Playstation Classics på Playstation Store

Medlem
Playstation Classics på Playstation Store

Köpte PS1-spel därifrån (till PS3) för några år sen, men nu får jag inte upp några träffar när jag söker.
Lite sugen på Tomb Raider 3. Senaste äldre spelen jag köpte var San Andreas till PS3 (nu hittar jag bara PS4-versionen) och Vice City till PS4.
På amerikanska Store hittar jag PS1-spelen, men kan man köpa och ladda ner till PS3, när man bor i Sverige? De har väl andra versioner, NTSC?

Inaktiv
Skrivet av scaryfoot:

Köpte PS1-spel därifrån för några år sen, men nu får jag inte upp några träffar när jag söker. Senaste äldre spelet jag köpte var San Andreas till PS3, nu hittar jag bara PS4-versionen.
På amerikanska Store hittar jag PS1-spelen, men kan man köpa och ladda ner till PS3, när man bor i Sverige? De har väl andra versioner, NTSC?

Borde inte vara några problem. NTSC/PAL gäller bara fysiskt format.

Medlem

Om du vill spela eller köpa PS1-spel från PS Store så behöver en PSP, PS3, PS Vita eller PSTV för det. Av någon anledning så vill dom inte stödja sitt egna ekosystem av PS Classics med varken PS4an eller PS5an.

Du kan även om du vill skaffa ett amerikanskt PS konto om du nu vill köpa/spela NTSC-versionener eller dom många suveräna PS1-spel som aldrig kom till Europa, men du behöver likväl en PSP, PS3, PS Vita eller PSTV för att spela.

Medlem

Jag har för mig att du kan ladda ner alla dina tidigare köp, trots att de inte hittas i en normal sökning. Du måste söka upp listan på dina tidigare köp. Den finns både i playstation store och via kontomenyn på ps3:an.

Medlem

PlayStation™Store stängs för PlayStation®3-konsoler den 2 juli 2021 och för PlayStation®Vita-konsoler den 27 augusti 2021. Dessutom kommer de återstående köpfunktionerna för PSP™ (PlayStation®Portable) också att avaktiveras den 2 juli 2021.

Vilka funktioner kommer jag att kunna använda när PlayStation™Store är stängt och vilka köpfunktioner kommer jag att kunna använda på PS3-, PS Vita- och PSP-konsoler?

Funktioner som du kommer att kunna använda:

Du kommer fortfarande kunna hämta och spela spel som du har köpt. Du kommer fortfarande ha tillgång till video-/medieinnehåll som du tidigare har köpt. Du kommer fortfarande kunna lösa in spel- och PlayStation®Plus-kuponger. Du kommer fortfarande kunna ladda ned och spela spel som du har fått tillgång till via PlayStation®Plus så länge du är medlem av tjänsten.
Funktioner som du inte kommer att kunna använda:
Du kommer inte längre kunna köpa digitalt innehåll till PS3, PS Vita och PSP, inklusive spel och videoinnehåll. Du kommer inte längre kunna göra köp i spel på PS3-, PS Vita- och PSP-konsoler.

1
Skriv svar