Final Fantasy VII Remake-nyheter i veckan – PS5-version med "mer story"?

Robot
Final Fantasy VII Remake-nyheter i veckan – PS5-version med "mer story"?
Medlem

Final Fantasy VII Remake Remake

Medlem

Spelar på min PS5 och är ca 8h in i spelet, det blir definitivt att invänta nyheter och en eventuell uppdatering för PS5.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

De får ju fan ta och släppa det nya innehållet till PS4 också annars är det en riktig spark i nyllet för de som inte har PS5. Men det är Square vi snackar om och de är ju lite speciella så... Man kan inte längre bli förvånad över dumheterna inom det företaget. Extremt kompetenta spelutvecklare men det är många i företaget som är helt bakom flötet.

Medlem

Börjar bli rejält trött på "Definitive Editions". Det känns som att man blir bestraffad för att köpa spelen på release istället för att vänta något år på en eventuell uppdaterad version med mer innehåll. Och nej, spela om spelen kommer inte på fråga, backloggen är ju stor nog utan att man ska behöva spela varje nytt spel 2 gånger.

Medlem

Pepp! Spelar gärna om detta mästerverk på PC

Medlem

Alltså... När man köpte en specialutgåva för en tusenlapp och nu äntligen sitter på en PS5 så vill man ju gärna få uppdateringar och förbättringar utan att köpa spelet igen.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Uppfattar detta som en PS5 upgrade och inte ett nytt standalone spel?

Medlem
Skrivet av Fredede:

Börjar bli rejält trött på "Definitive Editions". Det känns som att man blir bestraffad för att köpa spelen på release istället för att vänta något år på en eventuell uppdaterad version med mer innehåll. Och nej, spela om spelen kommer inte på fråga, backloggen är ju stor nog utan att man ska behöva spela varje nytt spel 2 gånger.

Är väl ingen nyhet att det är smart att vänta med spelköp om man är ekonomisk eller ogillar buggar? Så har det alltid varit och har du en så stor backlogg kan du ju beta av den så hinner de nya spelen bli billiga och uppdaterade lagom till du hinner spela.

Är typ bara spel man köper för online som kan vara bra att äga tidigt, eftersom de ofta tappar spelare efter något/några år.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Är väl ingen nyhet att det är smart att vänta med spelköp om man är ekonomisk eller ogillar buggar?

Har aldrig direkt brytt mig om pris på spel för jag köper de spel som intresserar mig oavsett pris, och jag spelar väldigt sällan spel som tenderar att vara väldigt buggiga på launch. Det som är givande för mig att att vara med på zeitgeisten när ett nytt spel just kommit ut som alla snackar om och diskuterar på diverse forum och mellan vänner. Den hypen förstärker spelupplevelsen något grymt. Väntar man ett år eller mer så tappar man hela den upplevelsen, det känns som man är den ända i världen som spelar spelet just då. Men nuförtiden så är det inte sällan man spelar en ofärdig produkt på launch (och då snackar jag inte early access eller likande ens) och det känns lagom skoj. Jag saknar de gamla goda tiderna när man köpte ett spel så var det "the complete package".

Medlem

PC härligt om det stämmer. Ett spel jag nog kan tänka mig skaffa


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

De får ju fan ta och släppa det nya innehållet till PS4 också annars är det en riktig spark i nyllet för de som inte har PS5. Men det är Square vi snackar om och de är ju lite speciella så... Man kan inte längre bli förvånad över dumheterna inom det företaget. Extremt kompetenta spelutvecklare men det är många i företaget som är helt bakom flötet.

Exakt så jag tänkte också, det borde ju vara så att det nya innehållet ingår om man redan har PS4 versionen, allt annat vore riktigt wierd. Troligen så ingår också PS5 patchen om man äger PS4 versionen beroende på hur snåla de vill vara

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Är typ bara spel man köper för online som kan vara bra att äga tidigt, eftersom de ofta tappar spelare efter något/några år.

Fast även singleplayerspel; Undvika spoilers, vara med i början att upptäcka häftiga grejjer och eastereggs osv innan det finns tutorials och wikis med allt överallt. Kunna snacka med polare å internet om spelet osv.
Ett-två-tre år efter spelet kommit så har du ingen att säga "Fan vad häftigt det var att summona Neo Bahamut!" osv.

Medlem
Skrivet av Fredede:

Har aldrig direkt brytt mig om pris på spel för jag köper de spel som intresserar mig oavsett pris, och jag spelar väldigt sällan spel som tenderar att vara väldigt buggiga på launch. Det som är givande för mig att att vara med på zeitgeisten när ett nytt spel just kommit ut som alla snackar om och diskuterar på diverse forum och mellan vänner. Den hypen förstärker spelupplevelsen något grymt. Väntar man ett år eller mer så tappar man hela den upplevelsen, det känns som man är den ända i världen som spelar spelet just då

Okej jag har själv inga problem med att inte vara först med att spela spel, gav mig ex på last of us till Ps3 förra sommaren.

Citat:

Men nuförtiden så är det inte sällan man spelar en ofärdig produkt på launch (och då snackar jag inte early access eller likande ens) och det känns lagom skoj. Jag saknar de gamla goda tiderna när man köpte ett spel så var det "the complete package".

Redan half life ett fick expansioner så det är inget nytt med spel som får mer story.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Fast även singleplayerspel; Undvika spoilers, vara med i början att upptäcka häftiga grejjer och eastereggs osv innan det finns tutorials och wikis med allt överallt. Kunna snacka med polare å internet om spelet osv.
Ett-två-tre år efter spelet kommit så har du ingen att säga "Fan vad häftigt det var att summona Neo Bahamut!" osv.

Inte direkt så att jag av misstag kollat på en tutorial eller wiki till ett spel jag inte velat spoila. De får man ju aktivt söka upp vid behov.
Jag spelar nog spel på ett annat sätt än er jag har inga problem med att spela bra spel även om de är över 20 år gamla.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Inte direkt så att jag av misstag kollat på en tutorial eller wiki till ett spel jag inte velat spoila. De får man ju aktivt söka upp vid behov.
Jag spelar nog spel på ett annat sätt än er jag har inga problem med att spela bra spel även om de är över 20 år gamla.

Du har hållt dig borta helt från reddit och fz forum etc. varje gång ett nytt spel släppts som du tänkt lira om 2-3 år, fram till dess att du lirat igenom spelet för att undvika spoilers..?

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Du har hållt dig borta helt från reddit och fz forum etc. varje gång ett nytt spel släppts som du tänkt lira om 2-3 år, fram till dess att du lirat igenom spelet för att undvika spoilers..?

Jag minns i alla fall inte att jag fått något spel avslöjat som spelar roll. Enda jag vet om last of us 2 storyn är att det händer något som vissa inte tycker om mitt i. Och att en tjej är lesbisk eller något sånt
Folk är bra på att inte spoila eller använda spoiler tag om de måste.
Jag läser inte reddit och fz är i stort sett bara nyheter och kommentarerna jag läser.

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Uppfattar detta som en PS5 upgrade och inte ett nytt standalone spel?

Min magkänsla är att det blir en separat utgåva till PS5, utan möjlighet att uppgradera från befintlig PS4 version. Speciellt när det ryktas om nytt innehåll i spelet. Då kan dom säga att det är en helt ny version av spelet som inte är kompatibel med PS4 versionen. Detsamma ryktas ju också om Death Stranding. Ny uppgraderad version till PS5 med nytt innehåll och utan möjlighet att uppgradera från PS4 versionen.

Skribent
Skrivet av Fredede:

Har aldrig direkt brytt mig om pris på spel för jag köper de spel som intresserar mig oavsett pris, och jag spelar väldigt sällan spel som tenderar att vara väldigt buggiga på launch. Det som är givande för mig att att vara med på zeitgeisten när ett nytt spel just kommit ut som alla snackar om och diskuterar på diverse forum och mellan vänner. Den hypen förstärker spelupplevelsen något grymt. Väntar man ett år eller mer så tappar man hela den upplevelsen, det känns som man är den ända i världen som spelar spelet just då. Men nuförtiden så är det inte sällan man spelar en ofärdig produkt på launch (och då snackar jag inte early access eller likande ens) och det känns lagom skoj. Jag saknar de gamla goda tiderna när man köpte ett spel så var det "the complete package".

Hade du frågat mig för 10 år sen hade jag hållit med, men jag har så lite tid nu att spela så jag kan aldrig längre hänge med i diskussioner på nätet om nya spel. Så för mig blir nästa Complete/Ultimate Edition nästan som "releasedag" för mig. Sen är det förstås annorlunda med onlinespel, är du inte med där i början så hamnar du sjukt mycket efter. Dock håller jag med om att det är dålig stil om inte extra materialet kommer till Ps4a också. Känns som en rejäl spark i fejjan.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Dags för Kon att mjölkas, see upp så kosan inte dör som den redan har gjort för många av oss.

Medlem

Verkar som att den här konserten är inställd...

1
Skriv svar