Vilket storspel ser du fram emot nu?

Medlem
Skribent

Ratchet & Clank
CS:GO i Source 2

Medlem

Riktig svår fråga... jag vet inte om jag är överhypad för något just nu. Men jag ser fram emot följande.

Utan inbördes ordning.

Mass Effect Remaster.
Har endast spelat Andromeda...och tyckte om det.
Vill gärna uppleva vad alla snackar om.

Hogwarts Legacy
Varför har man inte hype för det? Klart jag har!
Inte direkt i närtid längre, men suget finns.

...sen är det nog rätt blankt.
Jag skulle vilja ha ett svulstigt fantasy RPG som inte är top down. Oavsett serie, Elder Scrolls, Witcher världen, Dragons Dogma. Vad som helst. Där har jag ett omättligt sug. Witcher 3 till PS5 är väl värt att vänta på men hypen är inte där för den titeln just nu. Spelat det 1 gång för mycket....minst.

Inaktiv

Var inte hypad inför något alls faktiskt, sen fick vi reda på att TW: Warhammer 3 kommer i år. Jäklar va kul det ska bli!

Annars så är jag nyfiken på:

Starfield
Biomutant
Kommande uppdateringar inom Star Citizen
Elite Dangerous Odyssey

Medlem

Jag VAR, som livslångt (typ) Harry Potter-fan, sanslöst taggad på Hogwarts Legacy, men det blev ju som bekant framflyttat... Så nu är det nog Ratchet & Clank och God of War som jag ser allra mest fram emot detta året.

(Håller även tummarna i smyg för att Bethesda pangar ut Starfield i höst också, men är egentligen inställd på att det nog kommer om 1-2 år.)

Gen
Medlem
Medlem

Egentligen inget. Men ett nytt GTA ser man ju alltid fram emot.

Medlem

Nästa Elder scrolls är jag sjukt sugen på.
Kotor som är under utveckling, samma där men dock något skeptisk.
Diablo 4 (Diablo 2 remaster ifall det kommer)
BotW2

Medlem

Elden ring, och sen lever jag på hoppet att bloodborne 2 är nästa spel i pipen. Ryktena om en remaster av ettan som dessutom skulle komma till pc för att bygga intresse skulle kunna tyda på det. Hoppas även mycket på RE8 samt att Silent Hill rykterna visar sig stämma.

Medlem

Har som flera andra en hel del spel jag vill beta av innan jag blickar framåt men Elder Scrolls VI ser jag fram emot med försiktig optimism. I år är det tio år sedan Skyrim kom så jag hoppas verkligen att Bethesda levererar. Det finns ju inget att gå på än så länge men man vet att det kommer bli en stor titel.

Horizon: Forbidden West ska bli intressant också. Jag gillade Zero Dawn, jag kanske inte skulle kalla det för ett mästerverk, men jag har haft mycket kul med det och i varje fall lagt 50 timmar på det. Ser fram emot de nya miljöerna och hoppas innerligt att de förbättrar melee combat samt klättring. Skulle vilja se något liknande AC där man kan klättra på i princip allt.

Medlem

Riktigt förvånad att ingen skrivit Crimson Dessert ännu, ser ut som en Witcher 3 med rolig combat.

https://www.youtube.com/watch?v=g7SUenNZOoI

https://www.youtube.com/watch?v=oveOw84tUVU

Medlem

Avowed, ett första persons rollspel i Pillars of Eternity världen från deras egna skapare Obsidian.

Hoppas VERKLIGEN att Microsoft låter dom försöka skapa deras eget AAAA spel så att vi säg om fem år sitter här och bara längtar tills dess release.

Disco Elysium 2 torde också bli bra men med tanke på tiden det kommer ta innan det ens nämns så...kanske man blivit typ nästan pensionär när det kommer.

Medlem

Crimson Desert! Ser helt galet coolt ut.

Medlem

Inget storspel alls just nu tror jag, inte vad jag kan komma tänka på.
Däremot ser jag fram emot dwarf fortress steam version väldigt mycket, la orginalet på is när det annonserades så lite abs vid det här laget.

Medlem

Halo Infinite
Resident Evil 8
Breath of the Wild 2
Metroid Prime 4

Drömspel jag vill ha är:

F-Zero GX Remaster
Mario Kart 9
Halo Wars 3
Warhammer 40k Dawn of War Remake


signatur

"There will be another time"

Medlem
Skrivet av Nomman:

Horizon Forbidden West är (nästan) allt jag kan tänka på. Nog för att jag tyckte trailern som visades i fjol såg ganska töntig ut, men jag hoppas ändå på ett spel som levererar lika mycket gåshud och spelglädje som föregångaren.

Långt bort i en (annan) fjärran horisont ser jag också fram mot nästa del i Mass Effect. Nog för att jag borde veta bättre än att hoppa på hype-tåget efter Andromeda. Men jag har köpt biljett ändå. Ljudet av Reapers var allt som krävdes för att jag skulle kasta allt vett över bord.

Edit: Ett än med fjärran hopp är Starfield. Nog för att Bethesda's gloria hamnat på sniskan, men ett nytt Sci-fi IP? Nog tusan är man nyfiken.

Hoppas att du får vad du önskar.

Orkar du förtydliga vad som var bra med Horizon?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ser fram emot att återvända till Cyberpunk i slutet av året, förhoppningsvis känns det som ett nytt spel då!
Jag var nöjd med 2077 som det är idag (på PC) men det var trots allt bra ändå långt ifrån vad man förväntat och hoppats på. Så det ska bli intressant att se huruvida CDPR kan göra något storslaget av det hela.

Annars...Ptja, inget särskilt intressant men jag har ännu inte gett mig in i CK3 på allvar så det blir nog ett projekt senare i år.

Codemasters ska återfå WRC licensen och såvitt jag vet får de släppa officiella WRC spel från och med 2023 så det är väl nått att se fram emot antar jag, Dirt Rally med officiella rallyn, bilar och hela köret kan bli bättre än allt smör i småland! Men några år bort...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skribent

Ratchet & Clank: Rift Apart
Känns som det första "riktiga" next gen-spelet till PS5 på något sätt.

Lego Star Wars: The Skywalker Saga
Ambitiöst, storslaget och Lego. Kan bli grymt.

Black Myth: WuKong
Kanske äntligen Apkungen får den respekt han förtjänar.

Hogwarts Legacy
HP is the shit ändå.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Dec
Medlem

The Witcher 3 "RTX Edition" eller vad den nu kommer heta.


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Medlem
Skrivet av Freakon:

Hoppas att du får vad du önskar.

Orkar du förtydliga vad som var bra med Horizon?

Med det första Horizon, menar du? Dels tycker jag att storyn och världsbygget är fantastiskt. Premissen med robotdinosaurier och primitiva människostammar är minst sagt absurd, men tack vare en berättelse med mycket hjärta och hjärna känns den aldrig påklistrad. Tvärtom trovärdig och fängslande.

Berättartekniskt gör man också mycket rätt genom att dels ha en solid röd tråd genom hela spelet, samtidigt som man pö om pö får veta mer om världens historia - vilket i min mening är den stora behållningen. Gåshuden är på sina ställen i klass med Mass Effect (om du spelat det).

Alltsammans förpackas i en visuellt väldigt vacker värld med riktigt härlig gameplay. Det är inte ofta jag njuter av att dräpa fiender i spel, men i Horizon gör jag faktiskt det.

Världen är dessutom inte överdrivet stor, som i vissa open world-spel. Tvärtom ganska lagom. Detsamma gäller antalet side quests som aldrig blir så många att man glömmer vad spelet går ut på. Dessutom fördelas de föredömligt i kategorierna side quests (story) och errands (ofta, men inte alltid, mer av fetch quests).

Min enda kritik är att kartan efterhand blir lite väl plotrig av ikoner samt att vissa ansiktsanimationer känns något styltiga.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Baldurs Gate 3 då den kommer i skarp version.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

jbx
Medlem

Gran Turismo 7 och nästa Forza!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Horizon 2 ser jag otroligt mycket fram emot.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Kena: Bridge of spirits, Far Cry 6 och Horizon: Forbidden West är dom jag ser fram emot allra mest.

Medlem

Inte en titel men vad nu än Playdead trollar ihop är skyhögt på min lista.


signatur

#PCMR

Medlem
Skrivet av Freakon:

Hoppas att du får vad du önskar.

Orkar du förtydliga vad som var bra med Horizon?

Jag kan svara på din fråga. Designen var fantastisk, atmosfären var tät, striderna var utmanande, fienderna var varierande, grafiken var otrolig, musiken var fantastisk och kontrollen var väldigt responsiv och smidig. Dessutom var storyn riktigt bra. Ett enormt stort spel som aldrig blev långtråkigt och ofokuserat (till skillnad från de flesta andra open world-spel).


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Jag ser otroligt mycket fram emot kommande utannonserade Resident Evil 8: Village och Dying Light 2.
Sedan ser ju Ratchet & Clank: Rift Apart riktigt bra ut och 3D plattformare växer inte på träde längre som det gjorde under PlayStation 2 eran som fick så pass många charmiga titlar. Har dock ingen PlayStation 5 ännu. Även Horizon: Forbidden West kommer bli en höjdare.

*** Sedan det outannonserade GTA 6 som borde ha kommit för flera år sedan kan man tycka. 8 år sedan GTA 5 släpptes och nog får vi vänta 2 år till minst på GTA 6. Tippar på release 2023. 10 Fucking år har då gått mellan 5an o 6an. Crazy..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd
Skrivet av John7612:

Riktigt förvånad att ingen skrivit Crimson Dessert ännu, ser ut som en Witcher 3 med rolig combat.

https://www.youtube.com/watch?v=g7SUenNZOoI

https://www.youtube.com/watch?v=oveOw84tUVU

Skulle inte ha några höga förhoppningar på det spelet. Det finns ingen rimlig chans att det kommer se ens i närheten ut som det där när det väl släpps...

Medlem

Botw2
Metroid Prime 4
Horizon Dawn: Forbidden West

Men jag har en galet long backlog både på PS4 och PC så jag klarar mig till 2030 typ


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Skriv svar