skrivet av justabit:

Orlok kanske? Då är det en ren referens till vampyren i filmen Nosferatu, som utspelar sig i Transsylvanien.

Bra tänkt, mycket möjligt (och passande).

Medlem

Mycket större än vad jag trott.

Längtar till release, ser fantastiskt ut.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

It's not a lake, it's an ocean

Säger ju inte så mycket, men ser lovande ut. Hoppas på roligare fiender än i 7:an.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Säger ju inte så mycket, men ser lovande ut. Hoppas på roligare fiender än i 7:an.

Än så länge verkar folket vara hyped på de nya fienderna

Medlem
Medlem

Generellt sett spelar jag inte skräckspel men Resident evil spelen tillhör ett av undantagen, sjukt taggad på det här.

Inaktiv

Verkar vara mycket death by snu snu över detta spelet. Snygga vampyrbrudar som vill ta livet av en? Works for me! insertnudemod.jpg

Medlem

Jag hade hoppats lite mer på en Ghost'n Goblins, Ducktales eller Battle of Olympus karta. Nes/Snes spel gjorde kartor så som de borde visas, som en del av spelet.

1
Skriv svar