Kingdom Hearts-serien kommer till pc - Exklusivt för Epic Game Store

Robot
Kingdom Hearts-serien kommer till pc - Exklusivt för Epic Game Store
Medlem

Kul för folk som bara spelar på pc att få ta del av en bra, om än något förvirrande, spelserie. 👍

Testpilot

Har ju spelen till konsol och spelat mycket genom åren. Det som skulle kunna locka nu är väl om det går att modda, men är väl inte så hoppfull kring det tyvärr. Kul att det äntligen kommer till PC i alla fall, även om det är segt att det är exklusivt till en launcher.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jeppe109:

Kul för folk som bara spelar på pc att få ta del av en bra, om än något förvirrande, spelserie. 👍

Höll på att få en stroke när jag försökte reda ut vad som var vad


signatur
Medlem

Najs att egs får över exklusiva konsol spel över till PC.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Försökte mig på det första spelet via gamepass. Gillade det men tyckte det var lite svårt att fatta vad man ska göra. Man kunde heller mappa om kontrollen har jag föe mig vilket var lite jobbigt.

Medlem

Hoppas det blir en bra konvertering till pc. Men priset känns lite saftigt med tanke på hur gamla spelen är?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Höll på att få en stroke när jag försökte reda ut vad som var vad

Verkligen förvirrande! Jag har sett spelet på Gamepass men inte kunnat samla kraft att ens sätta mig in i vilket spel i ordningen det är...

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Kul för folk som bara spelar på pc att få ta del av en bra, om än något förvirrande, spelserie. 👍

Serien är inte direkt förvirrande om man spelar spelen i den ordning de släpptes. Spelar man däremot 1-2 och sen 3 då förstår man ingenting.

Medlem

Nice! Har dock alla spelen på Playstation (förutom Melody of Memory) men kul för PC spelare att få ta del av Kingdom Hearts.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Tänkte "Åh, kul, det är ju ändå en klassisk spelserie som jag har hört mycket gott om", men den otroliga röran av namn gjorde mig avtänd. Varför har man gjort så?

Testpilot
Skrivet av Havocado:

Tänkte "Åh, kul, det är ju ändå en klassisk spelserie som jag har hört mycket gott om", men den otroliga röran av namn gjorde mig avtänd. Varför har man gjort så?

Det var i samband med nysläpp på PS3 och PS4 när man valde att remastra spelen som de slog ihop en del spel till olika paket och valde då att kalla dessa för 1.5, 2.5, 2.8 och sen kom 3 då. Finns ingen förklaring till varför man valde att benämna det så, det är väl helt enkelt för att det är japanskt haha.

Jag funderar på att skriva en Kingdom Hearts guide här på forumet, kanske är önskvärt?

Medlem
Skrivet av Havocado:

Tänkte "Åh, kul, det är ju ändå en klassisk spelserie som jag har hört mycket gott om", men den otroliga röran av namn gjorde mig avtänd. Varför har man gjort så?

Det är Square Enix, de kan helt enkelt inte låta bli.

Medlem

Skaffade 3:an till xbox när det kom. Hade inte spelat något av de tidigare och tyckte det såg lite mysigt ut. Men herregud vilken rörig story. Första gången någonsin i ett spel som jag tryckt bort alla mellansekvenser. Det hade ju kunnat varit ett riktigt bra spel.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Najs att egs får över exklusiva konsol spel över till PC.

Vad får dig att tro att det är Epics förtjänst att dessa spel skall släppas på PC?

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

Vad roligt! Jag har alla spelen på PS4, har inte lyckats klara en av bossarna i 1.5, då den är super svår. Men får försöka spela igenom det på PS4 och hoppas på att klara av det. För jag såg att priserna på Epic skulle vara rätt så dyrt. Fick hela serien under 400 kr på PS4 när det var rea.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

dyb
Medlem

lite väl episkt dyrt med 1,5+2,5+2,8 för 900kr när det kostar 200kr till PS4. KH3+dlc för 600kr är väl iaf rimligt

Medlem

Synd att de inte släpper det för alla utan bara för folk som vill krypa för fötterna av kinesiska pengar.

Medlem
Skrivet av ulphen:

Skaffade 3:an till xbox när det kom. Hade inte spelat något av de tidigare och tyckte det såg lite mysigt ut. Men herregud vilken rörig story. Första gången någonsin i ett spel som jag tryckt bort alla mellansekvenser. Det hade ju kunnat varit ett riktigt bra spel.

Så du köpte den senaste delen i en lång serie spel och blev irriterad över att du inte hängde med i storyn?


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Gandir:

Synd att de inte släpper det för alla utan bara för folk som vill krypa för fötterna av kinesiska pengar.

Det var ju otippat att en nyhet rörande egs skulle bemötas av ett politiskt inlägg.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Gen
Medlem
Skrivet av Gandir:

Synd att de inte släpper det för alla utan bara för folk som vill krypa för fötterna av kinesiska pengar.

Bara att vänta på Steam versionen då. Blir väl ett år som vanligt? Förhoppningsvis billigare också.

Medlem
Skrivet av gunnzi:

Vad får dig att tro att det är Epics förtjänst att dessa spel skall släppas på PC?

Exakt. Dessa spel har varit i pipelinen för PC precis som många andra SquareEnix spel som redan släppts på PC. Det här hamnar snarare om vinstmaximering. Epic betalade en okänd summa för exklusivitet, som vanligt, för något som redan var färdigt att släppas.

För egen del har jag dem på konsol. Kommer fortsatt ej att stötta Epics monopol fasoner.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Så du köpte den senaste delen i en lång serie spel och blev irriterad över att du inte hängde med i storyn?

Det fanns ju sammanfattningar på nätet så det var inte det stora problemet. Tyckte det var bedrövligt berättat med otroligt långa och intetsägande dialoger.

Medlem

Kanske överväger att köpa till PC när det kommer till en trevligare butiksplatform.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

eld
Medlem
Skrivet av gunnzi:

Vad får dig att tro att det är Epics förtjänst att dessa spel skall släppas på PC?

Kingdom hearts har funnits i snart 20 år så någonting måste epic ha gjort för att pusha square över kanten.

Medlem
Skrivet av eld:

Kingdom hearts har funnits i snart 20 år så någonting måste epic ha gjort för att pusha square över kanten.

Nej nej, Epic gör bara saker av ondo.
Om man slår upp djävulen i ordboken ser man epics logga i definitionen.

Tycker det är så trist att allt ska ses från ett enda perspektiv nu för tiden.
Alla är kapabla till ondhet och godhet.
Det går att vara god och ond på samma gång. Det ena trollar inte bort det andra.

Ursäkta off topic men jag börjar bli så trött på att allt man inte håller med om ska bojkottas.

Tror jag behöver ta semester från sociala medier.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Har ju spelen till konsol och spelat mycket genom åren. Det som skulle kunna locka nu är väl om det går att modda, men är väl inte så hoppfull kring det tyvärr. Kul att det äntligen kommer till PC i alla fall, även om det är segt att det är exklusivt till en launcher.

144 hz!

Medlem
Skrivet av gunnzi:

Vad får dig att tro att det är Epics förtjänst att dessa spel skall släppas på PC?

De har gjort det förr med t.ex. heavy rain och bts som också var exklusiva


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av eld:

Kingdom hearts har funnits i snart 20 år så någonting måste epic ha gjort för att pusha square över kanten.

Final fantasy serien har funnits i mer än 20 år. Square Enix valde dock att släppa den på PC i närtid. Lika så med de flesta andra JRPG serier som de har haft mot konsol. Men det har skett endast efter de sett att deras testbalonger de släppt på främst Steam har sålt nog med enheter för att göra det ekonomiskt försvarbart. Nu mer så har de även släpp av sina mer moderna JRPG serier på PC i pipeline inte långt efter de kommer till konsol.
https://store.steampowered.com/franchise/squareenix

Så nej, epic har inget att göra med att kingdom hearts kommer till PC. Det har varit på G hela tiden och den enda orsaken att det inte släpps på Steam som övriga JRPG spelserier från Square Enix är att epic betalat dem en okänd summa för exklusivitet. Det handlar trots allt om profit för Square Enix då de från början har villkorat att släpa JRPGs till PC att de kan göra vinst på det. Vilket de har gjort.

Medlem

Epic fortsätter att göra livet bättre för oss.

Bock och bug.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

12
Skriv svar