Se 9 minuters gameplay från Nier Replicant ver.1.22474487139

Robot
Se 9 minuters gameplay från Nier Replicant ver.1.22474487139

Ung protagonist besöker tempel – ni kan inte ana vad som händer sen!

#Nier-replicant, #Square-enix


Medlem

Aldrig lirat originalet men tycker Nier: Automata är skitgrymt så tror jag kommer gilla detta. Ser fram emot det

Avstängd

Ogillar spelen men är väldigt fascinerad av spelens bakgrundsstory och lore.

Medlem

Jag funderar mest över fröknarna som knatar ut på äventyr i nattlinnet...verkar va en trend!

Medlem

Älskar första NieR, mitt favoritspel till PS3.

Var oerhört hypad inför NieR: Automata och förhandsbokade Black Edition för 2300kr, men det slutade med att jag blev besviken. Platserna, karaktärerna, berättelsen och musiken är alla bättre i originalet, det enda som Automata gjorde bättre var dess gameplay.

Är lite kluven till om jag ska köpa nyversionen eller ej, gillar hur man i NieR Gestalt spelar fadern istället för Replicant där man är en mer anime-stereotypiskt "oniisan". Inte alltför glad för ändringarna i musiken heller. Får hoppas dom släpper en nyversion eller DLC av NieR Gestalt någon gång, annars så håller jag mig troligtvis till PS3-versionen.

Testpilot

Ett av få bra spel att se fram emot i år

Medlem

Ska bli sjysst att få spela spelet äntligen. Jag har bara sett en genomspelning av det på Youtube. Storyn är fantastisk.

Medlem

Givet att pc porten blir bättre än Automatas så kan det nog bli kul att testa detta.

Medlem

Har Automata kvar i backloggen. Varit högt på spellistan men ja, ni vet hur det är.

Som jag förstått så utspelar sig Replicant innan Automata och jag bör därför vänta med att spela Automata då det finns en hel del kopplingar.

Man får väl se hur länge Replicant kommer ligga i backloggen hehe.

Hoppas på att man kan ändra till japanskt röstskådespeleri likt Automata, för engelskan låter inte sådär dunderhet.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det första Nier är i mitt tycke betydligt bättre än Automata, men jag är inget fan av att man inte får lira som farsgubben i denna remake

Medlem

Det enda som jag är besviken på av det jag sett är att de valde att göra om versionen där man spelar brodern istället för pappan


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Har varit sugen i flera år på att testa Nier men hade ingen koll på att det skulle komma en remaster. Det här kan jag ju inte missa!

1
Skriv svar