Vilket storspel ser du fram emot nu?

Skribent
Vilket storspel ser du fram emot nu?

Cyberpunk 2077 har kommit och gått, och blev väl inte riktigt vad jag väntat mig och hoppats på (även om jag var inställd på att bli besviken till viss grad). Nu känns det lite som att jag befinner mig i ett storspels-vakuum eftersom jag inte har något sånt där mastodontprojekt att se fram emot och verkligen suga in all information kring.

Nästa The Elder Scrolls, GTA, Fallout, Witcher och liknande lär dröja ett bra tag, och jag kommer inte riktigt på något projekt som faktiskt kommit igång och kan fylla tomrummet. Final Fantasy XVI kanske, även om seriens glansdagar ligger långt tillbaka i tiden i mitt tycke. Horizon Forbidden West skulle säkert kunna klassas som ett sådant spel, men även om jag gillade föregångaren så klickade det inte till 100 %.

Andra delen av Final Fantasy VII Remake kan säkert bli ett sånt där löjligt eftertraktat spel där jag nagelfar varenda trailer och skärmdump i jakt på detaljer, men det har vi inte sett skymten av än.

Vilka storprojekt sitter ni och suktar efter nu – under villkoret att det faktiskt har börjat komma ut information, videor och bilder av det?

Medlem

Age of Empires IV - Det skulle sitta som en smäck nu! Jag hoppas inte det är lång borta. Alla behöver kriga lite på en karta.

Medlem

Diablo 4 om något.
Meeeeeeeeen det floppar väl som 3an som inte ens är värd att nämna som ett Diablo.
GTA vore trevligt - hoppas de utvecklar online delen till något intressant istället för det som är idag.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

Nu när jag tänker efter så ser jag nog inte fram emot något spel så gaaaaalet mycket det här året. Ja God Of War blir säkert bra (om jag får ett ps5 och det inte blir framflyttat). Men annars känns 2021 ganska fattigt på bra spel.

Medlem

Gran Turismo 7


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

FM-guru
F.d. Sisyr

Storspel vettefan... jag är extremt hajpad inför Pathfinder 2, men det är ju inte AAA.

Nä, det finns nog inget utannonserat i AAA-klassen som jag ser fram emot sådär väldans mycket.

Medlem

Inte alla som är storspel men kan ha minst lika roligt med spel från mindre aktörer.

Elden Ring (även om vi inte vet mycket om vad det bli ännu)
Final Fantasy remake fortsättning (trots den tveksamma story ändringen i första delen)
Darkest dungeon 2 (ettan är ju ruskigt bra)
Path of Exile 2 (man kan aldrig få för mycket av bra arpg)

Moderator | Testpilot

Persona 5 Strikers och Bowsers Fury!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Age of Empires IV och Total War: Warhammer 3 typ. Kanske OW 2 också.

Medlem

Ratchet & Clank

Ambassadör
Xbox

Har alldeles för mycket spel att spela så lägger inte mycket tid på att tråna efter saker på horisonten. Men Halo Infinite kommer att bli grymt stort!


signatur

Jump in.

Medlem

Har en backlog på runt 200 spel, så jag förbjuder mig själv att tänka på nya spel i minst ett år framöver 😅


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Skribent

Elden Ring ska också bli kul, men eftersom de inte börjat släppa info/bilder/videor på det så går det inte riktigt att tråna efter på samma sätt.

Saknar verkligen att ha det där galet efterlängtade spelet där man dissekerar trailers och analyserar vad allt kan betyda.

Medlem

Resident Evil Village

Medlem

Alla är väl inte direkt storspel, men följande ser jag åtminstone fram emot.

Dying Light 2
Baldurs Gate 3 (jag vet att jag kan köpa Early Access, men jag väntar)
New World
Pathfinder: Wrath Of The Righteous
Carrier Command 2
The Mighty Eight
The Last Stand: Aftermath

Edit: och även Diablo 4 samt Back 4 Blood


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Kul tråd @Jonny Myrén! Jag håller med om att FF-serien inte levererar lika givna guldkorn idag, men FFXVI med Naoki Yoshida vid rodret tror jag det kan bli riktigt bra (karln har ju ändå rattat FFXIV väldigt kompetent). Och FFVII Remake del två är givet storspel, dels för att det är nästa del i typ det viktigaste spelet i mitt spelliv, men också för att jag är oerhört spänd på att se hur de hanterar upplevelsen efter Midgar (det kommer bli väldigt annorlunda, något annat är inte rimligt).

Andra kända spel jag längtar efter är Persona 5 Strikers som überfejs nämnde, men av de spel jag kommer hänga på låset som en besatt utgör ett icke-avslöjat spel en given plats på listan. Så fort Atlus ens nyser något som låter som Persona 6 kommer jag ta fram den digitala dammsugaren och hitta allt som hittas kan. Så fort vi får några riktiga livstecken från det omstartade Metroid Prime 4, och eventuella 2D-syskon, kommer munnen min fradgas av upphetsning.

Många storspel står och väntar under året, men jämfört med FFVIIR del 2, P5S, P6 och MP4 står de sig alla slätt.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Ser försiktigt fram emot D4.

Medlem

Halo Infinite. Hoppas även på FFVII Remake del 1 till series X nu när exklusiviteten går ut i april även om jag är lite småsur på hur det hela hanterats. Annars är det väl mest Avowed, Hellblade 2 och Perfect Dark och sådant som ligger låååååååååångt fram i tiden.

Skribent

@Loevet Ja, FFXVI är man ändå försiktigt förväntansfull på. Lite "back to the roots"-känsla över det som visats hittills. Bara det inte blir för mycket action av det hela.

Medlem

Elden Ring.

Min kropp är redo.

Avstängd

Inget spel i och för sig, men det jag ser mest fram emot är den totala övergången till next-gen så att spelen inte hålls tillbaka av föregående flaskhalsar.

Men om jag är tvungen att välja ett spel så är det The Witcher 3 remastern som ska släppas i år.

Medlem

I dagens spelklimat är sorligt nog få "storspel" intressanta. Många AAA-spel utgår främst från att prestera en vacker yta - med storslagen grafik och imponerande ljud. Men i sin sanning är flera av dessa spel tomma på spelmekanik. Spel som stimulerar mina kognitiva-förmågor växer inte på träd. Ändå finns det hopp. Det finns fortfarande spelutvecklare som skapar magi. Den gamle samurajen i öst - Nintendo - fortsätter förtrolla mig efter alla dessa år.

Jag ser därför fram emot Metroid Prime 4.

Jag hörde även att Half-life 3 var pågång

It's not a lake, it's an ocean

Jag försöker att inte bli så där överhypad längre. Det leder sällan till något gott: spelet ges en orimligt hög ribba att passera och risken för att jag blir besviken ökar. Efter The Last of Us Part II försöker jag verkligen att hålla nere förväntningarna och framför allt att undvika så mycket nyheter och teasers om kommande spel.

Men visst ser jag fram emot en hel del spel. Halo Infinite ska bli spännande att se vad det blir av efter alla turer. Jag hoppas de får ihop det. Resident Evil Village kommer bli mitt nästa spelinköp efter Little Nightmares II och det ser jag fram emot. Hellblade 2 blir säkert riktigt bra också, när nu det kommer. Annars väntar jag på att Forza Horizon 5 ska utannonseras officiellt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag försöker att inte bli så där överhypad längre. Det leder sällan till något gott: spelet ges en orimligt hög ribba att passera och risken för att jag blir besviken ökar. Efter The Last of Us Part II försöker jag verkligen att hålla nere förväntningarna och framför allt att undvika så mycket nyheter och teasers om kommande spel.

Men visst ser jag fram emot en hel del spel. Halo Infinite ska bli spännande att se vad det blir av efter alla turer. Jag hoppas de får ihop det. Resident Evil Village kommer bli mitt nästa spelinköp efter Little Nightmares II och det ser jag fram emot. Hellblade 2 blir säkert riktigt bra också, när nu det kommer. Annars väntar jag på att Forza Horizon 5 ska utannonseras officiellt.

Vad gjorde dig besviken över Last of Us Part II?

Medlem

Cyberpunk till PS5

Botw 2

GOW: Ragnarök

Resident Evil Village


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Horizon Forbidden West är (nästan) allt jag kan tänka på. Nog för att jag tyckte trailern som visades i fjol såg ganska töntig ut, men jag hoppas ändå på ett spel som levererar lika mycket gåshud och spelglädje som föregångaren.

Långt bort i en (annan) fjärran horisont ser jag också fram mot nästa del i Mass Effect. Nog för att jag borde veta bättre än att hoppa på hype-tåget efter Andromeda. Men jag har köpt biljett ändå. Ljudet av Reapers var allt som krävdes för att jag skulle kasta allt vett över bord.

Edit: Ett än med fjärran hopp är Starfield. Nog för att Bethesda's gloria hamnat på sniskan, men ett nytt Sci-fi IP? Nog tusan är man nyfiken.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Disco Elysium till PS skall bli intressant.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Charliebaba:

Vad gjorde dig besviken över Last of Us Part II?

Det är en lång historia, men den korta versionen är: valen i berättelsen, alla tråkiga sidokaraktärer som de ville att jag skulle bry mig om men som jag inte brydde mig ett dugg om, tempot (alldeles för långt) osv. Naughty Dog spottade fansen i ansiktet på flera plan, tyckte jag (mer här: http://www.frispel.net/2020/07/lat-oss-prata-om-the-last-of-u....


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Diablo 4, bf6 kan man önska får tillbaka hardcore läget samt dedikerad servrar även att all jäkla cosmetic bullshit skippas.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Personligen är jag ganska förväntansfull över nästa Batterield.. Ganska trött på Cod med alla fuskare och annat skit.

Skriv svar