Valheims succé fortsätter med ytterligare en miljon sålda exemplar

Robot
Valheims succé fortsätter med ytterligare en miljon sålda exemplar

Hur mycket champagne orkar Iron Gate dricka?

#valheim


Medlem

Kan förstå att det säljer. Riktigt trevligt spel.
Sen att man stödjer lokala spelutvecklare skadar ju aldrig.

Medlem

Trevligt spel men något kort som det är just nu (är ju trots allt early access alpha) hoppas det blir lite mer djup i spelet än det är nu. Atmosfären har dom fått till riktigt bra!

Medlem

Är det typ en handful personer som ligger bakom denna succe?

Medlem

Jäklar i min lilla låda och för allt smör i Småland vad det där lilla vikingaspelet säljer bra då! Kul! Heja Irongate!


signatur

/MJ

Stort grattis till utvecklarna, har verkligen lyckats med något här!

ps. Vet att det är nyhetstorka just nu men ska vi se en artikel på fredag att de sålt 3 miljoner exemplar också?


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Geeks Gaming
Skrivet av Kavakava83:

Är det typ en handful personer som ligger bakom denna succe?

Inte ens så många. Vd:n jobbade ensam på det i 1 år innan studion grundades, sen var de 3 största delen av utvecklingen 😱

All kredd åt järngrinden

Medlem

Så lite löst räknat har killarna tjänat ihop ca 40 mille var efter att kaffe fläcken och steam fått sin del av kakan. Kul 😊

Medlem

Alltid kul när ett spel slår igenom med en mindre studio bakom!

Medlem

Så välförtjänt. Satan vilket bra spel, ett så uttjatat koncept som dom tagit och gjort till perfektion. Man hade velat vara delaktig, dom skrattar till banken just nu, och snacka inte om hur deras telefon måste ringa om att expandera deras studio till 50 man och börja göra nästa spel.

Skribent

Såååå, vilken av drakarna köper den här studion innan året är slut då?

Medlem

Skulle va kul om ni på fz redaktionen få till en intervju med utvecklarna.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

Skulle va kul om ni på fz redaktionen få till en intervju med utvecklarna.

Verkligen! Fast vi kanske inte ska störa gänget. Dom kanske fortfarande är bakfulla och slitna sen första miljonen..


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Så välförtjänt. Satan vilket bra spel, ett så uttjatat koncept som dom tagit och gjort till perfektion. Man hade velat vara delaktig, dom skrattar till banken just nu, och snacka inte om hur deras telefon måste ringa om att expandera deras studio till 50 man och börja göra nästa spel.

Vad betyder ens det? Vad för perfektion, jag har inte spelat spelet och kommer inte heller göra det, men det måste väl finnas mycket i spelet som kan förbättras, bara att det är ett early access borde väl betyda det?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vad betyder ens det? Vad för perfektion, jag har inte spelat spelet och kommer inte heller göra det, men det måste väl finnas mycket i spelet som kan förbättras, bara att det är ett early access borde väl betyda det?

Ja det finns det ju. Men jag tror man menar som någon annan beskrev rätt bra, att dom lyckats träffa punkter i en annan väldigt mättad genre. Eller så är det min tolkning av det.

För perfekt finns ju inte, inte så att alla tycker samma saker är perfekta i alla fall.


signatur

Niet.

Medlem

Inte alls min typ av spel, men gläds ändå något alldeles oerhört åt detta. Att en så liten studio kan nå en sådan framgång i en genre där det går tretton på dussinet är ruskigt kul.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Skribent
Skrivet av lerb:

De är väl redan en del av Embracer Group?

Ok. Det hade jag ingen koll på

Medlem

Deras framgång glädjer mig. Så stor är jag. Sen är ju Valheim farligt beroendeframkallande

Medlem

Blir mer och mer sugen på att testa detta. Ser lite mysigt ut och med deras roadmap så känns det som dom har stora planer för detta året. Gillar inte EA dock... Men kommer nog slänga in en slant, hoppas jag får med mig mina vänner också.

Medlem

Nice får hoppas på att dom om inte blir för stora för snabbt och får hybris bara ! Nån som vet om dom har funderat över en konsol port av spelet ?

Medlem
Skrivet av lerb:

De är väl redan en del av Embracer Group?

Vad jag har förstått så är det coffee stain som är utgivare, som i sin tur ägs av Embracer. Men jag tror Iron Gate AB fortfarande ägs av dess VD. Inget jag vill ta gift på däremot, har inte sett några uppgifter om aktieägarandelar.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Iron Gate vet hur man skapar spel, otroligt välpolerat, det är inte perfekt men ett early access av den här kalibern är ju otroligt, De kunde i princip ha gått på release direkt men man ville väl kanske ha med mer content innan man släpper det "officiellt".

Medlem
Skrivet av robbis:

Blir mer och mer sugen på att testa detta. Ser lite mysigt ut och med deras roadmap så känns det som dom har stora planer för detta året. Gillar inte EA dock... Men kommer nog slänga in en slant, hoppas jag får med mig mina vänner också.

EA har inget med detta att göra...

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

EA har inget med detta att göra...

EA=EARLY ACCESS!!!!!!!

Inaktiv

För det ringa priset finns det väldigt mycket content. Upptäckte just en trader mitt i mörka skogen som säljer fiskespön och annat. Nu vet jag vad man har gold coins till.

Medlem
Skrivet av robbis:

EA=EARLY ACCESS!!!!!!!

Haha!

Sorry, är bara färgad av "publisherhat". Skämskudde för mig.

Skrivet av neocon:

Förhoppningsvis.

Nyhetsvärde?


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av DJ-SAAB:

Skulle va kul om ni på fz redaktionen få till en intervju med utvecklarna.

Skrivet av Theade:

Verkligen! Fast vi kanske inte ska störa gänget. Dom kanske fortfarande är bakfulla och slitna sen första miljonen..

Vi har ställt frågan men grundaren verkar vara så upptagen just nu att han inte ens hunnit fira.

Skrivet av totalwarplayer:

Nyhetsvärde?

Klart det har nyhetsvärde att en liten svensk studio säljer miljoner.


signatur
Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Haha!

Sorry, är bara färgad av "publisherhat". Skämskudde för mig.

Jag gör samma tabbe. Varje gång! EA är EA. Early Access får flytta på sig. xD


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Haha!

Sorry, är bara färgad av "publisherhat". Skämskudde för mig.

Har inget emot Electronic Arts 😂

12
Skriv svar