Cyberpunk 2077-intäkterna störtdök i USA i januari

Robot
Cyberpunk 2077-intäkterna störtdök i USA i januari

Från 2:a till 18:e plats.


Medlem

Jag tycker spelet verkar toppen utifrån idé, värld osv men är nog en av förhoppningsvis fler som inte förbokade, väntade på reviews och nu kan tänka sig vänta tills spelet fått välbehövliga patchar och uppgraderingar. Om de så tar ett eller två år förväntar jag mig att CDPR fixar detta. Det finns massa potentiella köpare om man bara tar sig an uppgiften att fixa sin skit, vilket flera spel redan bevisat.

Gnällkuk

Tog en paus från spelet i december, uppenbart att första patchen inte var tillräcklig så inväntar februari-patchen innan jag återvänder


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det är så det går när giriga investerare vill ha snabb utelning och stressar tillverkare att få ut produkten. Hoppas de lär sig i framtiden så det inte blir en kollaps som på 80 talet.

Medlem

Hur kommer det sig att speljournalister knappt berör det faktum att spelet fram tills ett år innan släppet sade sig vara ett rollspel för att senare hux-flux bli en generisk action-shooter? Kan det vara en bakomliggande faktor att spelet fått massiv kritik och därmed sålt dåligt?


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Det är väl inte så oväntant. Speciellt nu för tiden när de flesta förbokar och all info finns tillgängligt direkt på nätet.
Förr i tiden sålde väl spelen starkare under en längre tid och mycket gick via "word of mouth" och typ tidningar.

Det vore dock väldigt kul om CDPR kan "fixa" spelet och göra ett litet nysläpp. Så jäkla mycket potential.

Medlem

Jag har ingen brådska, väntar 1-2 år tills spelet är fixat och kanske eventuella dlc följer med på köpet

Medlem
Skrivet av Jaydee3:

Det är så det går när giriga investerare vill ha snabb utelning och stressar tillverkare att få ut produkten. Hoppas de lär sig i framtiden så det inte blir en kollaps som på 80 talet.

Även om jag håller med så spelar det ingen roll då dom tjänat sina miljarder på spelet. Vi får helt enkelt vänja oss med "ofärdiga" spel alternativt att allt släpps som early access så man kan gömma sig bakom det.

Medlem

Ja den här härvan låter ju helt och hållet bero på ägarna / styrelsens dåliga beslut.
Dålig moral och chanstagande för att få ut något till julhandeln.
Ungefär som inte gamers upptäcker felen eller bara sitter hemma i de tysta hahahaha

Medlem

Väntar tills spelet kommer ut på Xbox Game Pass...

Medlem

Efter att spelat ca 150 timmar så kan jag lätt säga att det är inget The Witcher kvalité över det här spelet.
Det har inget med buggar att göra men settingeb och gameplay, visst settingen hade funkat om gameplayet var bättre och kanske mer som the Witcher.
Men nu är det BARA story, allt annat är skit dåligt faktiskt.
Det började bra men ingen utveckling i spelet sker.
Vet inte när jag förbokade ett spel senast men man gick på en mina direkt man avvek från det.
Nåja fick iaf en Chromecast


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hur fungerar PS5 versionen?
Min plan är att vänta tills jag får min ps5... men de lär dröja...


signatur

🐖💨💩

Medlem
Skrivet av Tronic:

Hur fungerar PS5 versionen?
Min plan är att vänta tills jag får min ps5... men de lär dröja...

Det finns ingen PS5 version egentligen.
Man spelar PS4 versionen i BC mode, vilket ger bättre prestanda.

En "riktig" PS5 version kommer förhoppningsvis någon gång under 2021.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Väldigt glad att jag fick min refund. Spelade på PS5 så prestandan var okej men själva spelet i sig var ingen höjdare, långt från vad som lovades.

Kommer inte köpa spelet på nytt, dom fick sin chans.


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:

Väldigt glad att jag fick min refund. Spelade på PS5 så prestandan var okej men själva spelet i sig var ingen höjdare, långt från vad som lovades.

Kommer inte köpa spelet på nytt, dom fick sin chans.

Japp, samma här på XSX. Bad om en refund efter cirka 8-10h speltid.

Min refund hade inget med kvaliten på grafiken eller buggar i sig, utan att det bara är totalt platt och dött. Finns absolut inget liv i karaktärerna. Tror inte ens det går att rädda med patcher..

Medlem

Hmm spelet står på min to-do list men lär dröja innan jag plockar upp det efter vad alla skriver här inne. Vill spela på PS:5a också så då dröjer det nog ännu längre tid.

KoP
Medlem

Redan inne på min andra igenomspelning utav Cyberpunk 2077 (på en av dessa last-gen konsoler där spelet tydligen skulle vara ospelbart). :'D

Medlem

Har spelat igenom en gång lite väl fort, assault mode on, samt börjat på runda två. Mer smygande och hackande den här gången.

Pausat och väntar som många andra.

Det är ju inget dåligt spel. Storyn är bra. Sidohistorierna och gigsen är guldkornen enligt mig. Runda ett och två är helt olika upplevelser då jag grottade in mig mer i dessa.

Spelat på PS5, funkar bra med andra patchen, mindre grynigt, bättre flyt, kör omtag när PS5-versionen släpps och hoppas att utvecklarna kan få lite sinnesro och leverera utan påtryckningar från ledning, hackertöntar eller ”sanningssägande internet personas”

Från en som följt utvecklingen ganska noga har jag svårt att förstå de som drar upp GTA hela tiden.
De har ju flera gånger sagt att det inte är liksom poängen.

Här t.ex. https://www.fz.se/nyhet/283706-cyberpunk-2077-kan-spelas-som-...

Har både tålamod och andra titlar.

eld
Medlem
Skrivet av IMSG:

Vi får helt enkelt vänja oss med "ofärdiga" spel alternativt att allt släpps som early access så man kan gömma sig bakom det.

Nu ska vi inte blanda ihop trasiga storsläpp med spel som väldigt öppet är i early access, då den senare kategorin har otaliga succéer.

Medlem
Skrivet av snubben:

Jag har ingen brådska, väntar 1-2 år tills spelet är fixat och kanske eventuella dlc följer med på köpet

Har precis samma plan, jag känner ännu mer nu att jag gjorde rätt att inte köpa vid släppet.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av IMSG:

Även om jag håller med så spelar det ingen roll då dom tjänat sina miljarder på spelet. Vi får helt enkelt vänja oss med "ofärdiga" spel alternativt att allt släpps som early access så man kan gömma sig bakom det.

Betydligt fler bra spel levereras från early access än AAA-industrin


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av eld:

Nu ska vi inte blanda ihop trasiga storsläpp med spel som väldigt öppet är i early access, då den senare kategorin har otaliga succéer.

Nej men stora titlar kommer gå mer och mer early access. Finns såklart flera anledningar men jag tror framtida spel kommer gå den vägen för att sen kunna vifta bort kritik (eller undvika den). Jag menar ingen hade gnällt om CDPR kallat Cyberpunk early access och siktat på full release 2022. Hade garanterat sålt för ungefär samma siffror. Win/win.

Medlem

Avbokade spelet i sista sekund vilket visade sig vara ett bra beslut 😆! Nu väntar jag istället tills spelet är "färdigt" och finns på GamePass 👍

eld
Medlem
Skrivet av IMSG:

Nej men stora titlar kommer gå mer och mer early access. Finns såklart flera anledningar men jag tror framtida spel kommer gå den vägen för att sen kunna vifta bort kritik (eller undvika den). Jag menar ingen hade gnällt om CDPR kallat Cyberpunk early access och siktat på full release 2022. Hade garanterat sålt för ungefär samma siffror. Win/win.

Early-access spel viftar inte bort kritik, de måste fixa samma buggar och fixa upp spelet precis som alla andra utvecklare.

Skillnaden är mer den att det sker öppet och tydligt, folk vet vad de ger sig in i. Utvecklaren är tydlig med vad som inte är i spelet ännu och vad de vill få in.

CDPR hade absolut klarat sig undan bättre om de släppt i early access, men då hade de även behövt vara öppna med att spelet var ofärdigt, vilket de inte behövde vara nu.

Medlem

Fortfarande än av dom bästa spelen ute just nu. Har över 200hr och hittar massa sjuka missions än hehe. Buggar hittar jag knappt(pc) och det flyter på riktigt bra med rtx. Galet snyggt och coolt spel. Längtar efter dlc och ännu mer content.

Medlem

Vårat förretag ha blivit hackad! Just cyberpunk 2077 koden har dom tagit.. bla bla bla.. sammanträffanden eller inte. Sen det här!! Kommer härnäst då, att servern med all back up data brann upp och över vaknings kamrorna hade ingen kontakt just då eller att taket rasade in krossade alla datorer, men ingen kom tillskada.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Efter att spelat ca 150 timmar så kan jag lätt säga att det är inget The Witcher kvalité över det här spelet.
Det har inget med buggar att göra men settingeb och gameplay, visst settingen hade funkat om gameplayet var bättre och kanske mer som the Witcher.
Men nu är det BARA story, allt annat är skit dåligt faktiskt.
Det började bra men ingen utveckling i spelet sker.
Vet inte när jag förbokade ett spel senast men man gick på en mina direkt man avvek från det.
Nåja fick iaf en Chromecast

Jag tycker gameplay är mycket roligare i cyberpunk. Eller att springa runt och döda är mycket roligare, medan att levla och hur de gjort med items är mycket sämre.
Jag sprang runt som netrunner med katana, och så mycket smygande. Det var sjukt kul. Fram till att spelet blev för enkelt, då blev det lite tråkigare.
Men jag tycker, på det stora hela, att cyberpunk är roligare och har bättre stämning än Witcher 3.

Medlem

Spelade igenom det hysteriskt metodiskt. Körde typ inte bil (om det inte ingick i missions) eller använde quick travel de första 100 timmarna. Gjorde ALLT utom main storyn. Och brände ut mig duktigt på det. Sidmissions och framför allt Gigs är så hjärndöda att man vill gråta. Kokade snabbt ner till "Döda alla på området över gatan och tryck på nån grej". Jag försökte verkligen leva mig in och läsa terminaler ect.

Världen är helt opåverkningsbar. Friade den där andre Maelstrom-ledaren Brick i början. Trodde att det skulle få konsekvenser sidare. Nepp, inte så mycket som ett pip. Mördade hundratals Maelstrom-gangers (som enligt ingame infon är 40-50 members) på gatan och i Gigs. De är fortfarande mina vänner verkar de som.

Jag har inga problem med kraschar eller buggar. Råkade så klart ut för en och annan, men inte så det störde. Att polisen är ett skämt och inte kan köra bil kan jag stå ut med. Combaten är till och med helt ok.

Men detta var ju inte det RPG som jag trodde det skulle vara. CDPR skulle vara mer tydliga att detta är ett filmiskt actionäventyr och strömlinjeformat därefter. Ta bort all levelgrind, Gigs och t.o.m. karaktärskapandet så fattar man direkt att detta är Mass Effect och inte Fallout New Vegas.

Mainstoryn är bra. Karaktärerna är också bra och en liten tår fälldes i slutet på resan för min Nomad-V.

Jag tror att de initiala recensionerna blev så höga för att spelet helt enkelt gör sig bäst när man blastar igenom det på 30 timmar.

Medlem

Förhoppningsvis har många av pre-order folket fått sig en funderare och gör klokare beslut framöver vilket gynnar alla förutom företagen

Medlem
Skrivet av Whisp:

Jag tycker gameplay är mycket roligare i cyberpunk. Eller att springa runt och döda är mycket roligare, medan att levla och hur de gjort med items är mycket sämre.
Jag sprang runt som netrunner med katana, och så mycket smygande. Det var sjukt kul. Fram till att spelet blev för enkelt, då blev det lite tråkigare.
Men jag tycker, på det stora hela, att cyberpunk är roligare och har bättre stämning än Witcher 3.

Ja man tycker olika
själv är det just det här springa runt och katana ner eller skjuta ner alla som jag tycker är det tråkigaste i spelet. Det var kul i början men det känns senare som man bara springer omkring utan motstånd och tar ner fiender korts och tvärs. Nån variation eller utveckling sker inte så det är rätt hjärndött.
Man kan inte ens "tramsa" eller göra "häftiga kills". Det är typ spring fram slå eller skjut, spring vidare slå eller skjut. Fienderna står bara och tittar eller har en "combat ai" som jag inte sett så dålig på jag vet inte när.
Jag tycker nog det förstörde spelet att göra det ett FPS.

Jag hade feeling i början men den försvann.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar