Rykte: Anthems öde avgörs denna vecka

Robot
Rykte: Anthems öde avgörs denna vecka

Kommer EA lägga de resurser som krävs för att stöpa om spelet?

#anthem, #ea


Inaktiv

De kommer säkert dra ur proppen..
Vilket är synd, för jag tyckte det hade potential. Som många andra också säger runtom på nätet var combat riktigt bra och världen kändes som en frisk bris. Synd att allt det andra var ljummen mellanmjölk.
Saknar min Colossus ibland.

Medlem

Sannolikt den enda titeln från BioWare som inte har intresserat mig. Opersonliga mech suits tilltalar mig om möjligt ännu mindre än en loot shooter. (Inget hat till er som gillar genren)

På samma gång hoppas jag ändå att de försöker rädda spelet, så att det inte blir ännu ett spel som dör EA-döden.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Jag som trodde och hoppats på att Anthem Next låg runt hörnet. Synd om det läggs ner helt...

Medlem

Man tycker ju att det borde vara mer värt att bygga om och nytt när man trots allt har en bra grund. Har inte spelat och är inte intresserad av vad jag sett, men konceptet är ju bra!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Panga och flyga var väldigt roligt

Allt annat var kasst

Sen försökte de kopiera destinys pussel uppdrag som jag hatar och då blev det ännu värre.

Hatar pussel i action spel, jag spelar dom för att skjuta vilt och inte tänka. När jag vill ha sånt spelar jag andra sorters spel.

Gnällkuk

Trist, jag hade kul med spelet och är en av dem som såg fram emot att spela 2.0. Jag har svårt att se att de kommer att satsa på det, det har varit tvärtyst från dem och inte en suck om spelet heller under några earnings calls sedan dess. Det blir ett stort F här.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Får hålla tummarna för att det kommer bli något av saken, spelet hade potential som t.ex. hur det var att flyga omkring och skjuta samt att mecharna gav verkligen ett bra intryck. Att köra deras "open-world" kartor och flyga omkring och panga allt möjligt var ofantligt roligt.

Spelet har verkligen potential men de har förstås en del att fixa men hoppas att de gör det!


signatur

^Katten, idle extreme.

Medlem

Det var en kul resa, men endgame var ju fattigt som attans. Klar potential som slarvades bort. Planen var ju att kolla in igen om de fått ordning på skutan.

Medlem

Hoppas verkligen dom jobbar vidare på det. Gillade det skarp men som sagt, bra grund, grym gameplay, fattig story och endgame. Potentialen är enorma!

Medlem

Kanske lika bra att lägga resurserna på nya dragon age istället?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Hade det inte fruktansvärda problem med laddningstider?
Inte bara längden på dem utan hur ofta de dök upp också.
Kanske skulle passa bra till de nya konsolerna i så fall, kanske till och med utan laddningstider ifall de optimerade för lagringen.

Skribent
Skrivet av Fearnox:

Hade det inte fruktansvärda problem med laddningstider?

Jupp. De var brutala.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Trist, jag hade kul med spelet och är en av dem som såg fram emot att spela 2.0. Jag har svårt att se att de kommer att satsa på det, det har varit tvärtyst från dem och inte en suck om spelet heller under några earnings calls sedan dess. Det blir ett stort F här.

Tror också det blir nedlagt, jag kan inte se EA motiverar att göra en "NMS-rebound" av det och satsa pengar. Det är väl om de kan kan trycka in lootboxar och skit som de kanske blir intressant för EAs del. Ha det som en liten kassako på sidan om....

Men det är synd för spelet har/hade potential.


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk
Skrivet av Johlor:

Tror också det blir nedlagt, jag kan inte se EA motiverar att göra en "NMS-rebound" av det och satsa pengar. Det är väl om de kan kan trycka in lootboxar och skit som de kanske blir intressant för EAs del. Ha det som en liten kassako på sidan om....

Men det är synd för spelet har/hade potential.

Jo, jag tror för många broar är brända och de som är villig att ge det en andra chans är de som tyckte att det var rätt kul att spela det redan. Det blir nog svårt att locka nya spelare och någonstans måste de ju få in pengar.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Jo, jag tror för många broar är brända och de som är villig att ge det en andra chans är de som tyckte att det var rätt kul att spela det redan. Det blir nog svårt att locka nya spelare och någonstans måste de ju få in pengar.

Om de vill satsa på Anthem så tror jag hellre det satsar på en 2an i så fall och låtsas som 1an aldrig existerade. Kallar det Anthem Redux eller något. På något vis kanske det hade varit bättre också, nya konsolgeneration och allt? Men surt för oss som investerade i spelet såklart...


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk
Skrivet av Johlor:

Om de vill satsa på Anthem så tror jag hellre det satsar på en 2an i så fall och låtsas som 1an aldrig existerade. Kallar det Anthem Redux eller något. På något vis kanske det hade varit bättre också, nya konsolgeneration och allt? Men surt för oss som investerade i spelet såklart...

Mjo, nu känns det lite för sent. Om de skulle satsa på Anthem igen så hade de behövt få det klart till julen och då skulle jag gissa de behöver skala upp rätt mycket och då blir det dyrt, med ovisshet om det ens kommer täcka upp kostnaden.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tycker de kan lägga detta åt sidan, erkänna sitt nederlag och byta sitt fokus till något nytt. Anthem är och har alltid varit en hög med rykande doodoo, ända sedan testerna innan release.

Medlem

Jag va jäkligt glad efter första upplevelsen men sen började det tappa ordentligt i berättandet och endgame va surt. En tvåa hade jag helt klart sett fram emot där lite mer features kanske kunde implementeras. Det har potential iallafall.

1
Skriv svar