Diskutera - Vilket Battlefield är bäst?

Medlem

Min favorit är bf 1943, arcade-spelet till xbox 360! Oj vad jag spelade det! Lättillgängligt och underhållande. Tre olika vapen har jag för mig och roliga fordon. Allt kändes närmre på något sätt. Man blev inte skjuten av någon som låg gömd i en buske 400 km därifrån

Medlem

Battlefield 1942: Desert Combat var fantastiskt!
Tog många timmar att lära sig hantera helikoptern men när man väl fick till det var det en fröjd.

Medlem

BF1942 - BF2 - BF3

I den ordningen. Remakes, moddar och annat räknar jag inte.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Battlefield 1942 toppar helt klart listan. Spelar det forrfarande ibland. Battlefield Vietnam gillade jag med. Codename Eagle (föregångaren till bf) hade jag sjukt roligt med på lan, det spelet var riktigt bra för sin tid, kom lite för tidigt innan alla hade bra internet bara.

Efter dessa tycker jag det gick utför. Battlefield 2 var okej. Har provat istortsett alla men de nya är för fast pased för min del. Gillar inte heller fordonsystemen etc i de nya och de lyckas inte fånga samma känsla.

Medlem

Även om spelarbasen inte är så stor provade jag på multiplayer i BF: Bad Company 2 på xbox game pass för ett tag sen. Vilken känsla det är i kontrollerna, banorna är ju guld värda och minns med glädje när spelet kom Så det blir BC 2 för mig!

Medlem

BF1942 och expansionerna till det, herregud va roligt dä va


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Medlem

Bf2 allt annat efter är en ovärdig kopia av cod mw

Medlem

BC2 och 2142


signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 "Signaturen är nästan stulen"

Medlem

Tror jag haft roligast med BF3 men gillade även BF4 och BFV jävligt mycket. BF1 var inte riktigt min grej och Hardline var riktigt kasst.

Medlem

Jag har bäst minnen från Battlefield 1942, men Battlefield 2 är nog det bästa spelet i serien ändå


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Battlefield 1942. Kommer ihåg att man spelade med bottar(stavning) det var skitkul, vilka massiva slag man skapade.

Medlem
Skrivet av denza:

Battlefield 1942. Kommer ihåg att man spelade med bottar(stavning) det var skitkul, vilka massiva slag man skapade.

Jo bottar kan vara skitkul, speciellt med moddade versioner av spelet så man kan köra 256 spelare osv, massiva invasioner

Medlem

Svårt. Tycker kampanjer och multiplayer är olika bra i olika spel.

Battlefield 3 säger jag.

Medlem

2an. Tveklöst. Bäst maps, roligast fordon.
Enda dåliga var hitreg online.

Håller därefter 2142, titanmode var asroligt.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Jag hade svinroligt i BF3 så det får nog bli den för mig.

Avstängd

Helt klart Battlefield 5, det måste vara det bästa battlefield spelet genom tiderna.

Det är så verklighetstroget då det känns så inkluderande att se människor som fuskar och älskar att förstöra för andra, precis som i verkliga livet. Deras marknadsföringskampanj låg ju verkligen i tiden. Spelkampanjen är lysande, den skapar verkligen en tramsigt förljugen bild av vår historia, precis som det ofta görs i samhället. Men bäst är mångfaldsperspektivet tycker jag. Jag hoppas de tar det steget längre nästa gång. Jag vill gärna kunna spela som rullstolsbunden hästgiraff. Alla identifierar sig inte som man eller kvinna och därför är det viktigt att få med alla grupper.

Medlem

Går på det jag spelat mest av på både pc och konsoll och det är bf4


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skriv svar