Diskutera - Vilket Battlefield är bäst?

Medlem

Vietnam följt av BF4. 2142 var underskattat med dess fantastiska Titan-läge men fastnade aldrig riktigt för framtidstemat på fordon och vapen. Riktigt tragiskt att Dice var för inkompetenta för att ta 1943 till PC dock, var riktigt roligt på PS3.

Medlem

Jag tyckte att BF2 sper som spel och var kul och skulle vara kul att spela även idag , 1942 var bra med långsamt tempo och stora banor ,2142 var helt ok med där gick gränser för hur mycket man kunde mjölka BF serien -spelade även Heroes , var helt ok för min del och faktiskt finns uppe med spelservar - har tänkt att ladda ner spelet men ha inte blivit av- Och resten av BF -har BF4 spelade 1 timme , köpte även Star Wars i samma veva för att spela med brorsonen -men jag har inte ens öppnat plasten runt spelet som man köpte för fullt pris på webhallen . BF2->1942->2142->Heroes. Resten struntade jag i -man släpper inte BF som fifa och det står jag för. Blir inget mer Battlefield för mej om inte dom släpper remaster.

Medlem

Battlefield 2 !

Medlem

1) Battlefield 2
Därefter
2) Battlefield: Bad Company 2
Därefter
3) Battlefield 1942

Medlem

Jag har nog haft som roligast med BF3 men det var för att jag älskar CQC/Deathmatch/Freeforall. Det började med COD4 och kulminerade i detta spel. Tyvärr är det inte lika roligt längre. BF1 var helt ok men BF5 tappade det igen...

Medlem

Med tanke på hur skönt community och hur roligt det var att gå online och köra med polarna så är BF2 helt ohotad etta.
Svårt att separera Vietnam, BC2 och BF3 i den övriga toppen.

Medlem

Får nog säga Battlefield 2. Det var BattleFIELD inte Battlecloset som de små fjantbanorna blev senare. Det fanns långt mer fordon än i senare spel också. Commander assets gjorde också att det fanns mer att göra, om du lyckades smyga dig runt och slå ut radar och kanoner så påverkade du verkligen hur den rundan utvecklade sig. Det (och 2142) var det sista BF som gjordes utan spelförstörande hänsyn till sketna konsoller och de tekniska begränsningar som det innebar.

BF2142 måste dock få ett hedersomnämnande för bäst squad-funktioner, det lönade sig verkligen att vara med i en fungerande grupp. Lite kul med titan-mode också. Skulle inte säga nej till BF2142 med modern motor.

Medlem

Har flest fina minnen från BF 1942, men Bad Company 2 är och nosar precis i hasorna.

Medlem

för min del är det jämt mellan dessa tre, pga många anledningar:
BF2 - 2142 - BC2

Medlem

Bästa story/kampanj: Battlefield Bad Company 2
Bästa mulitplayer: BF3

Medlem

Battlefield 1942, inget snack om saken!

Medlem

BF2, tätt följt av 1942.

Medlem

Battlefield 2. Har oerhört starka minnen från det spelet. Det är ett av de bästa spelen någonsin för mig.

Medlem

BF1942 tillsammans med modden Forgotten Hope.
BF2 i viss mån.

https://youtu.be/buU7_cDKQ2M?t=216

Medlem

Bad Company 2 om jag minns rätt:D

Medlem

helt klart Battlefield Hardline !! sjukt underskattat spel.

ELF
Medlem

Utan tvekan BF1942.
Bara grundspelet var ju ren kärlek. Flygplan, markfordon, marktrupper, båtar och ubåtar. Allt i ett och samma spel. Det var tider det.

Men moddarna tog det till helt nya höjder.
Forgotten Hope (Blir alldeles varm om hjärtat när jag tänker på vilket grandiöst projekt detta ändå var.
Eve of Destruction
Desert Combat
1918
Galactic Conquest
Silent Heroes

//End of discussion


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Top 3:

BF2
BF Bad Company 2
BF2142

Medlem

Bad company 2 skulle jag nog vilja påstå.
De senaste två är alldeles för lite fordonsbaserade. Låter som det kan bli ändring på det i nästa del av serien om jag tolkar rätt....

Medlem

Originalet 1942 ligger varmt om hjärtat, kanske mycket nostalgi kring det dock.
Bäst måste jag nog säga att Bad Company 2 var/är. Mest pga att det är det spel i serien jag lagt flest timmar online på.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

BF2 strax följt av BF3.
Det var rejält maffigt att dra fram, en squad med kompisar, i ett gäng stridsvagnar.

Medlem

1: Battlefield 1942
2: Battlefield 2
3: Battlefield: Bad Company 2
4:Battlefield Vietnam
5: Battlefield V
6: Battlefield 1
7: Battlefield 3
8: Battlefield 4

Går emot trenden och rankar 3 och 4 långt ner, hatar alla löjliga gadgets och 3D spotting i dessa spel.
Battlefield V var ett bra Battlefield spel, men inte ett bra WW2 spel, allt för mycket av större kända WW2 sla saknades. Men många bra nya saker introducerades här som gör det svårt iaf för min del att gå tillbaka till dem äldre spelen igen.
Battlefield 1 hade en riktigt bra WW1 känsla men saknade liite Battlefield känsla då det var lite för lite fordon och jag hatar RBD mekaniken på vapnen.

Mest tid spenderade man nog i Battlefield 1942 med Silent Heroes modden och kart verktyget

Medlem

Battlefield 1942: Desert Combat
Bad Company 2
Battlefield Vietnam (musiken gjorde mycket)

Hedersomnämnande; Battlefield Heroes - Ruskigt kul hade jag med det


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

BF4 - BF2 - BFBC2 - BF2142

Medlem

BC2 - BF4 - BF3 - BF2


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Avstängd

BF4 helt klart bäst. Följt av BfBc2

Medlem

Battlefield 4 hade allt nästan, enda ja saknade var mod stöd o att kunna ratta större båtar o så som i bf 1942.

Medlem

Min lista blir så här. Rangordnade spelen efter de jag tycker att jag haft mest kul med. Bf 2142 var riktigt kul, men tycker att det gick för fort att bli "högsta level". Det är kul när det tar tid att nå högre grader, dels hart man något att sträva efter i spelandet samt att en spelare med högre grad blir respekterad på ett helt annat sätt, man litar ju mer på en trestjärnig rekryt än en menig.
Systemet med utmärkelser i Bf2 var riktigt skoj, jag fick min Golden scimitar här om dagen när jag spelade Bf2, det var inte gjort på ett par timmar..

1. Battlefield 2
2. Battlefield 2142
3. Battlefield BC2
4. Battlefield 1942
5. Battlefield 3

Medlem

@sweclockern 2142 hade en intressant rank genom att top spelaren för månaden/veckan (om jag minns rätt) blev ''supreme commander''. Där fanns respekt

Sånt hade jag velat ha tillbaks. Eller snarare att man har roll ranks. Är man topnotch tank/flygförare så ser ranken annorlunda ut jämfört med infanteri


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Skriv svar