Axiom Verge 2 kommer även till PC, men exklusivt på Epic Games Store

Robot
Axiom Verge 2 kommer även till PC, men exklusivt på Epic Games Store

Ännu mer pixlig Metroidvania-action!

#Axiom-verge-2, #Thomas-Happ


Medlem

Ett givet köp!

Medlem

Har lirat det första, det är meh..

Medlem
Skrivet av Seneca:

Har lirat det första, det är meh..

Tack för ett utförligt omdöme!😂

Medlem

Lame
Blir att vänta ett år, eller helt enkelt bara köpa det till switchen


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Metroidvaina fan här

Jag har spelat Metroid 1, Super Metroid och Castlevania Symphony of the night i 100-tals om inte 1000-tals timmar så när jag såg trailern till Axiom Verge blev jag mycket pepp. När jag sedan testade att spela det så kändes det som att det bara kopierat förlagorna utan att tillföra någonting nytt så jag fortsatte att spela de mycket bättre originalen. Nu när jag ser en trailer [edit: till del 2] så blir jag inte ens tilltalad av den. Sorgligt.

Medlem

Ibland tycker jag om när ett spel inte tvingar fram nya idéer och man vet vad man får.
Lite som en b-skräckfilm där största behållningen inte är filmen i sig, utan snarare att ha en filmkväll med allt annat runtom.

Tror vi har plats för alla möjliga typer av spel och jag tror många kommer tycka om detta väldigt mycket.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Lame
Blir att vänta ett år, eller helt enkelt bara köpa det till switchen

Tycker den här typen av spel gör sig bäst på Switch.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tycker Epic gör helt fel när dom gör såna där dealer och sätter exklusiv enbart på deras launcher. Gör det bara tråkigare för oss gamer när vi föredrar andra plattformar.

Medlem

Jag tyckte första Axiom Verge var riktigt underhållande, bra kontroller och stämningsfullt. Kommer definitivt testa tvåan!

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Tycker Epic gör helt fel när dom gör såna där dealer och sätter exklusiv enbart på deras launcher. Gör det bara tråkigare för oss gamer när vi föredrar andra plattformar.

Det är ju snarare utvecklaren/utgivaren man ska "klaga" på.
Dom får en garanterad summa oavsett hur mycket det säljer, det kan vara lockande för vissa beroende på typ av spel.
Jag tror att i långa loppet är det en "förlust" men då gäller väll inte exlusiviteten längre och man kan släppa på Steam.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Dag ett köp! Älskade ettan!

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Tycker Epic gör helt fel när dom gör såna där dealer och sätter exklusiv enbart på deras launcher. Gör det bara tråkigare för oss gamer när vi föredrar andra plattformar.

Det är enda sättet de kan få in folk på deras plattform, de har ingenting annat som gör dem speciella och deras utveckling går uppenbart fruktansvärt långsamt. Jag tycker fortfarande att de skulle agera som konkurrent istället och locka folk med lägre priser och en bättre plattform så hade fler kanske övervägt att köra dem, för min del kommer jag aldrig köpa något igenom Epic p.g.a. deras attityd, då väntar jag på Steam releasen istället, har ändå redan en enorm backlog på spel som det är.

1
Skriv svar