Dirt rally 2 fz club?

Medlem
Dirt rally 2 fz club?

Finns det redan eller skulle det finnas tillräckligt intresse här för att starta en DR2 club? Tänkte isf man kör ett rally i veckan ett par veckor fram.
DVS varje deltagare har en vecka på sig att i egen takt klara ut ett rallys alla sträckor innan nästa rally står på tur.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kul idé! Jag är definitivt intresserad.

Medlem

Låter sköj, var dock länge sedan jag körde Dirt 2. Får öva upp skillsen lite först isåfall. Installerar det efter jobbet.

Hur hade du tänkt att det skulle gå till mer exakt?

Medlem

Kul!
Detaljer kommer efter jobbet, men tänkte vi börjar smått o ser om vi kan öka senare


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Frilansare

Kul initiativ!

Medlem

Oh! Låter så kul att jag nästan måste köpa Dirt Rally 2!


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem

Ett tips; Dirt Rally 2 kostar knappt 5 dollar på steam nu och i ca 30 timmar till!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kul! Spelar Dirt Rally 2 nästan dagligen.

Medlem

Har skapat en klubb under namnet FZDZ, den är modererad så alla kan ansöka om att gå med men jag måste godkänna, men jag sitter vid datorn åtminstone en sväng varje dag så ba in o gå med!
Den är öppen för cross-platform så masterrace och konsolplebs får samsas, alla ska med!

Notera att även om klubben är skapad så är ingen tävling igång så när ni går med kommer det endast stå "no active championship".


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Som första tävling tänker jag att vi kör ett kort singelrally som är aktivt över helgen, bara för att se att allt fungerar som det ska, åsså startar vi något längre nästa vecka och framåt.

När man skapar "championships" så funkar det så att moderatorn (jag) lägger till vilka olika rallyn (events) som ska ingå, hur många sträckor varje består av och hur länge varje rally ska pågå. När så ett event startar så har varje deltagare denna tid på sig att köra samtliga sträckor innan tiden löper ut. Man behöver inte köra alla sträckor samtidigt, kan avsluta och återgå vid ett annat tillfälle, sålänge man har kört färdigt alla innan tiden är slut.
När denna tid löper ut sammanställs alla tider (de som inte kört färdigt får en DNF) och poäng delas ut efter tidsordning. Därefter startar nästa event med ny tidsgräns osv, etc.

Självfallet börjar vi med endast de rallyn som ingår i grundspelet så ingen behöver köpa på sig några DLCs för att delta, även om jag starkt rekommenderar alla som gillar spelet att köpa till de 6st DLCs som alla lägger till nya platser och rallyn (sweden, germany etc).

Jag vet inte hur folk ställer sig till assists. Personligen tycker jag spelet kommer till sin rätta utan assists men jag är öppen för att tillåta dem om folk föredrar.

Extern vy är självfallet tillåtet för de som föredrar spela så.
Tankar?

edit:
I slutändan är vi bara här för att ha roligt och ingen som går med behöver känna något krav att delta, avsluta ett rally eller liknande, om man missar ett event eller inte avslutar det i tid så är det ingen annan som drabbas eller försenas. Det är alltså ingen skada i att gå med och delta. Tycker man det inte är roligt eller livet och vardagen kommer i vägen så behöver ingen annan lida för det, så är du intresserad tveka inte!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Förlåt för inläggssprutan men tänkte bara nämna att jag framöver kommer starta en officiell större tråd när vi kommer igång men just nu så håller vi snacket här ett tag till


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kul, jag är på. Längesen jag körde så det får bära eller brista 😄


signatur

no remorse

Medlem

Kul idé! Var dock väldigt längesedan jag körde något rally men ger det en chans!

Gjorde ett konto endast för att svara på detta men har hängt här på FZ bra länge.

Medlem
Skrivet av Sarvik:

Kul idé! Var dock väldigt längesedan jag körde något rally men ger det en chans!

Gjorde ett konto endast för att svara på detta men har hängt här på FZ bra länge.

Men välkommen då!
Jag är själv ringrostig på rally, och bilspel i allmänhet men planen är att köra en enkel kort tävling över helgen så vi får en chans att känna oss för lite!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Men välkommen då!
Jag är själv ringrostig på rally, och bilspel i allmänhet men planen är att köra en enkel kort tävling över helgen så vi får en chans att känna oss för lite!

Ja jag kommer köra utan att pracca innan, vänjer mig med tiden igen... håller på att tanka skiten nu. 107gb

1
Skriv svar