Valheim redan en succé - 1 miljon exemplar sålda på en vecka!

Robot
Valheim redan en succé - 1 miljon exemplar sålda på en vecka!

Överlevnadsgenren blev precis en vikingayxa i fejset.

#valheim


Inaktiv

Jag hade gärna köpt spelet om det var bättre musik i trailern

Umi
Medlem

Imponerande siffror!

Frilansare
Skrivet av anon_119148:

Jag hade gärna köpt spelet om det var bättre musik i trailern

Du och jag, Alfred! Du och jag.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag hade gärna köpt spelet om det var bättre musik i trailern

När metal väl får sin lilla ljuslykta i spel så ska det förlöjligas .. Har min respekt för att de vågar använda Aman Amarth och inte nån drum n beat eller generisk fantasymusik.

Medlem
Skrivet av lajklajk:

När metal väl får sin lilla ljuslykta i spel så ska det förlöjligas .. Har min respekt för att de vågar använda Aman Amarth och inte nån drum n beat eller generisk fantasymusik.

Haha vadå, metal om något är väl representerat i dataspel.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Bara köp! Inget snack! Det klart bästa spelet på väldigt länge. Fantastiskt stämning. Lite blockig grafik men det passar perfekt in! Grafik är inte allt utan upplevelsen, gärna med ett par kompisar! 😍

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag hade gärna köpt spelet om det var bättre musik i trailern

Är bra musik i spelet! Fuck trailern.

Kul att vårt land får representera ännu en bra produkt. Riktigt imponerande av utvecklarna.

Undra om dom inte ångrar att dom drog en Epic exklusivitet nästan. Om Steam nu ska har 50% så är det 85miljoner kronor av intäkterna? Men å andra sidan hade det inte förmodligen inte blivit 1 miljoner sålda ex om den nu låg på Epic

Hur som helst, ser fram emot roadmap:en!

Skägg.
10 Chambers

Och om någon känner sig manad - forumet behöver en tråd med lite tips, trix och grejs!


signatur
Medlem

Riktigt kul att det gått så bra för dem. Blir nog ett köp så fort jag är färdig med Yakuza Collection.

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Är bra musik i spelet! Fuck trailern.

Kul att vårt land får representera ännu en bra produkt. Riktigt imponerande av utvecklarna.

Undra om dom inte ångrar att dom drog en Epic exklusivitet nästan. Om Steam nu ska har 50% så är det 85miljoner kronor av intäkterna? Men å andra sidan hade det inte förmodligen inte blivit 1 miljoner sålda ex om den nu låg på Epic

Hur som helst, ser fram emot roadmap:en!

Vad menar du, spelet finns på steam?

Inaktiv
Skrivet av lajklajk:

När metal väl får sin lilla ljuslykta i spel så ska det förlöjligas .. Har min respekt för att de vågar använda Aman Amarth och inte nån drum n beat eller generisk fantasymusik.

Jag håller med Jag skojade bara med alla som skrev i förra nyheten om spelet att de inte skulle köpa spelet pga musiken i trailern.

Medlem

Ser riktigt bra ut, men tycker nog såna här spel känns lite tråkiga i singelplayer. Vill någon av vännerna spela med en är det ett klart köp men intresset har varit svagt än så länge.

Medlem

Det är så tråkigt att ha pisspolare som aldrig vill testa nya spel... Sitter där med det vanliga gamla jävla CSGO och tjötar "SPELA CS?"

Fan så less man blir

Medlem
Skrivet av totte1015:

Det är så tråkigt att ha pisspolare som aldrig vill testa nya spel... Sitter där med det vanliga gamla jävla CSGO och tjötar "SPELA CS?"

Fan så less man blir

Leta efter nytt folk här på forumet att spela med?

Spelet är sjukt kul och jag fata fortfarande inte hur spelet kan vara bara är 1GB stort.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Det är så tråkigt att ha pisspolare som aldrig vill testa nya spel... Sitter där med det vanliga gamla jävla CSGO och tjötar "SPELA CS?"

Fan så less man blir

hahahaha

Jag fick i alla fall ett skratt för din misär, om det nu är någon tröst.
Men kanske ändå ska vara glad att finns folk som vill spela med en, det är i alla fall en liten vinst.

Medlem

Har spelat 50h sen release, är helt besatt, satan vilket bra spel, otroligt kul med polarna pga hur mycket jädrans äventyrs-content det finns! Helt absurt att ett early access lir för 150kr totalt krossar triple-A spel för 600kr.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Och om någon känner sig manad - forumet behöver en tråd med lite tips, trix och grejs!

Jag börjar... KÖP SPELET!!!

Skribent
Skrivet av totte1015:

Det är så tråkigt att ha pisspolare som aldrig vill testa nya spel... Sitter där med det vanliga gamla jävla CSGO och tjötar "SPELA CS?"

Fan så less man blir

Tvärtom här. Nu är det svårt att hitta folk till CS för det ska spelas massa annat.

Trött man blir!

Medlem

Kan nån här berätta lite hur det är, ni som älskar det? Gärna mer utförligt

Medlem

Hoppas på Playstation release! =D

Medlem

Det är helt ok, men det känns som alla andra tusen survival spel man spelat.

Medlem

Alltså detta är nog bästa spelet jag har spelat på länge. Jävla mästerverk! Spelet blir även 100 gånger roligare med vänner.

PS. Trailern med rockmusiken gjorde inte heller mig så intresserad, kan rekommenderar att se Early Access release trailern, mycket bättre!

Medlem
Skrivet av Chimoru:

Alltså detta är nog bästa spelet jag har spelat på länge. Jävla mästerverk! Spelet blir även 100 gånger roligare med vänner.

PS. Trailern med rockmusiken gjorde inte heller mig så intresserad, kan rekommenderar att se Early Access release trailern, mycket bättre!

Kan du utveckla? Är nyfiken men vad är skillnaden mot andra liknande spel?

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Det är helt ok, men det känns som alla andra tusen survival spel man spelat.

Ja, är det ”exakt samma grej” i grund och botten?

Medlem

Skulle vilja påstå att det är så mycket mer än ett "Survival-spel"

Är inte så bevandrad i genren men har provat åtminstone Green Hell.

Detta är så mycket mer. Nästan som att säga att WoW är ett survivalspel i så fall...

Man utvecklar sina färdigheter genom att utföra dom. Spring om du vill bli bättre på
att springa, hoppa så blir du bättre på det... samma med simning och trädfällning etc...

Har än så länge bara lirat solo, visst man behöver jaga och laga käk för att hålla sitt liv högt,
men enda gången jag dött på 50 dagar var när jag traskade in i en grotta med ett troll och underskattade
att jag kunde bli two-shottad....

Börjat om på en ny karta för att kunna lira med lite vänner, byggt mitt tredje stora läger.
Säkert så att man är byggnörd, men hur kul som helst att placera ut saker rätt strategiskt och utveckla
nya "recept".

Ett stort plus också är att gör du fel när du bygger, kan du bara trycka på en knapp så får du tillbaka alla material.

Kan inte säga annat än att det är det roligaste på länge.

Köp och testa.

1
Skriv svar