Den stora Assassin's Creed Valhalla-tråden

Avstängd
Skrivet av Snake Plissken:

Kollat vad Main Quest e?

Kollade det och kom till lost glory och är inget mer efter det. Detta spel har mycket med buggar alltså.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Kollade det och kom till lost glory och är inget mer efter det. Detta spel har mycket med buggar alltså.

Så när du går in på paus menyn och kollar på missions visar där inget main mission?


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd

Har spelat detta spel massor av timmar nu och aldrig varit med om så mycket buggar. AC odyssey teamet gjorde ett bättre jobb med sitt spel.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Snake Plissken:

Så när du går in på paus menyn och kollar på missions visar där inget main mission?

Exakt, finns inget alls


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Exakt, finns inget alls

Ja det verkar ju vara synd för dej där om där inte finns nåt Main mission att välja bland missions.. får du väl göra Side Quest s en istället


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Ubisoft har rea på sina senaste spel, inte jättestor rea på Valhalla (från 600kr till 500kr). Men Watch Dogs Legion och Immortals Fenyx Rising spelen finns för 400kr.
https://store.ubi.com/eu/deals?lang=en-SK

Inte för att jag vill låta dryg eller så, men både IFR och WD har legat på 299 hos CDON vid ett par tillfällen. Fysiskt dessutom. Just sayin'...

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Inte för att jag vill låta dryg eller så, men både IFR och WD har legat på 299 hos CDON vid ett par tillfällen. Fysiskt dessutom. Just sayin'...

Priset nu är 369+frakt, alltså 398kr i verkligheten. Nu rörde ditt tips bara konsolversionerna dessutom, CDON säljer ingen PC-version.

Edit: Jag tror fysiska exemplar nästan alltid går hitta billigare, i alla fall nära tiden spelet släppts. Affärerna köper förstås in dem till lägre priser och kan pressa sina egna marginaler för att bli av med spel som inte sålt.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Ubisoft har rea på sina senaste spel, inte jättestor rea på Valhalla (från 600kr till 500kr). Men Watch Dogs Legion och Immortals Fenyx Rising spelen finns för 400kr.
https://store.ubi.com/eu/deals?lang=en-SK

Man kan nu under två dagar få ytterligare 15% rabatt genom koden LUNAR15
Den är inte kompatibel med -20% rabatt för 100 Units på Ubisoft Connect.

Skägg.
10 Chambers

En grej jag tänkt på: Alla miljöer och städer är så fantastiska med Ubi gör liksom inte så mycket av dem. Efter ett par main quest i varje region är det vidare till nästa. Har liksom ingen anledning att dröja kvar i Lunden.


signatur
Avstängd
Skrivet av Snake Plissken:

Ja det verkar ju vara synd för dej där om där inte finns nåt Main mission att välja bland missions.. får du väl göra Side Quest s en istället

Det ordnade sig! Hade tydligen ett område kvar haha


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Det ordnade sig! Hade tydligen ett område kvar haha

Haha ja det var ju skönt att det "endast" var en tillfällig sinnesförvirring..


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd

Jag kom till ett område där man ska hitta någon nyckel och frita någon fånge. Men hittar ingen nyckel än hur många fiender jag dödar.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Jag kom till ett område där man ska hitta någon nyckel och frita någon fånge. Men hittar ingen nyckel än hur många fiender jag dödar.

Hitta sånt brukar ju Odin vision eller fågeln vara bra till


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd

I veckan kommer det väl en jätte Patch med nya settlement byggnader och nya raids. Man ska även kunna skaffa Ragnar lothbrooks vapen och armor.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Nu har jag kört fast totalt.

i slutet då man möter basim eller vad han heter. Helt omöjligt att klara honom. Har försökt ca 40 gånger nu. Så ger upp detta spel.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Det här är varför man inte vill ha en digital version av konsol. Nu finns till exempel Valhalla för 399kr och Immortal Fenix Rising för 349kr på Webhallen:D

Skrivet av breahl:

Nu har jag kört fast totalt.

i slutet då man möter basim eller vad han heter. Helt omöjligt att klara honom. Har försökt ca 40 gånger nu. Så ger upp detta spel.

Det har du sagt så många gånger nu.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd
Skrivet av Snake Plissken:

Det har du sagt så många gånger nu.

Nu menar jag det för han är omöjlig!


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Nu menar jag det för han är omöjlig!

Nej på att han e omöjlig, och ett stort nej på att du menar det denna gång 😋


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Någon som upplever att spelet crashar mer nu efter 1.2 uppdateringen? Kanske finns en bättre tråd för detta så ber om ursäkt på förhand om jag är på fel plats.

Edit: Jag använde mig av ”verifiera” för att försöka lösa detta. Det verkade fungera. Men mina sparfiler vart korrupta så nu var det bara att börja om 🤷‍♀️

Avstängd

Jag tyckte det var något konstigt med basim fighten. Har kollat på reddit och tydligen kan det bli en glitch där vilket jag fått. Fighten slutar aldrig och jag dör tillslut. Vet inte vad man kan göra åt det.

Har testat ladda om till början på fighten men funkar ej då heller. Får nog vänta tills ubi fixar den.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Jag tyckte det var något konstigt med basim fighten. Har kollat på reddit och tydligen kan det bli en glitch där vilket jag fått. Fighten slutar aldrig och jag dör tillslut. Vet inte vad man kan göra åt det.

Har testat ladda om till början på fighten men funkar ej då heller. Får nog vänta tills ubi fixar den.

ny eller gammal Reddit tråd?


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd
Skrivet av Snake Plissken:

ny eller gammal Reddit tråd?

89 dagar gammal men alltså nått fel är det ju. Fighten tar aldrig slut för mig även fast jag stunnar honom som man ska göra för att få fortsättningen.

Det är ett jävla ställe att sitta fast på för kan ju inte raida eller göra nått annat.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

89 dagar gammal men alltså nått fel är det ju. Fighten tar aldrig slut för mig även fast jag stunnar honom som man ska göra för att få fortsättningen.

Fast den tråden är ju inte en glitch som du pratar om, den handlar bara om att han inte fattade hur man skulle göra.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd
Skrivet av Snake Plissken:

Fast den tråden är ju inte en glitch som du pratar om, den handlar bara om att han inte fattade hur man skulle göra.

Ja jag gör då som dom gör på youtube videos men funkar ändå inte.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Tar gärna emot tips från er som gjort den fighten. Kanske gör nått fel ändå.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Ja jag gör då som dom gör på youtube videos men funkar ändå inte.

nåt gör du fel, bara att följa den röda tråden på dej i denna tråd hur du inte lyckas komma förbi saker konstant


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd
Skrivet av Snake Plissken:

nåt gör du fel, bara att följa den röda tråden på dej i denna tråd hur du inte lyckas komma förbi saker konstant

Det där var inte till så mycket hjälp. Höj dig!


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Det där var inte till så mycket hjälp. Höj dig!

jag är höjd genom att säga sanningen, sen att du inte tåler den kan jag inte hjälpa. för du har klagat och klagat på hur du inte kommer förbi saker flera gånger


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag tyckte det var något konstigt med basim fighten. Har kollat på reddit och tydligen kan det bli en glitch där vilket jag fått. Fighten slutar aldrig och jag dör tillslut. Vet inte vad man kan göra åt det.

Har testat ladda om till början på fighten men funkar ej då heller. Får nog vänta tills ubi fixar den.

Är det i hissen du har problem eller i slutet vid den stora Yggdrasil-liknande formationen?

Skriv svar