Calle spontanstreamar Valheim

Robot
Calle spontanstreamar Valheim
Medlem

Spelet är skit kul, kan inte sätta fingret på vad som gör det så kul förutom att man måste hitta sakerna för att lära sig. Så när man hittar ny zon, nytt trä, nya stenar blir man lite som "oooh, var kan jag göra nu?!" vilket ger det hunger att utforska!

Medlem
Skrivet av bushkalle:

Spelet är skit kul, kan inte sätta fingret på vad som gör det så kul förutom att man måste hitta sakerna för att lära sig. Så när man hittar ny zon, nytt trä, nya stenar blir man lite som "oooh, var kan jag göra nu?!" vilket ger det hunger att utforska!

Det känns som det är ganska bra balanserat, speciellt i början. Lite låg droprate på leather scraps och deer hide kanske.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Det känns som det är ganska bra balanserat, speciellt i början. Lite låg droprate på leather scraps och deer hide kanske.

Vildsvin och rådjur hostar ofta upp 1-3 läderbitar och fäll när man sänker dem. Det är även möjligt att tämja vildsvin och stängsla in dem, som då föder fler vildsvin. Och vips har man ett flöde av kött och läder.

Hur som helst är jag själv typ 40 timmar in, och har fortfarande inte tagit ner tredje bossen. Spenderade en hel del tid utforska världen för att hitta ett träsk med mer än bara träd. Först igår kväll hittade jag järn och blev förfasad över hur mycket man behöver för att göra allt, efter jag seglade en evighet tillbaka hem för att smälta ner vad jag trodde var bra nog.

Skägg.
10 Chambers

Känns som spelet har lagom mycket "såklart det funkar så här" och "aha, så gör man!" för att man ska bli indragen. Den enkla graffen var något man kopplade bort efter fem minuter.

Skrev det i den andra tråden, om någon känner sig manad att skapa en stortråd om spelet vore det toppen!


signatur
Medlem
Skrivet av Zyndrome:

Vildsvin och rådjur hostar ofta upp 1-3 läderbitar och fäll när man sänker dem. Det är även möjligt att tämja vildsvin och stängsla in dem, som då föder fler vildsvin. Och vips har man ett flöde av kött och läder.

Hur som helst är jag själv typ 40 timmar in, och har fortfarande inte tagit ner tredje bossen. Spenderade en hel del tid utforska världen för att hitta ett träsk med mer än bara träd. Först igår kväll hittade jag järn och blev förfasad över hur mycket man behöver för att göra allt, efter jag seglade en evighet tillbaka hem för att smälta ner vad jag trodde var bra nog.

Jagade Deer och Boar förut, dödade säkert 25-30 st och fick 12 hide och leather, så det är verkligen inte 1-3 per djur som du säger.

Medlem

Har precis laddat ner liret,skall snart testa det alla säger är så kul.
Skall kolla om jag kan spela med någon först.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Kollar i efterhand och pausade precis för att berömma ljudet! Fin balans och hörs riktigt bra.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Megadelux

Streamsnipead !

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jonis:

Kollar i efterhand och pausade precis för att berömma ljudet! Fin balans och hörs riktigt bra.

Kalas! Körde en ny mikrofon.

Skrivet av renod:

Streamsnipead !

Så himla streamsniped!


signatur
Medlem

Jag är helt blown away av vad 5st utvecklare har lyckats åstadkomma. Helt fantastisk första spelupplevelse. Det var längesedan jag sögs in i ett spel som jag gjorde igår när jag premiärspelade.

Man är ju lite extra glad att det är svenska utvecklare och en svensk utgivare. Bra jobbat!

Skägg.
10 Chambers

Jag är fortfarande inte säker på att det var Figgehns om dök upp där i allra första början.


signatur
1
Skriv svar