Cyberpunk 2077-intäkterna störtdök i USA i januari

Medlem

Kan fortfarande inte kliva in i hissen på sista uppdraget :/ Xbox one X/Xbox series X

Medlem
Skrivet av baggso:

Förhoppningsvis har många av pre-order folket fått sig en funderare och gör klokare beslut framöver vilket gynnar alla förutom företagen

Förhoppningsvis, ja. Dock osannolikt.

Medlem

Detta måste väl ändå vara det största magplasket någonsin inom spelindustrin? För även om det släppts enbart till PC och nextgen så känns spelet ofärdigt. Buggar får man räkna med i ett openworldRPG men som någon ovan säger så är gameplay rätt trist och väldigt upprepande. Samtidigt är det ju lite av naturen i ett FPS, you can only do so much med den vyn man har i spelet. Ingen gnäller ju på COD eller BF för att det är upprepande?

Det dem verkligen har lyckats med är att designa en riktigt cool och snygg värld att springa runt i tillsammans med en bra huvudstory. Jag älskade spelet fram tills dess att jag insåg att nästa uppdrag är end of game. Har knappt rört det sen dess...

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja man tycker olika
själv är det just det här springa runt och katana ner eller skjuta ner alla som jag tycker är det tråkigaste i spelet. Det var kul i början men det känns senare som man bara springer omkring utan motstånd och tar ner fiender korts och tvärs. Nån variation eller utveckling sker inte så det är rätt hjärndött.
Man kan inte ens "tramsa" eller göra "häftiga kills". Det är typ spring fram slå eller skjut, spring vidare slå eller skjut. Fienderna står bara och tittar eller har en "combat ai" som jag inte sett så dålig på jag vet inte när.
Jag tycker nog det förstörde spelet att göra det ett FPS.

Jag hade feeling i början men den försvann.

Förstår verkligen vad du menar. Jag tyckte det blev så efter ett tag. Men jag tänker att det beror på att spelet, tyvärr, blev för enkelt. I början av spelet så var jag tvungen att vara försiktig; smyga runt och ta ner några först, sen hacka några och sen gå in taktiskt med katanan. Då var det både varierande och utmanande.
Jag älskar ju dock att det är fps. Det ger mig frihet, kontroll och inlevelse.
Men precis, smaken är som baken

Ambassadör
Xbox

Hade väldigt trevligt i spelet, gjorde precis allt och inget tekniskt krångel hade jag heller. Visst var det inte så djupt som utlovats, men det fanns många bra berättelser, stora som små, och trevliga karaktärer och miljöer. Många quests och personer hänger ihop mer än man kanske inser, om man rushar igenom saker. Precis som i The Witcher 3 så är det världen, eller staden i det här fallet, som är huvudpersonen.

Ett tips är väl att dra upp svårighetsgraden till max, precis som i Witcher 3, för att få ut något lite av combat. Men det är verkligen inte poängen med de här spelen.

Lätt ÅS 2020 för mig.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Roy Batty:

Hur kommer det sig att speljournalister knappt berör det faktum att spelet fram tills ett år innan släppet sade sig vara ett rollspel för att senare hux-flux bli en generisk action-shooter? Kan det vara en bakomliggande faktor att spelet fått massiv kritik och därmed sålt dåligt?

Speljournalister och deras medium bryr sig bara om sina reklam intäkter och inget annat. Kolla bara på FZ.se som gav spelet 5/5 - "Mästerligt" när de enbart spelade en recensionsversion av spelet. Inte nämndes det mycket om hur spelet så mycket annorlunda från trailers, inte var ett RPG, eller AI som är dummare än tåget och sämre mekanik än 10 år gamla GTA spel.

Detta kunde blivit CDPR GTA5 vars spel levt i flera år nu med massor av uppdateringar. Istället blev det ett Black & White. Ett helt ok spel men långt ifrån vad som lovades.

Medlem

Gillar att det här blir ett tydligt meddelande ändå att folk reagerar på otroligt dålig kvalitet vid launch. Dom verkar ha sjuk talang på den där studion men det är fan skämmigt att släppa ett så pass buggigt spel och ja tror dom tagit emot kritiken. (Hoppas iaf)

Medlem

Har lirat detta konstant sedan det släpptes och tänker ta en paus i spelande när jag varvat det andra gången.

Sjukt bra så länge hårdvaran är bra!

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

Världen är helt opåverkningsbar. Friade den där andre Maelstrom-ledaren Brick i början. Trodde att det skulle få konsekvenser sidare. Nepp, inte så mycket som ett pip. Mördade hundratals Maelstrom-gangers (som enligt ingame infon är 40-50 members) på gatan och i Gigs. De är fortfarande mina vänner verkar de som.

Tja, då har du missat en quest, eller gått igenom den på annat sätt. Hur man tar sig igenom den påverkar questkedjan med Bes Isis, men man kan lösa den delen lite olika också. Fortfarande beroende på hur man gör i första möter man olika personer. Slutresultatet är förvisso det samma.

Efter 200h och två genomspelningar, den första snabbare än den andra. Gjorde allt i andra genomspelningen, inte nånting kvar att göra. Gjorde saker i etapper så man inte bränner ut sig på någon del, blir ju lätt att tröttna då. Nästa genomspelning blir efter DLCs är släppta och då blir det den life path jag har kvar.

En sak som jag tycker var lite dålig är att allt man hittar efter point of no return är borta när man kommer tillbaka dit efter att man klarat spelet. Det man har är vad man fick för bonus jox beroende på vilket slut man valde.

Inte helt förtjust i rösten på kvinnliga V. Känns alldeles för tillgjord i många lägen. Manlige passade mig bättre.

Medlem
Skrivet av trifix:

Detta måste väl ändå vara det största magplasket någonsin inom spelindustrin? För även om det släppts enbart till PC och nextgen så känns spelet ofärdigt. Buggar får man räkna med i ett openworldRPG men som någon ovan säger så är gameplay rätt trist och väldigt upprepande. Samtidigt är det ju lite av naturen i ett FPS, you can only do so much med den vyn man har i spelet. Ingen gnäller ju på COD eller BF för att det är upprepande?

Det dem verkligen har lyckats med är att designa en riktigt cool och snygg värld att springa runt i tillsammans med en bra huvudstory. Jag älskade spelet fram tills dess att jag insåg att nästa uppdrag är end of game. Har knappt rört det sen dess...

Det måste nästan vara så att sbzas zombiespel var mycket värre på senare tid, det sålde ju inga siffror ens, detta har ju ändå dragit in utvecklingskostnader flera ggr om och mer där till.

Dessutom kommer folk köa till att förhansboka Witcher 4, vänta bara och se, cdpr är i en pr-svacka just nu, men det är inget lite patchar och snack om framtida guld och gröna skogar kan lösa.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

eld
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det måste nästan vara så att sbzas zombiespel var mycket värre på senare tid, det sålde ju inga siffror ens, detta har ju ändå dragit in utvecklingskostnader flera ggr om och mer där till.

Magplask från högsta rampen märks mer än någon som bara plumsar i utan att nån tittade.

Skrivet av employed:

Speljournalister och deras medium bryr sig bara om sina reklam intäkter och inget annat. Kolla bara på FZ.se som gav spelet 5/5 - "Mästerligt" när de enbart spelade en recensionsversion av spelet. Inte nämndes det mycket om hur spelet så mycket annorlunda från trailers, inte var ett RPG, eller AI som är dummare än tåget och sämre mekanik än 10 år gamla GTA spel.

Detta kunde blivit CDPR GTA5 vars spel levt i flera år nu med massor av uppdateringar. Istället blev det ett Black & White. Ett helt ok spel men långt ifrån vad som lovades.

reklam intäkter kommer inte från att nån ger ett högt betyg, hade nån skrivit allt det du nämner hade dom fått lika mycket pengar endån för att om du läser den texten eller den andra generar lika mycket klick och lika mycket reklam intäkter


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av trifix:

Detta måste väl ändå vara det största magplasket någonsin inom spelindustrin? För även om det släppts enbart till PC och nextgen så känns spelet ofärdigt.

Jag köpte det till PS4, och då får man skylla sig själv, skrev några här. Jag gnällde på att man var tvungen att ladda ner en fucking update på 45 GB. Jag har aldrig varit med om något liknande, sedan jag började spela för 24 år sedan. Såna updates är inte ovanligt, så inget att gnälla om, skrev några här. Till PC kanske. Men jag som spelar på konsol har ALDRIG varit med om något sådant tidigare.

12
Skriv svar