The Mandalorian ska spela Joel i The Last of Us-serien

Robot
The Mandalorian ska spela Joel i The Last of Us-serien

Från butter prisjägare till butter pseudofarsa till Game of Thrones hårdaste karaktär.

#the-last-of-us


Medlem

Känns ok. Tjejens röst minns jag som lite pipig och störig från GoT dock, men hon är ju äldre nu.

RmK
Medlem

Jag tycker personligen att båda casting valen verkar lite udda så det är svårt att förutse hur serien kommer bli. Förhoppningsvis bra men det återstår att se.

Medlem

Pedro ska bli intressant att se i rollen som Joel. Älskade honom i Narcos. Finns till och med vissa likheter mellan karaktärerna, båda är mörka och buttra jävlar. Dock har de helt olika framtoning (Joel känns mjuk-butter, Peña hård-butter, if that makes any sense).

Mer oroad för LillianaBella Ramsey. Hon kändes som något av en one trick pony i GoT. Som om att spela lillgammal är hela hennes grej. Hoppas verkligen att jag har fel!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Nomman:

Pedro ska bli intressant att se i rollen som Joel. Älskade honom i Narcos. Finns till och med vissa likheter mellan karaktärerna, båda är mörka och buttra jävlar. Dock har de helt olika framtoning (Joel känns mjuk-butter, Peña hård-butter, if that makes any sense).

Mer oroad för Lilliana Ramsey. Hon kändes som något av en one trick pony i GoT. Som om att spela lillgammal är hela hennes grej. Hoppas verkligen att jag har fel!

Efter att ha sett Pascal spela mjuktuff i The Mandalorian är jag helt okej med det valet. Och nyfiken på Bella Ramsey, hon är 17 bast nu så har förmodligen hänt en del med röst och talang.


signatur
Medlem

Lilliana Bella var ju grym i GoT. Hon skulle väl bara ha varit med ett avsnitt egentligen men de skrev om hennes roll för att hon var så badass. Sen hade jag inte mycket nöje av spelet så en serie kanske passar mig bättre även om jag tycker zombies (clickers?) fortfarande är världens tråkigaste grej.

Medlem

tycker inte han ser så där jättelik ut Joel, fanns det ingen bättre?

Medlem

Har jävligt svårt att se framför mig någon annan än Ashley Johnson som Ellie. Rösten gör karaktären. Sjukt underskattad prestation.

Joel är betydligt lättare att casta.

Det här skulle man ha låtit vata. Ingenting är heligt längre.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Efter att ha sett Pascal spela mjuktuff i The Mandalorian är jag helt okej med det valet. Och nyfiken på Bella Ramsey, hon är 17 bast nu så har förmodligen hänt en del med röst och talang.

Lite OT, men är Mandalorian något att hänga i julgranen? Jag såg första avsnittet och fick krupp på att en så fantastisk skådespelare spelade med hjälm hela episoden. Får man, du vet, se honom? Kanske man måste iom att han blir mjuktuff?

Bella. Är det så hon heter? Vad fick jag Lilliana från? Och du kan säkert ha rätt. Några års utveckling kan göra skillnad. Det är nog bar jag som söker anledningar att inte sätta mig på hajptåget. Det gör ju så ont när det krashar


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Lite OT, men är Mandalorian något att hänga i julgranen? Jag såg första avsnittet och fick krupp på att en så fantastisk skådespelare spelade med hjälm hela episoden. Får man, du vet, se honom? Kanske man måste iom att han blir mjuktuff?

JA! Mandalorian är det bästa som har kommit från Star Wars-universumet på lång tid och håller enligt mig högre kvalité än många av filmerna i huvudserien. Extremt bra serie!

Och som svar på din sista fråga så:

Ja, under korta stunder

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

JA! Mandalorian är det bästa som har kommit från Star Wars-universumet på lång tid och håller enligt mig högre kvalité än många av filmerna i huvudserien. Extremt bra serie!

Och som svar på din sista fråga så:

Ja, under korta stunder

Usch då, då måste jag ge den en ny chans! Bra Star Wars låter ju faktiskt lockande. Även om det finns en överhängande risk att den där hjälmen kommer att fortsätta käppar i hjulet för mig


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Methea:

Har jävligt svårt att se framför mig någon annan än Ashley Johnson som Ellie. Rösten gör karaktären. Sjukt underskattad prestation.

Joel är betydligt lättare att casta.

Det här skulle man ha låtit vata. Ingenting är heligt längre.

Nä ett tv-spel är ju knappast särskilt helig mark att trampa på, man har ju gjort 1000-tals filmer om krig och religion och skulle väl påstå att det är liiiiite mer känsligt/heligt men de gjordes ändå,så varför bry sig om ett spel

Medlem
Skrivet av Nomman:

Usch då, då måste jag ge den en ny chans! Bra Star Wars låter ju faktiskt lockande. Även om det finns en överhängande risk att den där hjälmen kommer att fortsätta käppar i hjulet för mig

Mandalorian är OK, men är enligt mig en väldigt ytlig serie där varje avsnitt följer i princip samma formel:
Åk till plats X för att du behöver Y, varelse/gammal vän Z behöver hjälp med nått innan han ger dig Y.

Med det sagt är det påkostat och ändå sevärt p.g.a det.

Medlem

Jag får en känsla av att det här faktiskt kan bli ganska bra. Tycker även det känns betryggande att Druckmann är med som producent.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Nomman:

Lite OT, men är Mandalorian något att hänga i julgranen? Jag såg första avsnittet och fick krupp på att en så fantastisk skådespelare spelade med hjälm hela episoden. Får man, du vet, se honom? Kanske man måste iom att han blir mjuktuff?

Bella. Är det så hon heter? Vad fick jag Lilliana från? Och du kan säkert ha rätt. Några års utveckling kan göra skillnad. Det är nog bar jag som söker anledningar att inte sätta mig på hajptåget. Det gör ju så ont när det krashar

Instämmer med ovan talare. Bästa Star Wars på länge!


signatur
Frilansare

Lite... trist casting? Har så svårt för att inneskådisar ska knipa alla roller. Jag gillar honom som fan, men som Joel? En mer okänd hade varit kaxigare. Men ja, jag förstår ekonomin.
GoT-tjejen tycker jag varken eller om. Inte sett henne i annat.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Lite OT, men är Mandalorian något att hänga i julgranen?

Mja. Många verkar älska serien, men jag tycker att den har bedrövlig pacing. Över de två säsongerna så är det typ fyra avsnitt som inte känns som filler och 30-minutersavsnitten gör att varje sidequest känns stressad. Serien går fort men långsamt, typ.

Det kanske är bättre nu när man kan sträcktitta två säsonger, men att vänta en vecka på ett avsnitt där nästan inget av värde händer var sådär, faktiskt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Riktigt dålig casting.

Medlem

Pascal kan nog bli en alldeles utmärkt Joel.

Ramsey har jag sett för lite av för att kunna bedöma men av det lilla hon var med i GoT så verkar hon kunna skådespela och nu har hon väl fått några års erfarenhet till.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Mandalorian är OK, men är enligt mig en väldigt ytlig serie där varje avsnitt följer i princip samma formel:
Åk till plats X för att du behöver Y, varelse/gammal vän Z behöver hjälp med nått innan han ger dig Y.

Med det sagt är det påkostat och ändå sevärt p.g.a det.

Första säsongen fick jag verkligen känslan av att det var ett dataspel och att Mando åkte på ett nytt quest varje avsnitt. Säsong 2 tyckte jag mycket bättre om och där störde jag mig inte alls på det. Men fortfarande känns det märkligt att man ska behöva flyga till en annan planet hela jävla tiden - precis som i samtliga Star Wars-filmer - för att möta någon eller hämta något.

Medlem

Klassisk FZ kommentarsfält? Mestadels negativt (10 kommentarer), några OK (4 kommentarer) och 5 positiva kommentarer (som var mest om Mandalorian, inte om the last of us).

Ska bli intressant att hålla koll lite i kommentarerna. Vart tal om att FZs kommentarsfält är ett överväldigande negativt ställe att befinna sig på, och verkar som så kanske är fallet. Kanske är det på sättet nyheterna skrivs? På det sättet rubriken skrivs? Eller den allmänna attityden på folket som läser nyheterna? Eller att FZ helt enkelt mest rapporterar om saker som är negativa? Eller, mycket möjligt, att den tysta poitiva majoriteten helt enkelt inte skriver.

Personlig note: Gillar castingen!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Lite... trist casting? Har så svårt för att inneskådisar ska knipa alla roller. Jag gillar honom som fan, men som Joel? En mer okänd hade varit kaxigare. Men ja, jag förstår ekonomin.
GoT-tjejen tycker jag varken eller om. Inte sett henne i annat.

Jag såg henne i HBO serien His Dark Materials.. hon passa verkligen inte som en Ellie... vilken skit casting.

Medlem

Jag tycker de borde valt Josh Brolin som är mer i rätt ålder för Joels karaktär.
Pedro Pascal 45 år är väl lite för ung för att ha kunna haft en 13 årig dotter innan spelet hoppar 20 år framåt. Men nu är väl inte det något större problem för smink avdelningen att få Pascal att se äldre ut.
För övrigt håller jag med om att Mandalorian är en riktigt bra serie.

eld
Medlem
Skrivet av tisse:

Jag tycker de borde valt Josh Brolin som är mer i rätt ålder för Joels karaktär.
Pedro Pascal 45 år är väl lite för ung för att ha kunna haft en 13 årig dotter innan spelets hoppar 20 år framåt. Men nu är väl inte det något större problem för smink avdelningen att få Pascal att se äldre ut.
För övrigt håller jag med om att Mandalorian är en riktigt bra serie.

Joel är ju någonstans lite över 45 i spelet, och har för mig att han blev pappa i väldigt ung ålder enligt storyn.

Han nämner under spelet att han aldrig gick på college på grund av att han fick barn så ung.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Artifactor:

Klassisk FZ kommentarsfält? Mestadels negativt (10 kommentarer), några OK (4 kommentarer) och 5 positiva kommentarer (som var mest om Mandalorian, inte om the last of us).

Ska bli intressant att hålla koll lite i kommentarerna. Vart tal om att FZs kommentarsfält är ett överväldigande negativt ställe att befinna sig på, och verkar som så kanske är fallet. Kanske är det på sättet nyheterna skrivs? På det sättet rubriken skrivs? Eller den allmänna attityden på folket som läser nyheterna? Eller att FZ helt enkelt mest rapporterar om saker som är negativa? Eller, mycket möjligt, att den tysta poitiva majoriteten helt enkelt inte skriver.

Personlig note: Gillar castingen!

Jag tror överlag att missnöje är en större drivkraft än nöjd. Ju större känslomässiga band man har till något blir ju också uttrycket större och det känns lite som att allt med Last of Us just nu har en aura av negativitet. Sen varierar det från nyhet till nyhet, titta till exempel på Valheim igår.


signatur
Testpilot

Jag är rätt svalt inställd till den här serien. Har redan spelat två spel och har svårt att tro att serien kommer att få mig mer investerad i världen och karaktärerna. Det är inte så kul att titta på när andra försöker att överleva från zombies, roligare att skjuta och överleva i spelmiljö istället.

FM-guru
F.d. Sisyr

Eftersom jag inte är ett större fan av spelen är jag heller inte så sugen på TV-serien, men med det sagt är ju Pascal ett utmärkt val. Fan vad den mannen vältrar sig i roller nu f.ö. Ramsey har jag ingen åsikt om.

Medlem

Pedro Pascal som Joel känns jätteudda. De liknar inte varandra alls? Ramsey som Ellie blir dock intressant.

F.ö. var väl Pascal också med i Game of Thrones. Det var väl han som *****spoiler****** fick sina ögon uttryckta av Berget.

Medlem

Will Smith och en schäfer hade känts som en bättre casting

It's not a lake, it's an ocean

Känns väl... sådär. Men det är väl som mitt förhållande till The Last of Us sedan uppföljaren kom. Det finns en given skådespelare till rollen som Ellie och alla vet vem. Vet inte om hon någonsin fick frågan.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

12
Skriv svar