Fram med spelblöjan – System Shock 2: Enhanced Edition kommer få VR-stöd

Robot
Fram med spelblöjan – System Shock 2: Enhanced Edition kommer få VR-stöd

"Look at you, hacker: a pathetic creature of meat and bone."

#Nightdive-studios, #System-shock-2-enhanced-edition


Medlem

Fantastiskt! Även om det har hintats om det tidigare.

Inaktiv

Wow! Har inte alls hört om detta men jag är glad att jag gjorde, inte minst att co-op ska funka bättre vilket var det största problemet jag hade med SS2.

Medlem

Lär skaffa enbart pga VR stödet 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Soundtracket säger jag bara...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Geeks Gaming

Har man kickstartat remake av ettan så får man ss2ee gratis.

eld
Medlem
Skrivet av magma:

med lite voice lines på det också säger jag bara...

Medlem

Hmm, stackars Calle?

Geeks Gaming

Btw så är detta världens bästa spel enligt mig.

Skribent
Skrivet av Jinxswe:

Btw så är detta världens bästa spel enligt mig.

Tycker 1an var mycket bättre, men då är det mer ett grottkrälar RPG i rymden och gillade det bättre än fps-vägen de gick i 2an.

Dock fortfarande ett fantastiskt bra spel


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ser verkligen fram emot detta! Många "fina" (läs asläskiga) minnen med SS2.

Geeks Gaming
Skrivet av Johlor:

Tycker 1an var mycket bättre, men då är det mer ett grottkrälar RPG i rymden och gillade det bättre än fps-vägen de gick i 2an.

Dock fortfarande ett fantastiskt bra spel

Tyvärr är jag för "ung" för ettan. Har testat spela de flera gånger men är är extremt komplicerat speciellt när det kommer till kontroller och inventory management.

Därför jag kickstartat remaken så jag kanske kan uppleva spelet xD

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Tyvärr är jag för "ung" för ettan. Har testat spela de flera gånger men är är extremt komplicerat speciellt när det kommer till kontroller och inventory management.

Därför jag kickstartat remaken så jag kanske kan uppleva spelet xD

Lite synd, för det var verkligen ett spel av tiden och jag är glad att jag spelade när det kom ut. Man hade liksom inte något annat val när man väl köpt ett spel och det visade sig kanske egentligen vara lite för invecklat 😁

Lite som när man helt ovetande fick föräldrarna att köpa Project Stealth Fighter som tioåring, öppnade boxen och hittade en bok på 120+ sidor full med sådana här saker!

Skribent
Skrivet av Jinxswe:

Tyvärr är jag för "ung" för ettan. Har testat spela de flera gånger men är är extremt komplicerat speciellt när det kommer till kontroller och inventory management.

Därför jag kickstartat remaken så jag kanske kan uppleva spelet xD

Ja det är ju lite ett spel från sin egen tid, men jag tycker det mest pratas om 2an när man pratar om System Shock och glömmer bort hur fantastiskt 1an egentligen var. Även om det kanske inte helt håller idag, men remaken är verkligen välförtjänad där...så lite redemption.

Skrivet av Kyraal:

Lite som när man helt ovetande fick föräldrarna att köpa Project Stealth Fighter som tioåring, öppnade boxen och hittade en bok på 120+ sidor full med sådana här saker!

Haha, jag köpte Falcon 3.0 och möttes av samma sak. Förväntade mig att leva ut mina Top Gun-drömmar, men fick i stället sätta mig i skolbänken och plugga i flera timmar för att ens klara första uppdraget. XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Skönt med fler satsningar på VR. Det är framtiden.

NuZ
Testpilot

How can you challenge a perfect, immortal machine?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

How can you challenge a perfect, immortal machine?

"What is a drop of rain, compared to the storm? What is a thought, compared to a mind? Our unity is full of wonder, which your tiny individualism cannot even conceive."

1
Skriv svar