Rockstar kommer inte att överge singleplayer

Robot
Rockstar kommer inte att överge singleplayer

Take-Twos vd säger att man kan göra två saker samtidigt, och behålla kvaliteten.

#dlc, #gta-v, #red-dead-redemption-2, #singleplay


Avstängd

De har i princip redan gjort just detta.

Medlem

Jag tror SP från Rockstar är halvt kört. Däremot kanske någon skön online npc version. Ge mig bara gta 6 jag kommer älska det hursom

Medlem

Fan vad de ljuger. Var är single-player DLC till GTA V som skulle kommit för 7 år sedan?

Frilansare
Skrivet av General White:

De har i princip redan gjort just detta.

Fast vadå? Red Dead 2 och GTA V är ju båda (gedigna) singlplayspel såväl som multi? Tänker du att man övegivit single för att det inte kommit några story-dlc?

jbx
Medlem
Skrivet av Nioreh:

Fan vad de ljuger. Var är single-player DLC till GTA V som skulle kommit för 7 år sedan?

Ja tänk va mysiga DLC de hade kunnat producerat istället för allt trams till onlinedelen. Samma med RDR2, nya historier och platser, hade kunnat bli kanon. Jag gillade de som kom till GTA 4, The Lost and Damned och The Ballad of Gay Tony.

Nu blir det en genomspelning sen rör jag aldrig spelen igen (GTA V och RDR2).


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Tror nästa GTA blir en Single player online hybrid. Inget jag tror någon längtar efter.

Medlem
Skrivet av jbx:

Ja tänk va mysiga DLC de hade kunnat producerat istället för allt trams till onlinedelen. Samma med RDR2, nya historier och platser, hade kunnat bli kanon. Jag gillade de som kom till GTA 4, The Lost and Damned och The Ballad of Gay Tony.

Nu blir det en genomspelning sen rör jag aldrig spelen igen (GTA V och RDR2).

Undead Nightmare var också en fantastisk expansion till RDR ❤🧟‍♀️🧟‍♂️

Medlem

Som man brukar säga, något som ska göra en sak superbra, kommer göra två saker mediokert. Jag tror dem säkert gör SP i GTA 6 men det gamla som vi är vana vid kommer nog inte igen.

Medlem

Vill inte ta igenom 30 timmar gameplay för att uppleva man har kommit till en den "bra" och "goa" biten så i min mening är kortare spel ibland bättre.

Geeks Gaming

"behålla kvaliteten" Så behålla P2W i en extremt broken multiplayer del?

Vem är det som spelar GTA Online egentligen? Jag känner ganska många som spelar spel generellt men ingen som lirar GTA Online. Är det någon här inne som har lagt mer än några timmar på det?

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Vem är det som spelar GTA Online egentligen? Jag känner ganska många som spelar spel generellt men ingen som lirar GTA Online. Är det någon här inne som har lagt mer än några timmar på det?

Jag har nog lagt en timme totalt på att fundera om man skulle testa multiplayer någon gång.

Men jag spelar inte något annat multiplayerspel heller.

Gnällkuk

Jag tror folk verkar ha svårt att som Jocke säger, hålla i sär det där med att vi inte fått några expansioner sedan GTA IV. Mest troligt så lär vi inte få det i fortsättningen heller, det kostar antagligen för mycket att utveckla sett till vad det ger tillbaka i kosing. Däremot lär vi nog inte behöva vara oroliga att de skippar singleplayer-delen för kommande spel.

GTA V och RDR2 var ju fantastiska och djupa singleplayerupplevelser, det är väl knappast något som argumenterar emot det?

Så, hans var var ju typ ett icke-svar.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Vem är det som spelar GTA Online egentligen? Jag känner ganska många som spelar spel generellt men ingen som lirar GTA Online. Är det någon här inne som har lagt mer än några timmar på det?

Jag har nog spelat GTA Online 20-40h. Utslaget på över 7 år så är det ju inte så mycket men jag skulle tro att minst 20 av dem är från de senaste två åren (fortfarande lite, jag vet) när jag såg att en vän började spela Online Heists. Har loggat in några gånger själv och kört nåt race men det roliga är ju att samarbeta och göra Heists.
Nu senast adderades en helt ny ö och en heist man kan spela helt själv (med hjälp av AI). Jag har dock inte kommit särskilt långt efter jag varit en första scout-vända på ön.

Inaktiv
Skrivet av Espresso_Bengt:

Vem är det som spelar GTA Online egentligen? Jag känner ganska många som spelar spel generellt men ingen som lirar GTA Online. Är det någon här inne som har lagt mer än några timmar på det?

Käner inte heller någon men testade Red Dead Online någon timme för ett tag sedan.

Vilken skit rent ut sagt, kan inte förstå lockelsen med det alls. Och dyrt så in i, om du inte betalar med kortet då såklart.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Vem är det som spelar GTA Online egentligen? Jag känner ganska många som spelar spel generellt men ingen som lirar GTA Online. Är det någon här inne som har lagt mer än några timmar på det?

Jag spelade en del när det kom till PS3, men jag tror inte att det varade längre än 1 år. Har fått uppfattningen att det främst är pojkar i åldrarna 12-16 som lirar GTA Online idag.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Vem är det som spelar GTA Online egentligen? Jag känner ganska många som spelar spel generellt men ingen som lirar GTA Online. Är det någon här inne som har lagt mer än några timmar på det?

Det undrar jag med. De som jag känner (och även jag) som kör GTA multiplayer gör det genom FiveM.

Medlem

https://steamcharts.com/app/271590 Är nog rätt många som spelar faktiska online-delen och inte bara fivem och sp.

Medlem
Skrivet av General White:

De har i princip redan gjort just detta.

Hahah första som jag tänkte när jag läste titeln!
Precis de redan har gjort

Avstängd
Skrivet av Espresso_Bengt:

Vem är det som spelar GTA Online egentligen? Jag känner ganska många som spelar spel generellt men ingen som lirar GTA Online. Är det någon här inne som har lagt mer än några timmar på det?

Jag har väl ca 1000 timmar. Var hur kul som helst, tills det gick överstyr med microtransaktioner och du behöver lägga astronomiska summor för att kunna keep up. Den som hävdar att det inte är PTW vet inte vad han pratar om.

I början kunde en top tier sportbil t.ex kosta 1-2M, men du kunde få ihop detta genom någon heist (även om detta var segt och tog lång tid..) nu kostar en motsvarande toptier 20,30,100M. Dessutom fanns det, bland alla griefers, de fuskare som droppade cash till folk. Rockstar gick hårt mot dessa (förståeligt då det blir en förlust när färre köper deras in-game currency) men samtidigt lät man griefers vara.

Lägg där till att det släppts futuristiska vapen, stridsflyg, flygande motorcyklar och saker som är ett måste att ha. Har du inte dessa är du chanslös i pvp. Dessa är svindyra.

GTA V var hur kul som helst online, helt klart att de uppnådde något nytt som inte tidigare funnnits (GTA var i princip alltid endast sp) men faktum är att det innebar att man inte släppt någon expansion som EFLC samt att man väntar med ett GTA VI eftersom femman fortsätter vara en kassako. RDR2 verkar de försöka göra samma sak med.

För övrigt spenderade jag aldrig en krona, in-game currencies, loot boxes, microtransactions och liknande skit är något jag aldrig stöttar.

Avstängd
Skrivet av Joakim Bennet:

Fast vadå? Red Dead 2 och GTA V är ju båda (gedigna) singlplayspel såväl som multi? Tänker du att man övegivit single för att det inte kommit några story-dlc?

Det, samt att GTA V är 6 år gammalt, och det finns ingenting som tyder på att GTA VI är ens i närheten.

Medlem

Rockstar har gång på gång med råge överträffat mina förväntningar, trots att dom varit skyhöga. Jag ser ingen anledning att tvivla på att dom kommer göra det även nästa gång. Jag är 100% Team Rockstar.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Jag har någon slags hatkärlek till GTA V. Singleplayer-delen är mitt favoritspel under mina snart 40 år av spelande. Onlinedelen däremot, den tilltalar mig inte alls. Och känslan är ju helt klart att GTA Online är anledningen till att vi inte fått några DLC till GTA V liknande TBOGT och TLAD, som vi fick till GTA IV.

Om vi får se ett GTA VI? Känns givet. Jag hoppas bara att det har en rejäl singleplayer och inte för besudlat med onlineelement i den. Jag vill spela min story ensam!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Vem är det som spelar GTA Online egentligen? Jag känner ganska många som spelar spel generellt men ingen som lirar GTA Online. Är det någon här inne som har lagt mer än några timmar på det?

Jag hoppas verkligen du skämtar just nu..

Medlem
Skrivet av General White:

Jag har väl ca 1000 timmar. Var hur kul som helst, tills det gick överstyr med microtransaktioner och du behöver lägga astronomiska summor för att kunna keep up. Den som hävdar att det inte är PTW vet inte vad han pratar om.

I början kunde en top tier sportbil t.ex kosta 1-2M, men du kunde få ihop detta genom någon heist (även om detta var segt och tog lång tid..) nu kostar en motsvarande toptier 20,30,100M. Dessutom fanns det, bland alla griefers, de fuskare som droppade cash till folk. Rockstar gick hårt mot dessa (förståeligt då det blir en förlust när färre köper deras in-game currency) men samtidigt lät man griefers vara.

Lägg där till att det släppts futuristiska vapen, stridsflyg, flygande motorcyklar och saker som är ett måste att ha. Har du inte dessa är du chanslös i pvp. Dessa är svindyra.

GTA V var hur kul som helst online, helt klart att de uppnådde något nytt som inte tidigare funnnits (GTA var i princip alltid endast sp) men faktum är att det innebar att man inte släppt någon expansion som EFLC samt att man väntar med ett GTA VI eftersom femman fortsätter vara en kassako. RDR2 verkar de försöka göra samma sak med.

För övrigt spenderade jag aldrig en krona, in-game currencies, loot boxes, microtransactions och liknande skit är något jag aldrig stöttar.

Jag har aldrig lagt ett krona i GTA online för övrigt koncept med pay yo win är ju att vissa saker ligger bakom en betal väg och mig veterligen så finns det inget i GTA som enbart går att köpa med shark cards hence not pay to win

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Jag har aldrig lagt ett krona i GTA online för övrigt koncept med pay yo win är ju att vissa saker ligger bakom en betal väg och mig veterligen så finns det inget i GTA som enbart går att köpa med shark cards hence not pay to win

Kan du köpa fördelar med riktiga pengar så är det pay to win, oberoende av ifall du kan grinda dig till samma material senare.

Jag ser fram emot GTA 6 och detta borde vara en indikation på att det är på gång i alla fall.
Hoppas bara inte att det släpps till slö hårdvara, det skulle vara riktigt tråkigt för spelmotorn.
Ska bli intressant att se vad GTA5 uppdateringen för PS5/Series tillför, texture pack och inga laddningstider hoppas jag på i alla fall.
De tar ju lång tid på sig, så jag hoppas på att den är omfattande, det är ju inte så att de inte har budget för det.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Kan du köpa fördelar med riktiga pengar så är det pay to win, oberoende av ifall du kan grinda dig till samma material senare.

Jag ser fram emot GTA 6 och detta borde vara en indikation på att det är på gång i alla fall.
Hoppas bara inte att det släpps till slö hårdvara, det skulle vara riktigt tråkigt för spelmotorn.
Ska bli intressant att se vad GTA5 uppdateringen för PS5/Series tillför, texture pack och inga laddningstider hoppas jag på i alla fall.
De tar ju lång tid på sig, så jag hoppas på att den är omfattande, det är ju inte så att de inte har budget för det.

Pay to win är när du kan köpa nåt för rediga pengar som dom vanliga spelaren inte har tillgång till -.- hence pay to win dom som spelar utan shark card har precis samma möjligheter som dom som köper shark cards så nej det är inte psy to win möjligen pay to progress xD själv har jag boycottat GTA sen 1-2 år tbx vägrar spela spelet då jag vill att dom ska lägga ner energie på GTA 6 istället för GTA 5...

Skribent
Skrivet av Espresso_Bengt:

Vem är det som spelar GTA Online egentligen? Jag känner ganska många som spelar spel generellt men ingen som lirar GTA Online. Är det någon här inne som har lagt mer än några timmar på det?

Med tanke på att Rockstar mest verkar luta sig tillbaka i stolen och räkna pengar istället för att göra ett nytt GTA-spel, så ja...det är nog väldigt många som spelar GTA Online. Det finns en anledning till varför de snart kunnat sälja om GTA5 fler gånger än jävla Skyrim och att vi inte hör annat än rykten om GTA6. De tjänar fortfarande pengar på GTA5 och online-delen så de är nog rätt nöjda, var ju dessutom uppenbart de försökte göra samma med RDR2, men det funkade dock inte lika bra.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Jag har aldrig lagt ett krona i GTA online för övrigt koncept med pay yo win är ju att vissa saker ligger bakom en betal väg och mig veterligen så finns det inget i GTA som enbart går att köpa med shark cards hence not pay to win

Märklig & felaktig definition av PTW. Om du i spelet kan skaffa något genom att bara spela, men det tar 10,000 timmar - samtidigt som någon slänger in ett par hundralappar och får det direkt - är alltså inte PTW enligt dig? Precis så är situationen i GTA V.

12
Skriv svar