Ubisofts nya strategi: Ska bli mindre beroende av AAA-släpp

Robot
Ubisofts nya strategi: Ska bli mindre beroende av AAA-släpp

Samtidigt som de överväger prishöjningar på stortitlar.

#hyper-space, #ubisoft


Medlem

Högre priser och mer F2P-piss. Inte ett ända rätt.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Gör bara bra spel så löser det sig.
Copy/paste håller inte i längden.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Deras spel kostar redan 900-1300 kr styck med guldversion och som lägst 6-700.
Lycka till ubi, hoppas ni inte slutar med reor som ni är helt okey på iafl

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Waliant:

Högre priser och mer F2P-piss. Inte ett ända rätt.

Hur skulle du driva ett företag som Ubisoft, som ändå verkar i en bransch som mer och mer väger mot F2P-modeller?


signatur
Medlem
Skrivet av Waliant:

Högre priser och mer F2P-piss. Inte ett ända rätt.

EA har Apex
Activision har Warzone
Epix har Fortnite
Ubisoft har ???

Det som kommer närmast där är väl Rainbow Six Siege om de skulle göra det F2P

Medlem

https://www.statista.com/statistics/328303/ubisoft-net-income...

ELF
Medlem
Skrivet av Thane:

EA har Apex
Activision har Warzone
Epix har Fortnite
Ubisoft har ???

Det som kommer närmast där är väl Rainbow Six Siege om de skulle göra det F2P

Har du glömt bort assasssasssssains creed?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Har du glömt bort assasssasssssains creed?

Är ju inte F2P.

Medlem
Skrivet av Thane:

EA har Apex
Activision har Warzone
Epix har Fortnite
Ubisoft har ???

Det som kommer närmast där är väl Rainbow Six Siege om de skulle göra det F2P

Det är väl hyper-scape som är deras försök.

Medlem
Skrivet av Thane:

EA har Apex
Activision har Warzone
Epix har Fortnite
Ubisoft har ???

Det som kommer närmast där är väl Rainbow Six Siege om de skulle göra det F2P

De har ju Hyper Scape. Kan dock förstå att man glömt bort det. Misstänker att de flesta spelarna gjort det vid det här laget.

Edit: Ninjad av @xdrive 🥺

Medlem

Stäng ner halva företaget, ta vara på kompetensen, skapa starka team, låt de växa och reinvent de serier ni har.

Assassins creed har potential att slå singleplayer världen med storm. Då det faktiskt är ett riktigt bra varumärke som gör saker väldigt annorlunda men behöver mindre kockar och fler ingredienser i köket med en mer unik smaksättning.

Splinter cell har potential att bli THE stealth action game. Jag kan se en framtid där den kan blanda lite av tactical espionage, lite bond men även hitman. Hade gärna sett en kvinnlig protagonist som påminner om Avengers black widow.

Med Tom Clancys andra inriktningar gällande krigsföring kan de faktiskt utmana call of duty och battlefield när det kommer till singleplayer delen.

Och skaffa er riktigt bra manusförfattare. Ubisoft har faktiskt visat sig vara grymma på att skapa öppna världar med grym detalj. Fokusera på mindre öppna världar och mer på detaljerna med oerhört suverän story.

Och viktigast av allt, ge utrymme för kreativ frihet för utvecklare. Något som på senare år visat sig vara riktigt dåligt i AAA världen. Våga satsa med andra ord.

Lätt för mig att säga som pillar i naveln och analyserar människors avföring i ett labb som vardagsjobb och tjänar mediokert. Men om jag nu suttit i Yves skor så är det detta jag hade satsat på.


signatur

Ordo Ab Chao

Gen
Medlem

Man är ju nyfiken på vad som fick dem att gå back.

Medlem
Skrivet av Gen:

Man är ju nyfiken på vad som fick dem att gå back.

Investeringar som dom inte har gått +, det är en grej och sen så har du huvud grejen som gör så att det
"går dåligt" är prognoser, du ser dom lite bakåt i tiden där att det gick med vinst. Yes! Man räknar med att gå med vinst med så här mycket "och nu kan inte du se att jag pratar med händerna" låt oss säga, 100 miljoner i ren vinst, men när verkligheten kommer så är det bara 50 miljoner i vinst. Så med andra ord så gick företaget back 50 miljoner och dom ser nu över avd och andra ställen inom företaget fall om det är personalen som kostar för mycket behövs det så många. Varsel besked är ett faktum. Osv.

Medlem
Skrivet av Gen:

Man är ju nyfiken på vad som fick dem att gå back.

Har för mig deras fiscal year 2020 är från april 2019 till mars 2020. Där finns väl The Division 2 (mars 2019), Ghost Recon Breakpoint (okt 2019).

Medlem

Avskyr deras in-game shop för single player spel. Det rör jag inte. Tycker dem hållit en okej balans där än så länge iaf, sedan Far Cry 5. Det har inte alls varit nödvändigt för spelets progression dvs. Hoppas inte Far Cry 6 faller på det, med tråkigt grind som gör det en mer nödvändighet för att man inte ska känna sig bromsad i spelet. Det ogillade jag med Assassin's Creed Odyssey, allt super tråkigt grind för att fortsätta till nya zoner och ta sig vidare i handlingen likt ett mmorpg. Betald XP-boost hör inte hemma i ett SP.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hur skulle du driva ett företag som Ubisoft, som ändå verkar i en bransch som mer och mer väger mot F2P-modeller?

Ingen fråga till mig, men det hade ju varit intressant att veta. Finns inget svar så får man väll börja lägga sina pengar på indieutvecklarna när dem dyker upp med bra spel som Valheim ex. för att på sitt eget lilla plan inte lägga stöttande inkomst på den här sortens spelkultur till drakarna som håller på med det. Men jag vet inte, jag håller till i en annan bransch 🙂

It's not a lake, it's an ocean

Bara jag får ett nytt Rayman så får de göra som de vill.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Bara jag får ett nytt Rayman så får de göra som de vill.

Ja de hade varit nice ,men de tog många år mellan de äldre versionerna och Legends/Origins och inte direkt ett spel de tjänar mycket cash på så kanske när de blir givmilda och låter ett mindre team jobba på det.

Medlem

Och faaaan va trött ja e på allt tjat om Indie hit å Indie dit, OM de hade varit så bra så hade väl fler spelat de och så småningom hade även era älskade indie pärlor blivit AAA spel eller? All big companys are evil e så uttjatat fortsätt spela pixelstinn plattform då och sluta klaga på ALLT annat, VI vet att ni inte gillar de vi andra spelar men inte fan är vi hängandes på varenda tråd om Indiespel där man ska klaga å gnälla lite på storys å gameplay och hur förbaskat kort de där spelet var.
Tyvärr jag gillar STORA spel som tar mer än 10 timmar att springa igenom och inte intresse av att lära mig en kryssknapp-kombo button mash ala streetfighter 90s för att hitta den försvunna prinsessan eller wtf de nu må handla och inte vill spela 14 spel / vecka eller uppleva timmar av trial and error moment till eftertexten rullar.
Å nä kom inte med djupa storys och annat försvar för spel som inte är längre än 6-8 timmar och har uråldrig gameplay samt sjaskig grafik.
Drakar i all ära jag försvarar inte dessa företag men å andra sidan har de flesta? inte heller tvingat dig att köpa xpboosts å annat skit.
Om ni vill hitta riktiga skitföretag så har ni ju EA/Blizzard som milstolpe och ja nu får ja väl ge alla som köper deras sportspel varje år en känga, sluta med de där nu, de vet inte hur de ska bli bättre om ni inte slutar köpa de satans FUT korten och bojkottar lotteriet. DÄR har ni ett riktigt evil bad bad company som verkligen vet hur man ska kräma kidsen tillsammans med själlösa YouTubers. Osammanhängande rant over

1
Skriv svar