Får vi GTA-remasters? Take-Two-vd:n gillar frågan men bollar vidare till Rockstar

Robot
Får vi GTA-remasters? Take-Two-vd:n gillar frågan men bollar vidare till Rockstar
Medlem

Vad sägs om ett Vice City 2 istället?

Medlem

Skulle det bli en remake måste det bli vice city. Musiken, omg musiken!

Remaster av dom gamla spelen låter inte så lockande, men remake däremot hade jag inte tackat nej till!

Medlem
Skrivet av jehuty:

Skulle det bli en remake måste det bli vice city. Musiken, omg musiken!

Jag är uppväxt med Vice City, kommer ihåg att farsan förbjöd mig spela efter han såg man kunde skjuta av huvuden på folket, varje gång han såg "Tänk på hans familj för helvete!" och han var seriös

Men spelade hos morsan istället så han gav snabbt upp

Men ja, musiken är något jag minns mycket från Vice City, den theme song som kom när man lyckades med ett uppdrag har suttit nära hjärtat också, vet inte riktigt varför men får alltid rysningar när jag hör den biten

Self Control, Buggles, The message, Lonley heart... En jädra massa mer...

https://www.youtube.com/watch?v=1IKmxeAh1Zg&ab_channel=TssM

Geeks Gaming

Remake av San Andreas och vice city. Hade aldrig behövt ett nytt GTA efter de.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Remake av San Andreas och vice city. Hade aldrig behövt ett nytt GTA efter de.

Har inte nåt emot en 6a också men håller med i övrigt, ordentliga remakes á la RE2 och FFVII hade smakat fint

Medlem

Kan inte nån göra ett liknande gta 1 med nyare grafik, men istället för den ursprungliga styrningen istället ersätts med den styrning som finns i tex alien swarm. Det konceptet i en större mmo-värld med städer och dylikt. Jag tänker mej typ fallout med gta 1 inslag. Då blir det instabuy frånnmin sida iaf.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Skulle vara nöjd med att få spela GTA4 på PS4 eller PS5.

Men såklart ligger alla resurser på GTA 6 nu.

Medlem

Nej varför remasters? De flesta GTA-spelen blir större, bättre och har mer mechanics än föregångarna så det är självklart att de bara ska satsa på nästa del i serien istället!

Vice City och San Andreas i all ära, men hade det inte varit ballare med ett Vice City 2 eller San Andreas 2 istället?

jbx
Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Skulle vara nöjd med att få spela GTA4 på PS4 eller PS5.

Men såklart ligger alla resurser på GTA 6 nu.

Får hoppas de, så inte alla resurser ligger på nya flygande bilar till onlinedelen av femman.

Själv hade jag önskat en remake av San Andreas, de GTA jag haft roligast med, GTA 5 var skoj en genomspelning, onlinedelen lämnar jag åt moppefjunen och tyska tolvåringar.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Nej varför remasters? De flesta GTA-spelen blir större, bättre och har mer mechanics än föregångarna så det är självklart att de bara ska satsa på nästa del i serien istället!

Vice City och San Andreas i all ära, men hade det inte varit ballare med ett Vice City 2 eller San Andreas 2 istället?

Om det kommer remasters av ex vice city kan man nog se det som utfyllnad inför ett gta 6 släpp. Remasters borde vara super enkla för företagen att släppa jämfört med remake eller ett helt nytt spel.
Ofta är det ju bara högre upplösning på spelet osv.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag är uppväxt med Vice City, kommer ihåg att farsan förbjöd mig spela efter han såg man kunde skjuta av huvuden på folket, varje gång han såg "Tänk på hans familj för helvete!" och han var seriös

Men spelade hos morsan istället så han gav snabbt upp

Men ja, musiken är något jag minns mycket från Vice City, den theme song som kom när man lyckades med ett uppdrag har suttit nära hjärtat också, vet inte riktigt varför men får alltid rysningar när jag hör den biten

Self Control, Buggles, The message, Lonley heart... En jädra massa mer...

https://www.youtube.com/watch?v=1IKmxeAh1Zg&ab_channel=TssM

Jag är ganska meh när det kommer till musik. Det är sällan jag tänker på musiken i spel och film. Men i vice city kunde jag stanna kvar i bilen för att lyssna klart på låten. Jag är en sucker för 80-tals musik och då är jag ändå en som lyssnar på hårdrock och metall i vanliga fall xD

Medlem

Snälla, ge mig GTA3, VC och SA, det är några av de bästa spelen som gjorts, skulle vara skitkul att spela dessa igen fast lite bättre anpassade för nya datorer.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hade gärna sett remakes, men har svårt att se hur dom skulle göra något sånt när Online drar in så mycket deg och kräver mindre utvecklingsresurser.

En sak jag inte förstår är hur Rockstar idag har 10 dotterbolag utspridda i världen men ändå inte verkar ha så mycket på gång, vad vi vet iallafall. Borde dom inte kunna sätta nån av dessa på att göra t.ex remakes, precis som att Rockstar Leeds förr utvecklade GTA Stories-spelen? Om jag förstått rätt så samarbetar alla nu på ett stort projekt istället för att ha sina egna?

Om någon har insyn i hur det fungerar hos Rockstar och de olika studiorna så upplys mig gärna.

Edit: För att svara på undersökningen så var GTA 1 mitt första. Brukade spela det på på min grannes PC när jag var kanske 7-8 år, men senare fick jag även ett eget till Playstation.

Medlem

Varför vill folk ha nytt Sand Andreas? Gta V är ju i princip San Andreas 2.. Nä ett Vice City hade varit kul.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Geeks Gaming
Skrivet av Kleptoman:

Varför vill folk ha nytt Sand Andreas? Gta V är ju i princip San Andreas 2.. Nä ett Vice City hade varit kul.

Samma stad kanske men inte alls samma känsla med gäng kriget man hade i san Andreas. Och sa hade mer av lite tog känsla hur man byggde upp karaktären.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Varför vill folk ha nytt Sand Andreas? Gta V är ju i princip San Andreas 2.. Nä ett Vice City hade varit kul.

SA är ju på så många sätt mycket sjystare än GTA5, hela känslan i spelet är bättre, den där 90tals NWA känslan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Gör en remake med alla tre av GTA 3, VC och SA.

Medlem

Gärna ett GTA 6 eller Vice City 2 som jag hoppas på att det blir.
Om man skall göra en remaster så ser jag helst att det blir på Vice City bäst musik, miljö samt story.

VAAA!!! Är det 8 år sen gta V kom


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Nu blev jag förvånad att så många personer vill ha en remaster av det lastgamla originalet från 90-talet. Personligen tycker jag det behöver en total remake. Plus att det är i 2D vilket jag helst undviker. Speciellt när 3D versionerna av GTA spelen fullständigt krossar de gamla 2D-liren. Jag röstade absolut på mästerverket GTA 4 från 2008. Det är ett helt fantastiskt äventyr som är buggigt och verkligen förtjänar en remaster. Helst en remake så klart men det kommer knappast att ske. Är inte mycket för remasters men just Grand Theft Auto 4 ståt otroligt högt på min lista. 4an är ju även hyfsat modern i form av gameplay och fysik.

Att göra remasters på PlayStation 2 erans GTA spel som GTA 3, GTA: Vice City och GTA: San Andreas skulle inte bli nå bra de spelmekaniken och fysiken verkligen lyser med sin antika ålder. Där krävs även totala remakes.
_________________________
:::: EDiT ::::
WTF... hahaha. Grym läsfömåga här..

Ok, men då är det ju inga konstigheter. Då hade jag också röstat på originalet GTA 1 som var det första jag lirat i serien

Skrivet av Lindhenberg:

Skulle vara nöjd med att få spela GTA4 på PS4 eller PS5.

Men såklart ligger alla resurser på GTA 6 nu.

Same here. Sorgligt att man måste äga en PlayStation 3 för att kunna lira GTA 4 på konsol. (Jag kör inte Xbox som har BC). Föredrar PlayStation. Nu äger jag iofs en PS3 men drygt att ha en konsol för 1 spel. Hade velat kunna starta det till min PS4.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

Gärna ett GTA 6 eller Vice City 2 som jag hoppas på att det blir.
Om man skall göra en remaster så ser jag helst att det blir på Vice City bäst musik, miljö samt story.

Jag kunde inte hålla med mer. Enligt mig är det nog det spel i serien som de lyckats bäst med att skapa en riktigt bra atmosfär. Det kan inte bli mer 80-tal Visserligen kommer nog många tycka att "kartan" känns väldigt liten med dagens mått, det går ju trots allt väldigt fort att ta sig från punkt a till b.
Det hade nog inte varit några problem om det la till mer innehåll som t.ex. fler butiker att råna, möjlighet till inbrott (som i San andreas), och så klart uppdragen med ambulans, taxi, räddningstjänst och polis

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Nu blev jag förvånad att så många personer vill ha en remaster av det lastgamla originalet från 90-talet. Personligen tycker jag det behöver en total remake. Plus att det är i 2D vilket jag helst undviker. Speciellt när 3D versionerna av GTA spelen fullständigt krossar de gamla 2D-liren. Jag röstade absolut på mästerverket GTA 4 från 2008.

Frågeställningen var om vilket av spelen du spelat allra först.

Medlem
Skrivet av Halttu:

Frågeställningen var om vilket av spelen du spelat allra först.

WTF... hahaha. Grym läsfömåga här..

Ok, men då är det ju inga konstigheter. Då hade jag också röstat på originalet GTA 1 som var det första jag lirat i serien.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

VAAA!!! Är det 8 år sen gta V kom

Reagerade också på det, men vi fick ju vänta till att det släpptes till PC. Men det är ganska imponerande att det är så pass populärt fortfarande, En del streamers kör ju roleplay stenhårt i GTA V.

Medlem

Milk it to the limit.

Past the point of no return
You've reached the top but still you gotta learn
How to MILK it!

Hit those tits and double the intakes
Throttle wide open like a cash cow out of hell
You crash the bank (Crash the baaaank)

Going for the back of the cow
Nothing gonna stop you, there's nothing that's wrong
So close now you're nearly at the swollen tits
So squeeze em', ooh yeah

Milk it to the limit (the limit)
With no one left to stand in your way
You might get careless, but you'll never be safe
While you're still MILKIN'

Milk it to the limit.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Skulle vara nöjd med att få spela GTA4 på PS4 eller PS5.

Men såklart ligger alla resurser på GTA 6 nu.

Ja tack. GTA 4 och Red Dead Redemption på nya konsoler med lite extra ögongodis. Hoppas i så fall att behåller fysiken i GTA 4 då jag föredrar den framför fysiken i GTA 5.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Skulle gärna vilja ha en remake på 3an

Medlem

Vi får hoppas Rockstar har lite mer stake än att göra något så lågt som "remakes".

12
Skriv svar