Chivalry 2 får releasedatum!

Robot
Chivalry 2 får releasedatum!

Blir ett (blodigt) alternativ till medeltidsveckan på Gotland.

#chivalry-2


Inaktiv

Hoppas 2an har snabbare nätkod än 1an.
1ans närstrider kändes mest som man vevade för glatta livet och den som hade minst fördröjning vann.

Medlem

Tror det blir svårt för chivvy grabbarna att göra det bättre än mordhau, utifrån vad jag sett så verkar det inte alls lika raffinerat.

Tycker även att det är lite synd att dom inte fortsatte i samma anda som deadliest warrior, ninjor, samurajer, riddare, vikingar, pirater, det var en mycket underhållande combo

Medlem

Vet någon om man kan köra dedicated server likt det första?

Jag gillade verkligen ettan när den kom, fram tills de la till tappert (tabard). Enda sättet att se om spelaren framför en var med eller mot en var på röda eller blå detaljer på deras rustning. När det blev möjligt att ta på sig tappert så blev det nästan omöjligt att avgöra, dels för att den täckte de redan diskreta detaljerna på rustningen och dels för att den kunde ha fel färg på sig redan innan.

Hoppas de åtgärdar så att det faktiskt går att se vilket lag spelarna framför en tillhör, det känns som en viktigt detalj.

Medlem

Jag är VÄLDIGT nyfiken över vad detta kommer att göra för att försöka särskilja sig från underbara Mordhau!

Medlem

Tycker det går helt rätt riktning själv, vill man ha "realism" och bli ägd av någon sweat med 50/1 K/D ratio så har man redan Mordhau. Här vankas det överdriven action utan ursäkt med en släng fånigheter och jag tror inget annat än att det kommer bli kalaskul!

Medlem

Hoppas detta blir bättre än det jävla pisspelet Mordhau

Hatar utvecklarna av det skräpspelet, har inte hänt någonting sedan dom släppte det

Medlem

Tycker mordhau blev riktigt kasst, eller det är typ, folk började spela den där jävla gitarren sedan började utvecklarna att uppmuntra det där beteendet. Mycket dåligt.

I slutändan så hade vi roligare i chiv1 än i mordhau.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Visst är detta enbart online?

Avstängd
Skrivet av totte1015:

Hoppas detta blir bättre än det jävla pisspelet Mordhau

Hatar utvecklarna av det skräpspelet, har inte hänt någonting sedan dom släppte det

Det har inte hänt något med Mega Man 2 sen det släpptes heller. Likväl ett bra spel.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Det har inte hänt något med Mega Man 2 sen det släpptes heller. Likväl ett bra spel.

Och?

Avstängd
Skrivet av totte1015:

Måste ett spel ständigt utvecklas (såvida det knappt är spelbart vid release)? Många spel och hemsidor har gått i graven på grund av skaparnas oförmåga att förstå att deras produkt är fullkomligt duglig som den är.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Måste ett spel ständigt utvecklas (såvida det knappt är spelbart vid release)? Många spel och hemsidor har gått i graven på grund av skaparnas oförmåga att förstå att deras produkt är fullkomligt duglig som den är.

"ständigt"

Har inte hänt ett skit sedan spelet släpptes.

Det finns dom som klagar på att spelet inte utvecklas, som jag

Låter mer som du förklarar hur pizzerior går i graven när dom härjar om med ingredienser när det dom redan har smakar utsökt, inte hur spelutvecklare förstör sina egna spel med att uppdatera det, förbättra och hitta på nya saker.

Jag vet iallafall inget spel som har uppdaterats och gått i graven tack vare det...
Finns säkert relevanta exempel men jag tycker mordhau är skittråkigt bara, min åsikt är att det är exakt som det var vid release mer eller mindre, händer inget nytt och spännande.
Och att hoppa på tåget nu när över häften är hardcore players är skittråkigt det med.

Avstängd
Skrivet av totte1015:

"ständigt"

Har inte hänt ett skit sedan spelet släpptes.

Det finns dom som klagar på att spelet inte utvecklas, som jag

Låter mer som du förklarar hur pizzerior går i graven när dom härjar om med ingredienser när det dom redan har smakar utsökt, inte hur spelutvecklare förstör sina egna spel med att uppdatera det, förbättra och hitta på nya saker.

Jag vet iallafall inget spel som har uppdaterats och gått i graven tack vare det...
Finns säkert relevanta exempel men jag tycker mordhau är skittråkigt bara, min åsikt är att det är exakt som det var vid release mer eller mindre, händer inget nytt och spännande.
Och att hoppa på tåget nu när över häften är hardcore players är skittråkigt det med.

Spelet var alltid menat som ett elitistiskt spel. Men okej, låter mer som att Apex är din typ av spel. Jag personligen stör mig på när utvecklare försöker forcera in uppdateringar i spel (såvida, som sagt, de är i ospelbart skick).

1
Skriv svar