Ratchet & Clank: Rift Apart har fått releasedatum!

Robot
Ratchet & Clank: Rift Apart har fått releasedatum!

Playstation 5 ska få svettas i sommar.

#ratchet-and-clank-rift-apart


Skribent

Jaha, då fick jag ett datum för när PS5an ska stå i vardagsrummet.

Riktigt taggad på det här!

Medlem

Eller hur! Får hoppas de går att köpa till hösten iaf


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Coolt den kommer dagen innan min födelsedag så passar perfekt!

Medlem

Dags att börja kolla efter PS5 med andra ord!! Mitt överlägset mest efterlängtade spel 2021!

Medlem

Nice äntligen ett spel som verkligen Använder min PS5


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem

Snyggt.

Men jag vill hellre se en playstation variant av MS Röj som använder dess fulla kapacitet


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag är löjligt taggad på detta spelet, dock är jag lite bitter över att det endast kommer en deluxe-version digitalt och inte fysiskt.

Stickers till photo mode och extra raritanium in-game bryr jag mig väl kanske inte så mycket om, men att låsa fem olika rustningar samt digital art book (som man brukar kunna låsa upp i spelen via typ skill points annars) bara för att jag vill kunna ha spelet i bokhyllan gör mig lite snopen, tyvärr.

Edit: Och är inte 849:- för standard och 949:- för deluxe (på PS Store) JÄVLIGT väl tilltaget..? 😬

Medlem
Skrivet av fingalf:

Jag är löjligt taggad på detta spelet, dock är jag lite bitter över att det endast kommer en deluxe-version digitalt och inte fysiskt.

Var ser du det? Jag hade tänkt förhandsboka en fysisk version men hittade ingen. Är du säker på detta?
Annars kommer den ju ligga på fullpris ett bra tag på PS Store. Även om detta ligger på min inköpslista 2021 så är jag inte säker på att jag kmr gilla spelet, och att pröjsa 850kr och inte kunna sälja det vidare sen....uff!

Medlem

Har ägt alla Playstation förutom 5 men har ingen relation till Ratchet och clank.
Är det typ Sonys "Mario"?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Har ägt alla Playstation förutom 5 men har ingen relation till Ratchet och clank.
Är det typ Sonys "Mario"?

Nej, R&C har mycket mer fokus på fantasifulla vapen, action och story än vad Mariospelen har.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Var ser du det? Jag hade tänkt förhandsboka en fysisk version men hittade ingen. Är du säker på detta?
Annars kommer den ju ligga på fullpris ett bra tag på PS Store. Även om detta ligger på min inköpslista 2021 så är jag inte säker på att jag kmr gilla spelet, och att pröjsa 850kr och inte kunna sälja det vidare sen....uff!

Jag kan inte vara 100% säker såklart, men jag har kollat rundor ordentligt den senaste timmen och hittar absolut ingenting om en fysisk deluxe-version, tyvärr. Väldigt många som klagar/uppmärksammar detta på Playstation Blog också, så förhoppningsvis ger dom med sig eller åtminstone gör det möjligt att köpa till extramaterialet på PS Store.

Synd man inte bor i USA, då hade spelet gått loss på 574:- för standard och 657:- för deluxe... Alltså 200 spänn billigare för deluxe där, än vad vi betalar för standard här. Rimligt!

EDIT: Insåg nu att jag kanske missförstod dig. Det kommer såklart en fysisk version av standardutgåvan, jag menade på att jag inte hittade en fysisk version av deluxe-versionen! Dom uppdaterade dock nyss Playstation Blog och klargjorde att man kommer kunna köpa till extramaterialet på PS Store för $10.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Nej, R&C har mycket mer fokus på fantasifulla vapen, action och story än vad Mariospelen har.

Jag menade inte gameplay mässigt lika


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av fingalf:

Synd man inte bor i USA, då hade spelet gått loss på 574:- för standard och 657:- för deluxe... Alltså 200 spänn billigare för deluxe där, än vad vi betalar för standard här. Rimligt!

Är deras moms inräknad i de priserna? För i USA brukar de väl skriva exklusive moms eftersom den varierar mellan delstater. (obs ingen större koll på detta men fått det förklarat så)

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Är deras moms inräknad i de priserna? För i USA brukar de väl skriva exklusive moms eftersom den varierar mellan delstater. (obs ingen större koll på detta men fått det förklarat så)

Haha, det tänkte jag inte ens på 🤦
Utgick från priserna på PS Store där spelet kostar $69.99/$79.99, känns ju bakvänt att marknadsföra det som så och sen lägga på momsen när man ska betala. Amerikatt är ju dock ett smått bakvänt land på många sätt och även jag har fått det förklarat så när det kommer till att handla i fysiska butiker iaf, så det är mycket möjligt att det är så även på PS Store!

Och skillnad mellan stater också såklart, because fuck you inte fan ska det vara lätt 😁

Medlem

UPDATE, om det är någon mer än jag här som vill ha deluxeutgåvan av spelet men också vill kunna snegla på det i bokhyllan:

"For those of you who like physical discs, don’t fear, as there is an upgrade option for owners of the Ratchet & Clank: Rift Apart Standard Edition to allow you to purchase the content included in the Digital Deluxe. For both physical and digital versions of Ratchet & Clank: Rift Apart, there will be an in-game menu prompt guiding players to make the upgrade through PlayStation Store."

Medlem

Dag 1 köp, troligtvis är fysiska utgåvan billigare också än den på playstation store, gissar 599 på mediamarkt. Glad att man valde skiv-versionen av ps5


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag menade inte gameplay mässigt lika

Aha, om du menar maskotmässigt så skulle jag nog snarare säga att Sackboy är Sonys Mario.

Medlem

Uh va härligt! Äntligen ett datum (även om jag och grabben hade hoppats på att få lira det lite tidigare)!

Hoppas att det kommer på svenska även detta


signatur

|Playstation 5|Metspö|

jbx
Medlem
Skrivet av Jozo:

Aha, om du menar maskotmässigt så skulle jag nog snarare säga att Sackboy är Sonys Mario.

Ps5 har nog Astrobot som maskot skulle jag gissa.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Sweet! Det här något jag sannerligen ser fram emot. Har jag inte fått tag på en ps5 innan detta släpps så blir det iaf ett spel jag kommer köpa day one när jag köper en ps5 det är en sak som är säker.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Det ser rätt kul ut.. men tycker det e rätt ironiskt hur PS5 använder sin slogan och skriver stort Play has No limit när det är just begränsat till Playstation, e ju Playstation som gör sina spel exklusiva, så Play has a limit


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Skribent
Skrivet av N_micke:

Uh va härligt! Äntligen ett datum (även om jag och grabben hade hoppats på att få lira det lite tidigare)!

Hoppas att det kommer på svenska även detta

Det kommer på svenska.

På Inets produktsida står det svart på vitt på en av bilderna i bildspelet.

https://www.inet.se/produkt/6610086/ratchet-clank-a-rift-apar...

Medlem

Ska bli väldigt kul att spela. Dels för att få känslan av ny generation, dels för att tidigare spel överlag har varit mycket kul.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Det kommer på svenska.

På Inets produktsida står det svart på vitt på en av bilderna i bildspelet.

https://www.inet.se/produkt/6610086/ratchet-clank-a-rift-apar...

Sweet dude, sweeeet!


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av Jozo:

Dags att börja kolla efter PS5 med andra ord!! Mitt överlägset mest efterlängtade spel 2021!

Bara o ställa dig i kön o hoppas du har en ps5 innan året är slut haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

jbx
Medlem

849kr för standard edition på ps-store och säkert 599:- i svenska butiker. Snacka om att skjuta digital edition ps5-ägarna i foten.
Skulle då aldrig betala 250kr extra för ett digitalt spel, tvärtom hade varit mer logiskt.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av jbx:

849kr för standard edition på ps-store och säkert 599:- i svenska butiker. Snacka om att skjuta digital edition ps5-ägarna i foten.

Kanske väntat dock. Därför man valde Standard Edition istället.

1
Skriv svar