Dice LA kan ha ett finger med i nästa Battlefield

Robot
Dice LA kan ha ett finger med i nästa Battlefield
Medlem

Battlefield Snapphane!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Helst nutid, men kanske 10-20 år framåt för lite mer kreativitet i fordon och vapen.

Medlem

Detta är väl ingen nyhet? Sade dem inte själva när dem lade ner Battefront 2 och BFV supporten att hela Dice skulle fokusera på nästa Battlefield ist?

Gnällkuk

Dice LA har väl varit en stor del i vidareutvecklingen av mp och kartor i flertalet spel? Har för mig att de generellt sett gjort ett gediget arbete.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av Ankh:

Battlefield Snapphane!

Slagfält Dåligt sällskap tre


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag är inte sugen på ett BF som utspelar sig i framtiden. Tål inte futuristiska prylar. Nutida och lägga gärna till stora fartyg och ubåt. Alla pratar om storskaligt, jag väntar fortfarande... 🧐 Får man önska stöd för mod och egen server(riktig egen server). 🤞🏼


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Detta är väl ingen nyhet? Sade dem inte själva när dem lade ner Battefront 2 och BFV supporten att hela Dice skulle fokusera på nästa Battlefield ist?

Dice LA och Dice Stockholm är två olika studios

Medlem
Skrivet av Thane:

Dice LA och Dice Stockholm är två olika studios

Jo men dem hjälps ju åt. Dice La utvecklare har ju varit inblandade i post release jobb på både Battlefront 2 och Battlefield V med kartor osv. Dem stängde ju supporten för dem spelen för mer än ett år sedan nu så dem kan ju inte bara suttit och rullat tummarna i ett år precis

Medlem

Battlefield Bollywood. Mitt i fighten så stannar alla upp och gör en koreografisk dans innan de fortsätter skjuta varandra.

Kom igen EA, DO IT!

Medlem

Vietnam, i nån groteskt tjock djungel.

Medlem

Vore väl märkligt om dom inte hjälpte till på nästa Battlefield då mer eller mindre är syftet med studion? Att ge utveckling support till DICE's stora spel?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Battlefield vättar vs knytt.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Vietnam, i nån groteskt tjock djungel.

Hell to the Yeah.

"Welcome to the Jungle, We've got Fun and Games" -- (feat. Axl R.)

Vietnam är mitt "Favorit krig" om man kan säga så. Älskar Vietnam krigsrullar. Tjocka täta gröna djungler ger en fantastisk grym atmosfär. Battlefield Vietnam var riktigt bra. Med Vietnam kriget är ju även kungfordonen helikoptrarna tillbaka som är så skoj att flyga. AH-1 Hueys och den där feta attack helikoptern AH-1 Cobra. Automatkarbinen M16 användes. Även det tunga vapnet M60 som låter så brutalt coolt användes ju då. Uppföljaren M249 SAW låter inte riktigt lika brutalt. Mer effektivt så klart men, men...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Avstängd

Battlefield har gjort i princip allt fel senaste 3 spelen, så hoppas de går tillbaka och ser på vad som fungerade istället för att göra mer av det dåliga.

Medlem

Nja då tror jag inte du spelat mkt av dom , speciellt inte BfV.

Skrivet av Bangecarma:

Nja då tror jag inte du spelat mkt av dom , speciellt inte BfV.

Brukar hjälpa att citera den du skriver till så att det e lättare för dom att förstå det e dom du menar


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av General White:

Battlefield har gjort i princip allt fel senaste 3 spelen, så hoppas de går tillbaka och ser på vad som fungerade istället för att göra mer av det dåliga.

Skulle nog inte säga att allt varit fel, bara det att dem bra sakerna alltid överskuggas av dem dåliga.
Jag har nog mest spelade timmar just nu i Battlefield V. Visst spelet saknar MYCKET WW2 content, för mycket fokus på "unknown battles", det var en stor miss. Det saknas ett riktigt anti-cheat och team-balancer. Sen gjorde man riktigt usla beslut under tiden med vapen balansen osv, patchar som ibland förstörde mer än dem fixade saker, gamla buggar kom ibland tillbaka osv.

Till plus sidan. Ingen 3D spotting, inga fåninga gadgets, riktigt bra gunplay, bra soldier movement, fortifications är ett måste om man ska ha mer förstörelse annars försvinner allt skydd, bra system för skins och customization (även om mååååånga av dem förstör WW2 känslan), kasta tillbaka/ skjuta granater, squad revives, squad reinforcements, i slutändan ett hyffsat bra custom servers stöd som skulle ha varit där vid release.

Battlefield V var ett bra Battlefield spel men ett dåligt WW2 spel, många av dem nya funktionerna och gameplayet gör det tyvärr svårt för mig att gå tillbaka och spela dem gamla titlarna.

1
Skriv svar