Svenska Embracer Group är nu Europas högst värderade spelbolag

Robot
Svenska Embracer Group är nu Europas högst värderade spelbolag

Petar bort Ubisoft från förstaplatsen

#embracer-group, #ubisoft


Moderator | Testpilot

Heeelt okej.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk

Oj, omsatte fem mille som 16-åring?! Snacka om att vara född till att bli entreprenör!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv

Synd man knte har fler aktier i Embracer. Så jäkla dyra i inköp.

Medlem

Det är ett tåg man hade velat hoppa på tidigare.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Oj, omsatte fem mille som 16-åring?! Snacka om att vara född till att bli entreprenör!

Precis, den mannen vet att göra affärer.

Medlem

Var det inte något sådant som cdprojekt låg på eller något... INNAN de släppte sitt nya spel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

eld
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Var det inte något sådant som cdprojekt låg på eller något... INNAN de släppte sitt nya spel.

Aktiemarknaden är känsligare än en arg gamer

Medlem

Det där var otroligt imponerande gjort!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Embracer Group lär vara rätt glada över Valheim. Rätt typ av spel att bli en hit för dem, de har många små och halvstora studios som utvecklar spel i samma klass.

Medlem

DN hade en öppen artikel om honom igår, idag är den tyvärr låst. Intressant läsning om ni har tillgång: https://www.dn.se/ekonomi/okande-spelkungen-styr-miljardbolag...

Medlem

Det är sällan man känt att man varit med på tåget när det gäller ett börsnoterat företag men Embracer är en sån där där man kan säga att man varit med relativt tidigt.
Jag brukar inte trada utan mer buy and hold men Embracer har man även lyckats pricka toppar och bottnar rätt när man köpt och sålt.
Har fortfarande aktier men hade så klart önskat att man hade än mer


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tycker Zordix gått framåt också (nästan 50% på en vecka upp), köpte ju upp en studio nere i Frankrike.

1
Skriv svar