Ori-regissör kallar Cyberpunk 2077- och No Man's Sky-skaparna för "kvacksalvare" – ber sedan om ursäkt

Medlem
Skrivet av aT1C:

För vissa är det 5 av 5 och för andra är det 0 av 5. Vi alla tycker olika, det är bara acceptera det.

Ett spel som Krashade 100 ggr i min genomspelning på PS5 i min genomspelning förtjänade inte 5/5 inga ursäkter för sånt!


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem

Hade inte behövt be om ursäkt.
Han sade som han upplevde dem och inte långt ifrån sanningen är han heller med tanke på resultaten de båda utvecklarna levererade vid spelsläpp.

Skrivet av Mike_Swe:

Ett spel som Krashade 100 ggr i min genomspelning på PS5 i min genomspelning förtjänade inte 5/5 inga ursäkter för sånt!

Det är inte ett 5 v 5 även utan krascher. Kör på PC så slipper du mkt av de här buggarna och krascherna men det är fortfarande en totalt dysfunktionell AI och inte alls ngn levande värld de skapat som de utlovat. IGN o andra som jämförde det här med ex Rockstars Red Dead Redemption 2 i hur levande världen är har ljugit så det skvätter om det kan jag säga.
Och världsdesignen är stundtals pinsamt dålig. Beroende på dina färdigheter kan du behöva hitta lite olika vägar in till diverse platser ibland men inte mkt till utforskande då de formligen lagt alla olika vägar in till vissa områden precis bredvid varandra. Det är skrattretande dåligt gjort.

Det erbjuder mkt roligt, inget snack om saken, men ngt 5 av 5 är det def inte om man inte inte sänkt ribban för vad som krävs för att spel ska få högst betyg.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

KoP
Medlem

Tänk först, tala sen. Urgammal regel.

Medlem

Visst har han en del poänger men han framstår själv som ganska bitter och avundsjuk.

I fallet med No Man's Sky verkar han vara "långsur" över att det spelet fick mer uppmärksamhet och sålde bättre än Ori. Han har gnällt på det spelet i flera år och kallat Sean Murray för allt möjligt (rena personangrepp).

Medlem
Skrivet av SunShine:

Hade inte behövt be om ursäkt.
Han sade som han upplevde dem och inte långt ifrån sanningen är han heller med tanke på resultaten de båda utvecklarna levererade vid spelsläpp.

Det är inte ett 5 v 5 även utan krascher. Kör på PC så slipper du mkt av de här buggarna och kraserhan men det är fortfarande en totalt dysfunktionell AI och inte alls ngn levande värld de skapat som de utlovat. IGN o andra som jämförde det här med ex Rockstars Red Dead Redemption 2 osv i hur levande världen är har ljugit så det skvätter om det kan jag säga.
Och världsdesignen är stundtals pinsamt dålig. Beroende på dina färdigheter kan du behöva hitta lite olika vägar in till diverse platser ibland men inte mkt till utforskande då de formligen lagt alla olika vägar in till vissa områden precis bredvid varandra. Det är skrattretande dåligt gjort.

Det erbjuder mkt roligt, inget snack om saken, men ngt 5 av 5 är det def inte om man inte inte sänkt ribban för vad som krävs för att spel ska få högst betyg.

Gav spelet en chans, men såg igenom fuskbygget/fasaden efter 5-7 timmar. Hur kan människor ge ett spel som är trasigt från grunden 5/5, hur låga krav har dom ? En AI som inte fungerar borde räcka kan jag tycka.

https://www.youtube.com/watch?v=QNCuypF0cu8&t=473s&ab_channel...

Act Man gör en grym video om Cyberpunk och dess brister.

Medlem
Skrivet av lajklajk:

Gav spelet en chans, men såg igenom fuskbygget/fasaden efter 5-7 timmar. Hur kan människor ge ett spel som är trasigt från grunden 5/5, hur låga krav har dom ? En AI som inte fungerar borde räcka kan jag tycka.

https://www.youtube.com/watch?v=QNCuypF0cu8&t=473s&ab_channel...

Act Man gör en grym video om Cyberpunk och dess brister.

Japp, alltså AI:n i ett sådana här spel är väldigt viktig tycker jag. Om man ska få känslan av en levande värld, en "Immerisve värld" som de så ofta nämner i Engelska recensioner, krävs en fungerande AI annars faller hela illusionen. Och i Cyberpunk faller det totalt för AIn fungerar inte. Jag spelade nyss om Sleeping Dogs och det spelet som ändå är ett gammalt ps3/xbox360 spel har bättre AI kodning. NPCes reagerar mer naturligt för saker som händer i deras närhet i det spelet än vad som sker i Cyberpunk. Visst Sleeping dogs är absolut inte lika grymt som Rockstar kodar, men ändå mil bättre än upplevelsen man får i Cyberpunk vad kommer till att få till känslan av en levande värld.
Det är skrämmande att spelet inte granskades hårdare i sömmarna av de här stora sajterna.
Ett godkänt spel är det, no more no less.

Intressant video där. Påminde mig om den här som också är väldigt välgjord:


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Äh alla kan väl säga uttrycka sig dumt ibland, om man nu inser det och ber om ursäkt. whatever.

I sakfrågan har han ju rätt, blev själv besviken på äventyret i night of the living dead city.
Cyberbugg 2077 var inte en fulländad upplevelse, oavsett hur mycket jag vill det.

Medlem

Resetera.... Håll er borta från det där vidriga träsket.

Inaktiv

Det han säger är ju bara rätt, men kunde gjort det med en bättre attityd.

eld
Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Till hans försvar så var det mycket möjligt att de arbetade på en begränsad multiplayer-implementation när han pratade här, men det var ju det som var det stora problemet med no mans sky:

Han pratade mycket om vad de arbetade på och hoppades få med i spelet, men deadlines rusade snabbt närmre.

Medlem

Vilken idiot 🤣🤣🤣

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Ett spel som Krashade 100 ggr i min genomspelning på PS5 i min genomspelning förtjänade inte 5/5 inga ursäkter för sånt!

Det tydligt för dom som ger det 5 av 5 så har det inte hänt. Det byter inte att det inte händer bara att dom inte har upplevt det.

Medlem

Snubben hade rätt synd att han backade, skit skall skit ha och det som är rutet i den här scenen behöver lyftas fram i ljuset så det kan brinna!


signatur

P.L.U.R

Medlem

Han hade ju inte fel. Är fett trött på spelföretag som lovar guld och gröna skogar men ger oss dasspapper och obolla

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

... Du säger det men när nästa "stor-titel" släpps är du nog där och köper.😁

Avstängd

Han ber om ursäkt för sin ton, inte sin åsikt.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Lätt att kasta skit när man ägnar sig åt glorifierade 2D-plattformare. Han kan testa att lämna 80-talet och göra någonting nytt med sina egna spel.

Gatekeepade du precis möjligheten att klaga?

Medlem
Skrivet av robbis:

...bra grund till något som kommer bli ett av de bästa spelen genom tiderna.

Ska man skratta eller gråta?

Medlem

Uttalet "Don't shit where you eat" kommer till tanke på detta.
Spelat samtliga Moon Studios skapelser med otroligt mycket nöje. Men det känns som Moon Studios inte riktigt sitter i samma sits som dom han gnäller på.
Cyberpunk var så hypat för och det är självklart (tyvärr) att det blir byråkratiskt i slutändan med aktieägare och pappers-nissarna på takvåningen som inte ser den praktiska bilden i slutskedet av skapandet av Cyberpunk utan bara vill checka in så snabbt som möjligt på pengarna.

Moon Studios är en liten studio (som ägs av Microsoft tror jag) som verkar ha väldigt stor frihet att ta den tid dom behöver.
Will of the Wisps tog en evighet för dom att göra. 4-5år att göra ett 2D plattforms spel?
Nu har jag inget emot att vänta längre för ett välpolerat spel, men tror Moon Studios inte lider av flåsande aktieägare och chefer på nacken som CD Project.

No Man's Sky teamet tror jag personligen hade för lite erfarenhet om PR och naiva.
Dom lärde sig den hårda vägen.

Medlem
Skrivet av employed:

Ska man skratta eller gråta?

Allt är relativt utom det absoluta. Alla tycker olika.

Medlem

jag köpte spelet på releasedag... varför skyller du allting på pre-orders? Det var inte pre-orders som tvingade dem att släppa ett trasigt skitspel. Det var inte pre-orders som fick dem att överge hälften av vad de hade tänkt. Jag köpte det till och med efter jag läst recensionen här på fz. Jag visste inte att de hade fått spelat en framtidsversion av spelet med buggar och saker fixade.

Det var helt upp till project red att släppa spelet som det var, och jag hoppas att miljontals andra precis som jag begärde pengarna tillbaka.

Medlem

När jag såg att han hade skrivit på resetera, då struntar jag totalt i vad han sa. Restera är ökänd för en anledning .


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

ZF
Medlem
Skrivet av Redguard:

Uttalet "Don't shit where you eat" kommer till tanke på detta.
Spelat samtliga Moon Studios skapelser med otroligt mycket nöje. Men det känns som Moon Studios inte riktigt sitter i samma sits som dom han gnäller på.
Cyberpunk var så hypat för och det är självklart (tyvärr) att det blir byråkratiskt i slutändan med aktieägare och pappers-nissarna på takvåningen som inte ser den praktiska bilden i slutskedet av skapandet av Cyberpunk utan bara vill checka in så snabbt som möjligt på pengarna.

Moon Studios är en liten studio (som ägs av Microsoft tror jag) som verkar ha väldigt stor frihet att ta den tid dom behöver.
Will of the Wisps tog en evighet för dom att göra. 4-5år att göra ett 2D plattforms spel?
Nu har jag inget emot att vänta längre för ett välpolerat spel, men tror Moon Studios inte lider av flåsande aktieägare och chefer på nacken som CD Project.

No Man's Sky teamet tror jag personligen hade för lite erfarenhet om PR och naiva.
Dom lärde sig den hårda vägen.

"Talesättet" ?

Ja precis. Även om de rent teoretiskt har full kontroll att släppa sin produkt närhelst de anser den klar, så underskattar nog många vikten av en större maskin runt produkten som redan rullat igång. Att få stopp på den kan kosta lika mycket som en lansering av en trasig produkt.

Hello har lärt sig mycket om den hårda vägen. Rekomenderar att kolla på sammanfattning av NMS-skapandet på tuben. Att spelet blev klart alls är ett tecken på ovanligt härdiga utvecklare. Kanske var det som gjorde att utgivaren trodde de kunde lämna över hela ansvaret på dem senare.

Medlem
Skrivet av ceogar:

jag köpte spelet på releasedag... varför skyller du allting på pre-orders? Det var inte pre-orders som tvingade dem att släppa ett trasigt skitspel. Det var inte pre-orders som fick dem att överge hälften av vad de hade tänkt. Jag köpte det till och med efter jag läst recensionen här på fz. Jag visste inte att de hade fått spelat en framtidsversion av spelet med buggar och saker fixade.

Det var helt upp till project red att släppa spelet som det var, och jag hoppas att miljontals andra precis som jag begärde pengarna tillbaka.

Blev själv rejält bränd efter recensioner online .. Som FZ`s, Shill Yea och andra. Det irriterande är att spelet målar upp en bra illusion som tar kring 5 timmar gå igenom så för sent att returnera (Epic)

Skribent

Någonstans så känns Hello Games så här i efterhand faktiskt som genuina utvecklare som ville göra det spelet de pratade så vitt och brett om. Problemet där hamnade i att visioner och vad de faktiskt lyckades åstadkomma inte gick hand i hand. Men istället för att ge massa ursäkter så jobbade de på och har idag också rejält rätat upp skutan. De svalde det bittra pillret och fortsatte att jobba på spelet med gratis uppdateringar. Vilket säger mig att de faktiskt har en rejäl passion för projektet. Många andra hade låtit skeppet sjunka och gå vidare...

Så även om de tidigare kunde ses som kvacksalvare, så tycker jag inte det stämmer in på dem idag. CDPR däremot har mycket att bevisa de närmaste året.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Fan vilken idiot! Glad över att jag inte köpte Ori will of the wisps. Han ska inte ha ett spänn från mig.

Ser inget problem med kritiken.

Vissa startproblem och optimeringsbehov kan alla spela ha i början, men i fallet med CP så har de ju verkligen fört oss användare bakum ljuset.

Ori är dessutom två helt underbara spel, så din förlust!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Redguard:

Moon Studios är en liten studio (som ägs av Microsoft tror jag) som verkar ha väldigt stor frihet att ta den tid dom behöver.
Will of the Wisps tog en evighet för dom att göra. 4-5år att göra ett 2D plattforms spel?
Nu har jag inget emot att vänta längre för ett välpolerat spel, men tror Moon Studios inte lider av flåsande aktieägare och chefer på nacken som CD Project.

Bra spel tar tid, och måste också få tid, att utvecklas och mogna fram till en bra produkt.

Även på 80-talet så var det många av de bästa 2D-spelen för Nintendo som fick ta ett par års tid för att utvecklas. Men så blir också resultatet bättre.

Tror vi måste hitta tillbaka dit. Hellre lite mindre team och mindre produktioner, men som inte blir stressade "och flåsade i nacken av aktieägare" för att få chans att göra ett bra arbete.

När det gäller CP så har det ju framkommit att utvecklarna själva var av åsikten att det var långt ifrån klart, och inte borde ha släppts.

Moon Studios ägs inte av Microsoft (däremot så publiceras Ori-spelen av Microsoft, så man kan se de mer som beställare).

Var inte heller perfekta i början skall tilläggas, var en del prestandaoptimeringar som måste till för att få de sista perfekta flytet i senaste Ori-spelet på Xbox Series S. Men annars två i övrigt fantastiska spel som jag varmt kan rekommendera.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

12
Skriv svar