Forza Horizon 4 släpps på Steam

Robot
Forza Horizon 4 släpps på Steam

Racingserien debuterar i Valves butik i vår.

#forza-horizion-4, #forza-motorsport, #steam


Medlem

Kul för dom som inte använder xbox games ultimate eller inte vill använda windows store.

O mo money för Microsoft


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Detta går väl hand i hand med den andra nyheten om att Halo kommer till "nåt", känns ganska logiskt att det är ms nästa kärlekshälsning till spelarna. Först Sea of Thieves, sedan Forza och nu Halo. Tänk om sony kunde göra sådant med TLOU, Uncharted, Ghost of T.

Medlem

Kan man sitta inne i bilarna i forza horizon?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Kan man sitta inne i bilarna i forza horizon?

Du kan bara sitta på huven och på taket, eller på ett flak bakom

KoP
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Kan man sitta inne i bilarna i forza horizon?

Japp.

Medlem
Skrivet av robbis:

Du kan bara sitta på huven och på taket, eller på ett flak bakom

Skrivet av KoP:

Vad är det som gäller? Jag menar denna 4a då, inte det gamla så klart. Var kanske lite otydlig.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Skrivet av Hipshot:

Vad är det som gäller? Jag menar denna 4a då, inte det gamla så klart. Var kanske lite otydlig.

Ja, det har cockpit-vy.


signatur
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vad är det som gäller? Jag menar denna 4a då, inte det gamla så klart. Var kanske lite otydlig.

Alla forza horizon jag spelat (1, 3 och 4) har haft i alla fall en kameravinkel bakom ratten. Är väl ganska standard i bilspel?

Medlem

Mycket bra spel! Microsoft store dock...usch rysningar...bedrövligt är en komplimang 🥴

Medlem

Kul och så men ge mig hellre ett nytt Test Drive Unlimited!

Medlem

Kanon då Windows Store luktar unken korv. Fattar inte att rika MicroSoft kan kosta på med en ordentlig launcher. Fast jag tar ju helst spelen i Steam som har alla mina viktiga funktioner och statistik.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Är ju på g 🙂

Skrivet av Chicobello:

Kul och så men ge mig hellre ett nytt Test Drive Unlimited!

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Alla forza horizon jag spelat (1, 3 och 4) har haft i alla fall en kameravinkel bakom ratten. Är väl ganska standard i bilspel?

Nej, ibland tar de ju bort detta, som t ex i Grid 2. Det går inte att lita på utvecklare av bilspel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Tack. Det ser ut som ett flygspel när du flyger ut över landet sådär med bilen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Bilspel är i stort sett det enda min far spelar, får säga till honom att köpa det här.

Medlem

Största klagomålet jag har på horizon serien är att det är för lätt att få bilar. Spelar man 2 timmar så har man redan bra Ferraris osv. Och man behöver aldrig tänka sig för innan man köper trim eller bilar för pengar finns i överflöd.
Jag vill ha ett lagom svårt spel där man behöver tänka lite på vad man ska uppgradera efter nästa vinst. Och gärna där man får harva runt i skräp bilar (typ en golf för 10 000kr) ett tag för att komma vidare.

Men de är roliga spel att köra runt i med ett gäng över live.

Skribent

Lego-expansionen är riktigt rolig!


signatur

"Writer and Fighter"

Jävla gött spel om man bara vill koppla av och hjärndött jaga ikoner på kartan.

Ambassadör
Xbox

Grymt jäkla bra spel som hela tiden hålls fräscht med uppdateringar.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Kul och så men ge mig hellre ett nytt Test Drive Unlimited!

Ja, med motorcyklar! De var så jävla skoj att fräsa omkring på i ettan. Sen släpptes tvåan och dom sket i MC.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Största klagomålet jag har på horizon serien är att det är för lätt att få bilar. Spelar man 2 timmar så har man redan bra Ferraris osv. Och man behöver aldrig tänka sig för innan man köper trim eller bilar för pengar finns i överflöd.
Jag vill ha ett lagom svårt spel där man behöver tänka lite på vad man ska uppgradera efter nästa vinst. Och gärna där man får harva runt i skräp bilar (typ en golf för 10 000kr) ett tag för att komma vidare.

Men de är roliga spel att köra runt i med ett gäng över live.

"Harva runt i skräp bilar ett tag", då finns Gran Turismo spelen där detta görs i evigheter.

Minns inte att det gick så fort att få bra bilar i Forza Horizon. Har bara lirat 2an mest och lite med 3an. I tvåan gick det inte så fort iaf.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

"Harva runt i skräp bilar ett tag", då finns Gran Turismo spelen där detta görs i evigheter.

Minns inte att det gick så fort att få bra bilar i Forza Horizon. Har bara lirat 2an mest och lite med 3an. I tvåan gick det inte så fort iaf.

Jo har kört några äldre spel i den serien men jag vill ha ett spel i stil med horizon alltså lite mer arkadigt och open world. Sen har jag bara ps2/3 är inte sugen på att köpa en PS5 enbart för ett spel.

I 4an hade jag typ direkt en Lancia som var klass 800, var nog liknande i 3an och ettan men ettan har Jag inte kört på några år.
Hade önskat att man kunde välja en svårare nivå för ekonomin.
Nu när jag spelar har jag alltid flera miljoner att köpa bilar för trots att jag slösar pengar. Man får ju belöningar för minsta lilla grej.

Medlem

Släpptes idag på Steam. €70 vill de dock ha för basspelet.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

1
Skriv svar