BlizzConline drar igång nästa vecka – det här kan ni förvänta er

Robot
BlizzConline drar igång nästa vecka – det här kan ni förvänta er

Blizzards schema är faktiskt rätt svalt.

#blizzconline, #diablo, #overwatch, #schema, #wow


Medlem

Blizzard dog 2008.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Blizzard dog 2008.

Yup, RIP.
Samma verkar gälla fler å fler spelutvecklarbolag dock. Numera är det göra spel som drar in mest pengar som är det intressanta, inte göra ett spel som de brinner för att göra. Varför göra warcraft4 när kortspel som hearthstone drar in mer deg och kostar mindre att göra? Varför göra ett starcraft3 när lootshooter som overwatch är en finfin kassako?

Är nästan enbart indiestudior man kan förlita sig på numera, för allt som sticker utanför flavor of the year likväl tidigare års stora kassakor.

Medlem

Kommer med hög sannolikhet få höra om TBC classic, spännande!

Gnällkuk

Nja, vi kommer få mer info om D4. Det är sedan tidigare klart att de kommer presentera sin quarterly update om utvecklingen av spelet, troligtvis ackompanjerad av gameplay-videos.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Nja, vi kommer få mer info om D4. Det är sedan tidigare klart att de kommer presentera sin quarterly update om utvecklingen av spelet, troligtvis ackompanjerad av gameplay-videos.

Ja det är redan klart att dom kommer visa upp en ny karaktärsklass från D4. Sen tror jag nog det blir lite mer info kring Diablo Immortal också, jag gissar på att dom kommer utannonsera en publik beta med start någon gång under året.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Avstängd
Skrivet av abso:

Kommer med hög sannolikhet få höra om TBC classic, spännande!

Låter intressant!

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Yup, RIP.
Samma verkar gälla fler å fler spelutvecklarbolag dock. Numera är det göra spel som drar in mest pengar som är det intressanta, inte göra ett spel som de brinner för att göra. Varför göra warcraft4 när kortspel som hearthstone drar in mer deg och kostar mindre att göra? Varför göra ett starcraft3 när lootshooter som overwatch är en finfin kassako?

Är nästan enbart indiestudior man kan förlita sig på numera, för allt som sticker utanför flavor of the year likväl tidigare års stora kassakor.

Inte alltid man kan förlita sig på indies heller. Kolla bara på Wolcen😅 Det är väl klart att de tänker på spel som genererar mest cash, det är väl inte alls konstigt. Tråkigt men helt förståeligt. Varför indie-studios inte gjort det än är för att de inte vill, utan för att de inte blivit så pass stora än så de kan tjäna miljarders dollars. Spelvärlden har blivit Hollywood. Bara att lära sig acceptera vare sig man vill eller inte 😂

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Ja det är redan klart att dom kommer visa upp en ny karaktärsklass från D4. Sen tror jag nog det blir lite mer info kring Diablo Immortal också, jag gissar på att dom kommer utannonsera en publik beta med start någon gång under året.

Hoppas! Börjar bli pepp på att lira Immortal med emulator i brist på annat! (PoE är så helvetes överskattat.)

Medlem
Medlem

Ser fram mot Diablo rollspelssessionen med Critical Role och gäster. Riktigt kul med röster man känner igen från spel.
Matthew Mercer
Laura Bailey
Liam O'Brien
Mica Burton
Carlos Luna

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Yup, RIP.
Samma verkar gälla fler å fler spelutvecklarbolag dock. Numera är det göra spel som drar in mest pengar som är det intressanta, inte göra ett spel som de brinner för att göra. Varför göra warcraft4 när kortspel som hearthstone drar in mer deg och kostar mindre att göra? Varför göra ett starcraft3 när lootshooter som overwatch är en finfin kassako?

Är nästan enbart indiestudior man kan förlita sig på numera, för allt som sticker utanför flavor of the year likväl tidigare års stora kassakor.

Företag försöker känna pengar på det som de producerar.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Inte alltid man kan förlita sig på indies heller. Kolla bara på Wolcen😅 Det är väl klart att de tänker på spel som genererar mest cash, det är väl inte alls konstigt. Tråkigt men helt förståeligt. Varför indie-studios inte gjort det än är för att de inte vill, utan för att de inte blivit så pass stora än så de kan tjäna miljarders dollars. Spelvärlden har blivit Hollywood. Bara att lära sig acceptera vare sig man vill eller inte 😂

Skrivet av aT1C:

Företag försöker känna pengar på det som de producerar.

Fast det är där gamla blizard (och liknande företag) skiljer sig mot nutida blizzard. Gamla blizzard drevs av nördar, gamers, som utvecklade spel som de själva drömde om att få spela. Likt en författare som skriver en bok så är det ju många gånger för de vill berätta en historia, inte för att de vill bli snorrika. Eller en musiker som spelar musik för att förmedla sina känslor etc.

Men dagens blizzard, och många AAA bolag, styrs och drivs av MBA folk, som är utbildade i att maximera inkomster och har inget som helst intresse av spel (eller musik, film, böcker). Å visst fan tjänar de pengar, men de är på intet nyskapande och de drar namn som Blizzard rakt ner i graven för att göra EA sällskap.

Det finns en gyllene medelväg, men ånyo så är det främst indie folk som lyckas gå den vägen (genom att vilja göra ett spel de själva vill spela, sedan råkar det bara bli så att det genererar multum med pengar också på köpet.)

Medlem

För mig är det inte svalt. Jag ser mycket fram emot att höra mer om overwatch 2 och Diablo 4! Kanske någon snygg trailer också. Sen brukar inte blizzcon vara mer spännande än så.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Men dagens blizzard, och många AAA bolag, styrs och drivs av MBA folk, som är utbildade i att maximera inkomster och har inget som helst intresse av spel (eller musik, film, böcker). Å visst fan tjänar de pengar, men de är på intet nyskapande och de drar namn som Blizzard rakt ner i graven för att göra EA sällskap.

Ner i graven vet jag inte, dom tjänar mer cäsh än någonsin 😂

Medlem
Medlem

World of Diablo

Medlem

Lär kolla öppningstalet som vanligt, men annars finns det inget intressant vad det ser ut som.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag är intresserad av D4 nyheter. Annras känns det inte direkt upphetsande.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Fast det är där gamla blizard (och liknande företag) skiljer sig mot nutida blizzard. Gamla blizzard drevs av nördar, gamers, som utvecklade spel som de själva drömde om att få spela. Likt en författare som skriver en bok så är det ju många gånger för de vill berätta en historia, inte för att de vill bli snorrika. Eller en musiker som spelar musik för att förmedla sina känslor etc.

Men dagens blizzard, och många AAA bolag, styrs och drivs av MBA folk, som är utbildade i att maximera inkomster och har inget som helst intresse av spel (eller musik, film, böcker). Å visst fan tjänar de pengar, men de är på intet nyskapande och de drar namn som Blizzard rakt ner i graven för att göra EA sällskap.

Det finns en gyllene medelväg, men ånyo så är det främst indie folk som lyckas gå den vägen (genom att vilja göra ett spel de själva vill spela, sedan råkar det bara bli så att det genererar multum med pengar också på köpet.)

Den passionen att bygga spel finns fortfarande kvar i de stora företagen men de sitter mera på att bygga spelen än leda ett företaget. At de som bygger spel inte alltid sitter att leder företagen kan vara både bra och dåligt av många anledningar. Samt det inte någon evil overload som säger man kan bara göra X för få maximerat pengar från konsumenter. Du har folk från alla parter som bygger en pitch för ett project.

Det hade varit kul om FZ kunde göra en Article serie med hur det ser ut att jobba i Spel världen och hur det går till att göra spel.

Medlem
Skrivet av aT1C:

Den passionen att bygga spel finns fortfarande kvar i de stora företagen men de sitter mera på att bygga spelen än leda ett företaget. At de som bygger spel inte alltid sitter att leder företagen kan vara både bra och dåligt av många anledningar. Samt det inte någon evil overload som säger man kan bara göra X för få maximerat pengar från konsumenter. Du har folk från alla parter som bygger en pitch för ett project.

Det hade varit kul om FZ kunde göra en Article serie med hur det ser ut att jobba i Spel världen och hur det går till att göra spel.

Fast då får man samma trötta som det alltid varit, med tillrättalagda svar av någon PR person när de släpper Cyberpunk2077 för tidigt innan det egentligen är klart, för att någon MBA har räknat på det och kommit fram till att PR-smällen de får är värt det för de kan släppa spelet tidigare yada yada yada. Tråkigt mumbojumbo CEO snack mao.

Å i andra lägret har vi CEOs som Elon, som trots sina många brister och plumpa uttal ändå är rak och uppriktig i sin kommunikation och har inte ens en PR avdelning. Å är älskad av otroligt många.

Jag önskar fler var som Elon, sluta nysta in det i ljummen mellanmjölk utan give it to us straight. "Vi var tvugna att släppa spelet redan nu för vi hade inte kapital kvar att betala löner mer än 2 månader till, fastän vi försökt hitta mer pengar. Så det var antingen detta eller gå i konkurs. Men vi gör vårat yttersta nu när vi fått erat förtroende genom att ni köpt vårat spel att fasiken se till att fixa det sista vi inte hade råd att göra!" eller liknande.

1
Skriv svar